KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Reageren niet meer mogelijk.

>>>Berry<<<

MF veteraan
7 jul 2005
1.966
3
#4
In het nu gesloten vorige deel heb ik aangegeven dat ik gisteren op een SMR (990) heb proefgereden. Nu heb ik een vraag waar ik niet goed het antwoord op kan vinden. Het gaat over het verwijderen van SAS en EPC.

- resulteert het verwijderen van SAS/EPC in minder tot geen aan- en uit effect;
- kan dit ten alle tijde verwijderd worden of moeten daarnaast andere aanpassingen gebeuren;
- moet de mapping dan aangepast worden.

Alvast bedankt voor het reageren.
 
Laatst bewerkt:

Vonkenboer

MF veteraan
18 mrt 2005
2.195
4
omgeving eindhoven
#6
In het nu gesloten vorige deel heb ik aangegeven dat ik gisteren op een SMR (990) heb proefgereden. Nu heb ik een vraag waar ik niet goed het antwoord op kan vinden. Het gaat over het verwijderen van SAS en EPC.

- resulteert het verwijderen van SAS/EPC in minder tot geen aan- en uit effect. M.a.w. wordt de vermogens afgifte minder "bruut";
- Kan dit ten alle tijde verwijderd worden of moeten daarnaast andere aanpassingen gebeuren;
- moet de mapping dan aangepast worden.

Alvast bedankt voor het reageren.
Afdoppen van de SAS heeft geen effect op het motor gedrag alleen bij open dempers ben je van het geknal af.

Er zijn een aantal simple trucs om de motor minder te laten bokken (aan/uit) in de lage toeren.
- 16 voor tandwiel / 1 a2 tandjes meer achter
- gas handle modificatie zo dat de slag iets langer word
- O2 sensoren uitschakelen
- andere map met tuneecu inladen (freeware)

custom map kan natuurlijk ook maar hangt een prijs kaartje aan

het is een beetje proef onder vindelijk wat voor de ene werkt werkt voor de andere niet (goed genoeg).
Het is en blijft een dike 2 cylinder dus verwacht nooit 100% het gedrag van een 4cyl.
Karakter zullen we zeggen :)

ik heb zelf nooit echt problemen met het aan/uit gehad en heb alleen een groter achtertand wiel gemonteerd zodat ik minder snel de kopeling erbij moet pakken op lage snelheden.
 
15 aug 2006
124
0
Nieuwkuijk
#7
Hoi,
Sinds kort rijdt ik een 1190 adventure bj2015, met acrapovic uitlaat.
Vergeleken met mijn vorige, een 990 met open uitlaten, vind ik de gasresponse wat tam.

Iemand ervaring met verwijderen van de CAT ? (en SAS).
Remap ? Power ? Response ?
Buizen kopen ? of zagen/lassen ? Welk materiaal ?
Anyway, you catch my drift... Any ideas welcome.

De DB-Killer van de niewerwetse Accra zijn niet zomaar te verwijderen/modificeren, iemand daar ervaring mee of fotos van ?

Groeten,
Rob
 

ErTachtig

Die hard MF'er
8 jun 2011
605
0
#9
Afdoppen van de SAS heeft geen effect op het motor gedrag alleen bij open dempers ben je van het geknal af.

Er zijn een aantal simple trucs om de motor minder te laten bokken (aan/uit) in de lage toeren.
- 16 voor tandwiel / 1 a2 tandjes meer achter
- gas handle modificatie zo dat de slag iets langer word
- O2 sensoren uitschakelen
- andere map met tuneecu inladen (freeware)

custom map kan natuurlijk ook maar hangt een prijs kaartje aan

het is een beetje proef onder vindelijk wat voor de ene werkt werkt voor de andere niet (goed genoeg).
Het is en blijft een dike 2 cylinder dus verwacht nooit 100% het gedrag van een 4cyl.
Karakter zullen we zeggen :)

ik heb zelf nooit echt problemen met het aan/uit gehad en heb alleen een groter achtertand wiel gemonteerd zodat ik minder snel de kopeling erbij moet pakken op lage snelheden.
Custom map van Ruud Freriks deed het voor mij. (Progressieve gashandel was niet voldoende vond ik).
Beste € 250 die je kunt uitgeven aan een 990, wat mij betreft. :t
 

>>>Berry<<<

MF veteraan
7 jul 2005
1.966
3
#10
Custom map van Ruud Freriks deed het voor mij. (Progressieve gashandel was niet voldoende vond ik).
Beste € 250 die je kunt uitgeven aan een 990, wat mij betreft. :t
Ik heb nu ook een custom map (huidige motor) en dat wat het geld ook zeer zeker waard :] Maar daarvoor heb ik wel een PC5 moeten kopen. Moet ik iets soortgelijks ook voor de 990 kopen (als ik de SMR al aanschaf)?
 

>>>Berry<<<

MF veteraan
7 jul 2005
1.966
3
#11
Afdoppen van de SAS heeft geen effect op het motor gedrag alleen bij open dempers ben je van het geknal af.

Er zijn een aantal simple trucs om de motor minder te laten bokken (aan/uit) in de lage toeren.
- 16 voor tandwiel / 1 a2 tandjes meer achter
- gas handle modificatie zo dat de slag iets langer word
- O2 sensoren uitschakelen
- andere map met tuneecu inladen (freeware)

custom map kan natuurlijk ook maar hangt een prijs kaartje aan

het is een beetje proef onder vindelijk wat voor de ene werkt werkt voor de andere niet (goed genoeg).
Het is en blijft een dike 2 cylinder dus verwacht nooit 100% het gedrag van een 4cyl.
Karakter zullen we zeggen :)

ik heb zelf nooit echt problemen met het aan/uit gehad en heb alleen een groter achtertand wiel gemonteerd zodat ik minder snel de kopeling erbij moet pakken op lage snelheden.
Bedankt voor je reactie!
 

koekeroe

MF veteraan
26 mei 2006
4.536
0
54
onder den haag
#15
Hoi,
Sinds kort rijdt ik een 1190 adventure bj2015, met acrapovic uitlaat.
Vergeleken met mijn vorige, een 990 met open uitlaten, vind ik de gasresponse wat tam.

Iemand ervaring met verwijderen van de CAT ? (en SAS).
Remap ? Power ? Response ?
Buizen kopen ? of zagen/lassen ? Welk materiaal ?
Anyway, you catch my drift... Any ideas welcome.

De DB-Killer van de niewerwetse Accra zijn niet zomaar te verwijderen/modificeren, iemand daar ervaring mee of fotos van ?

Groeten,
Rob
heb je de sportmode al geprobeerd?
 

jabba

Die hard MF'er
18 apr 2005
543
18
groningen
#23
Ik heb een euro4 akra gekocht. Ben ook benieuwd hoe de db killers te verwijderen.[afbeelding]
Is niet zo eenvoudig, hoorde ik van mijn dealer. Dat wordt uitboren.
Maar ik laat hem lekker zitten. Zou eerst de Remus Black Hawk erop krijgen, maar na een paar Youtube filmpjes heb ik me bedacht: maakt mij teveel lawaai en klinkt wat te rauw (alsof er iets aan je blok mankeert). Dan vind ik de Akra met db-killer lekkerder. :9~ :}
 

Toktok

MF veteraan
22 apr 2010
2.479
1
Heerlen
Bezoek Site
#24
Is niet zo eenvoudig, hoorde ik van mijn dealer. Dat wordt uitboren.
Maar ik laat hem lekker zitten. Zou eerst de Remus Black Hawk erop krijgen, maar na een paar Youtube filmpjes heb ik me bedacht: maakt mij teveel lawaai en klinkt wat te rauw (alsof er iets aan je blok mankeert). Dan vind ik de Akra met db-killer lekkerder. :9~ :}
W I N G S...
 
Status
Reageren niet meer mogelijk.