KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jeuh, SDR ingeruild voor een 1090 Adventure met veel extra's. Kreeg vanmiddag een onweerstaanbaar aanbod van de dealer waar ik niet omheen kon. Ging eigenlijk langs om de koplamp van mijn Duke 690R een stukje naar beneden te laten bijstellen, en kwam weer thuis met een geweldig koopcontract. Geen gedoe meer met particuliere verkoop en toch een prijs gekregen waar ik niet op had durven hopen. *O* *O* *O* 8-) :]


Gefeliciteerd man, ik neem aan de "R" versie. En wat zijn de extra's ?

full
 
Gefeliciteerd man, ik neem aan de "R" versie. En wat zijn de extra's ?

[afbeelding]
Nee, de r versie is veel te hoog voor mijn 1.70m. Ik vind de vormgeving/kleurstelling van de R wel mooier, maar kom gewoon niet met de voeten bij de grond. Dus het is de 'gewone' 1090 adventure geworden.
Waarvan ik trouwens denk dat ie een stuk dichter bij de smt ligt qua stuureigenschappen, met zijn 17-19 inch wielen, Dus wat dat betreft heb ik ook een voorkeur voor de 's'-versie.

Extra's zijn de oranje crashbars, handvatverwarming, een oranje 45 tands aluminium/staal achtertandwiel (2 meer dan standaard`), een set touring-koffers (alleen de ziijkoffers, om het zwaartepunt laag te houden) en een Remus Black Hawk slip-on demper, die nog weer kleiner en lichter (en misschien ook wel mooier vormgegeven) is dan de akra (en het gaat mij vooral om de gewichtsbesparing en de vormgeving, niet primair om het geluid), en ten slotte nog de powerparts driver & pillion ergo-seat. Volgens mij heb ik daarmee straks best een aardig motorfietsje voor het vlotte toerwerk in huis.
 
Nee, de r versie is veel te hoog voor mijn 1.70m. Ik vind de vormgeving/kleurstelling van de R wel mooier, maar kom gewoon niet met de voeten bij de grond. Dus het is de 'gewone' 1090 adventure geworden.
Waarvan ik trouwens denk dat ie een stuk dichter bij de smt ligt qua stuureigenschappen, met zijn 17-19 inch wielen, Dus wat dat betreft heb ik ook een voorkeur voor de 's'-versie.

Extra's zijn de oranje crashbars, handvatverwarming, een oranje 45 tands aluminium/staal achtertandwiel (2 meer dan standaard`), een set touring-koffers (alleen de ziijkoffers, om het zwaartepunt laag te houden) en een Remus Black Hawk slip-on demper, die nog weer kleiner en lichter (en misschien ook wel mooier vormgegeven) is dan de akra (en het gaat mij vooral om de gewichtsbesparing en de vormgeving, niet primair om het geluid), en ten slotte nog de powerparts driver & pillion ergo-seat. Volgens mij heb ik daarmee straks best een aardig motorfietsje voor het vlotte toerwerk in huis.

Nice! Hele gave motor - ik was zelf al onder de indruk van de 1050, dan moet de 1090 super zijn. Had je um ook proef gereden? Met die accessoires moet je zeker vooruit kunnen.
 
~
Nee, de r versie is veel te hoog voor mijn 1.70m. Ik vind de vormgeving/kleurstelling van de R wel mooier, maar kom gewoon niet met de voeten bij de grond. Dus het is de 'gewone' 1090 adventure geworden.
Waarvan ik trouwens denk dat ie een stuk dichter bij de smt ligt qua stuureigenschappen, met zijn 17-19 inch wielen, Dus wat dat betreft heb ik ook een voorkeur voor de 's'-versie.

Gaston Rahier kon vroeger ook niet met de voetjes aan de grond komen, was geen enkel probleem.

PS: 45-tands achtertandwiel is een zeer goede keuze, rij ik zelf ook mee :]

full
 
Nice! Hele gave motor - ik was zelf al onder de indruk van de 1050, dan moet de 1090 super zijn. Had je um ook proef gereden? Met die accessoires moet je zeker vooruit kunnen.
Nee, geen proefrit gemaakt. Kende de 1050 al wel, en die stuurde superfijn, licht en strak. Daar heb ik twee keer op proefgereden. Vond het alleen jammer dat je hem niet lekker kon doorhalen in toeren, zoals ik gewend was met mijn SMT en later met de SDR. Dat doet deze 1090 dus wel, dus laat maar komen! *O*
 
\
Nee, de r versie is veel te hoog voor mijn 1.70m. Ik vind de vormgeving/kleurstelling van de R wel mooier, maar kom gewoon niet met de voeten bij de grond. Dus het is de 'gewone' 1090 adventure geworden.
Waarvan ik trouwens denk dat ie een stuk dichter bij de smt ligt qua stuureigenschappen, met zijn 17-19 inch wielen, Dus wat dat betreft heb ik ook een voorkeur voor de 's'-versie.

Gaston Rahier kon vroeger ook niet met de voetjes aan de grond komen, was geen enkel probleem.

PS: 45-tands achtertandwiel is een zeer goede keuze, rij ik zelf ook mee :]

[afbeelding]
Haha, dat zie ik mij nog niet doen hoor, op zo'n dikke allroad. :X *D
 
Haha, dat zie ik mij nog niet doen hoor, op zo'n dikke allroad. :X *D

Eigenlijk weet ik wel zeker dat haast niemand met 2 voeten op de "R" versie aan de grond kan komen 8-)
Is ook niet echt nodig, bij stilstand gewoon 1 voet aan de grond de ander op de step.
 
Eigenlijk weet ik wel zeker dat haast niemand met 2 voeten op de "R" versie aan de grond kan komen 8-)
Is ook niet echt nodig, bij stilstand gewoon 1 voet aan de grond de ander op de step.

Ik heb het zelfs al met standaard 1190 adv. Gewoon kwestie van wennen.
Helaas korte pootjes.
 
Toevallig gekocht in Zwolle? :) Komt me bekend voor (inruil van versys), nette machine!
Was die dag bij dezelfde dealer om een tiger 800 te testen.

Inderdaad! Jij hebt uiteindelijk de Tiger niet gekocht, begreep ik. Toen ik de 990 kwam afhalen werd de Tiger ook afgeleverd. Ik heb nog even met de nieuwe eigenaar gesproken. Hij vond de 990 te veel van het goede en had het budget niet voor een 1190, dus koos hij voor de Tiger.

Ben je nog steeds op zoek naar een allroad?
:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan