KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

@Kire Dat pennetje zit er normaal los in en kun je er uit duwen (als ie er al niet vanzelf uitvalt). Maar het ziet er uit dat ie bij jou vast geroest zit.

op ongeveer 4 minuten in de video Filmpje
 
Ja, daar was ik al bang voor. Weet je of het pennetje een dikke en dunne kant heeft of beide kanten gelijk zijn?
 
Ik heb hetzelfde gehad, toen ook meteen de geupdate drukstang er in gezet.

C74B684F-E5E9-488C-BA6A-F0DB6D1F937C.jpeg
 
Beste mensen, ik heb recent mijn startmotor vervangen en daarvoor het koelsysteem af moeten tappen. Vervolgens heb ik volgens de handleiding het koelsysteem weer gevuld (dus met voorwiel 50cm van de grond). Nu heb ik het vreemde probleem dat iedere keer als ik het contact aanzet de temperatuurbalkjes allemaal blijven knipperen. Zelfs met een koude motor.

naar mijn inziens kunnen dit 3 dingen zijn:
Temperatuursensor
Kabelboom
Dashboard

Ik heb er ook een nieuwe accu in gezet, dus misschien dat er een bepaald piekspanningkje heeft opgetreden die het dashboard gesloopt heeft.

Hebben jullie misschien ideeën wat dit kan zijn en hoe ik in ieder geval de temperatuursensor kan doormeten?
 
Weet je zeker dat het koelsysteem goed ontlucht is?
Accu lijkt me niet meest voor de hand liggend, accu loskoppelen gebeurd met regelmaat
 
Beste mensen, ik heb recent mijn startmotor vervangen en daarvoor het koelsysteem af moeten tappen. Vervolgens heb ik volgens de handleiding het koelsysteem weer gevuld (dus met voorwiel 50cm van de grond). Nu heb ik het vreemde probleem dat iedere keer als ik het contact aanzet de temperatuurbalkjes allemaal blijven knipperen. Zelfs met een koude motor.

naar mijn inziens kunnen dit 3 dingen zijn:
Temperatuursensor
Kabelboom
Dashboard

Ik heb er ook een nieuwe accu in gezet, dus misschien dat er een bepaald piekspanningkje heeft opgetreden die het dashboard gesloopt heeft.

Hebben jullie misschien ideeën wat dit kan zijn en hoe ik in ieder geval de temperatuursensor kan doormeten?
Waarom moet voorwiel 50 cm van de grond?
 
Weet je zeker dat het koelsysteem goed ontlucht is?
Accu lijkt me niet meest voor de hand liggend, accu loskoppelen gebeurd met regelmaat
Ik heb het volgens de procedure in het handboek gedaan, en ook wat leidingen nageknepen om de luchtbellen eruit te drukken.

Zou lucht tot deze storing kunnen leiden?
Zelfs met een koude motor knipperen de balkjes meteen op het moment dat ik het contact omdraai.
 
Ik heb ondertussen een collega gevraagd of hij mijn dashboard op zijn Super duke wil testen. Als de temp bars daar ook knipperen lijkt het me een duidelijk verhaal.
 
Ik gok dat het een foutje is... lijstje 2023 KTM's gekopieerd in de nieuwsbrief en vergeten dat de SMT er dan nog niet is...
 
Ik zag al wel de data van de NL dagen, maar kon nog geen lijstje met motoren vinden.
Als dat lijstje er is en de 890SMT er op staat, dan boek ik gelijk een testrit en dan zorgen ze maar dat ie klaarstaat....zo :P
 
Iemand ervaring met het EVO6 screen windscherm van Rade Garage, voor de 990 adventure? En eventueel ervaring met rechtstreeks bestellen daar op de site? Vind dat ding er zoveel beter uitzien dan wat ik er nu op heb zitten.
 
Iemand ervaring met het EVO6 screen windscherm van Rade Garage, voor de 990 adventure? En eventueel ervaring met rechtstreeks bestellen daar op de site? Vind dat ding er zoveel beter uitzien dan wat ik er nu op heb zitten.
Heb er ook een op, net als eerder gemeld; geen verschil met wind t.o.v. het origineel. Het geeft inderdaad iets meer ruimte voor navigatie, maar hierdoor sluit het scherm niet mooi af op het dashboard, dus kan hier water tussendoor lopen.
 
Iemand ervaring met het EVO6 screen windscherm van Rade Garage, voor de 990 adventure? En eventueel ervaring met rechtstreeks bestellen daar op de site? Vind dat ding er zoveel beter uitzien dan wat ik er nu op heb zitten.
Ik heb er in het verleden wel eens een luchtfiterbox besteld. Ging gewoon zonder problemen. En snel in huis ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan