KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen, ik heb al enige tijd (maandje of 3) een staalpuntje (koperpunt) van zo'n grote straatveeg machine in mijn achteband zitten. het lijkt erop dat het puntje na eerst gelijk afgesleten met het loopvlak van de band wat verder in de band beweegt. Er zit nu zo'n 1 a 2 mm ruimte tussen oppervlakte van de band en bovenstukje van het metal. Hebben jullie hier ervaring mee of ben ik nu toch de sigaar en moet ik mijn achterband toch echt vervangen?
 
Maar dat zijn dan ook échte noppenbanden, terwijl de Anakees 3 al moeite hebben met een kiezelpad... sorry, maar die krengen zijn de merknaam MICHELIN onwaardig.

Ik heb ze door omstandigheden 2x op verschillende GS-en gehad.... telkens dacht ik dat er een wiellager kapot was wegens dat harde , knagende geluid van die banden.
 
Laatst bewerkt:
Ben al weer toe aan mijn 3e setje banden op de 1290 SAS heb er toch maar weer de Trail II om laten leggen. Heb nog zitten twijfelen over de Roadattack 3 maar na een midweekje Harz had ik eigenlijk geen klagen over de Trail II, terwijl ze toch al een tijdje heen waren. Nu met verse sloffen naar Andorra!! :Y
 
Heb Anakee 3's op mn Cagiva gelegd, smoelt goed en stuurt als een malle. Beetje offroad zou er ook mee moeten kunnen als je uit het losse zand of modder blijft.

Dacht alleen dat die Anakee´s niet in de snelheidsklasse van de 1190 geleverd werd en dus niet werd aanbevolen op een 150 pk fiets. voor de 1050 durf ik het niet te zeggen
 
Beste mensen, ik heb al enige tijd (maandje of 3) een staalpuntje (koperpunt) van zo'n grote straatveeg machine in mijn achteband zitten. het lijkt erop dat het puntje na eerst gelijk afgesleten met het loopvlak van de band wat verder in de band beweegt. Er zit nu zo'n 1 a 2 mm ruimte tussen oppervlakte van de band en bovenstukje van het metal. Hebben jullie hier ervaring mee of ben ik nu toch de sigaar en moet ik mijn achterband toch echt vervangen?

Met een beetje geluk kan je het metaal er uit halen zonder dat de band leeg loopt.
Als je nu geen lucht verliest.

Als je doorrijdt weet je zeker dat de band een keer lek raakt.

Of je de band repareert of vervangt....is persoonlijk.
Daar zijn hier voldoende topics over. :')
 
Ik ben niet zo tevreden over de Pireli Scorpion II. Vreemd slijtagepatroon en band scheurt zelfs open op sommige plekken. Ik heb er alleen 2.000 km op gereden in de Pyreneeën.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik ook maar de ADVENTURE A41 van Bridgestone eronder ga leggen. Komt goed uit de test en kan hopelijk meer hebben dan de Scorpions.
 
Dat ziet er niet best uit. Heb nu zelf rond de 2300km erop zitten en heb daar geen last van met de scorpions.

Wat me wel opvalt is dat de grip bij lijnen en strepen op de weg aanzienlijk minder is dan bij de banden op mn vorige motor (Bridgestone T31).

Ik weet dat je niet over die lijnen hoort te rijden maar als je veel woon werk rijdt en in de file dan gebeurd dat toch regelmatig.
 
GVD!! Net een schuiver gemaakt in een rotonde! Lag olie op de straat notabene. Politie reed toevallig achter mij en die heeft er gelijk melding van gemaakt. Te laat voor mij helaas. De valbeugels hebben veel opgevangen, maar toch eerste indruk schade:

- Valbeugel set
- Voetsteun links
- Voetsteun achter links
- Standaard
- Handkap links
- Koppelingshendel
- Spiegel links
- Jas gat in
- Broek gat in
- Laarzen gat in
- Alle kleding net een maand oud verdorie

Ben gelukkig all-risk verzekerd, maar eerst maar eens zien wat er wordt uitgekeerd. Wel al over gehad om er nu oranje valbeugels op te zetten ipv huidige zwarte en wellicht type 1090 spiegels ipv de ronde spiegels die de 1050 heeft....(Wou ik toch al ooit doen, dan maar nu gelijk!)

Ik zelf heb een dikke elleboog en pijnlijke ribben.....

Klote olie ook!!!!
 
Laatst bewerkt:
:/

Dat is balen!
Veel succes met herstel van jezelf en de brommert.
Kan je dit nog verhalen op de wegbeheerder of een waarborg fonds ?

De dader van de olie achterhaal je natuurlijk nooit meer.
:(
 
:/

Dat is balen!
Veel succes met herstel van jezelf en de brommert.
Kan je dit nog verhalen op de wegbeheerder of een waarborg fonds ?

De dader van de olie achterhaal je natuurlijk nooit meer.
:(

Thanx! Net nog even de politie gebeld. Gegevens ontvangen van desbetreffende agent en bewijs van de melding aangaande de olie die er lag. Mocht de verzekering (KNMV) moeilijk doen, dan heb ik altijd deze gegevens.
 
GVD!! Net een schuiver gemaakt in een rotonde! Lag olie op de straat notabene. Politie reed toevallig achter mij en die heeft er gelijk melding van gemaakt. Te laat voor mij helaas. De valbeugels hebben veel opgevangen, maar toch eerste indruk schade:

- Valbeugel set
- Voetsteun links
- Voetsteun achter links
- Standaard
- Handkap links
- Koppelingshendel
- Spiegel links
- Jas gat in
- Broek gat in
- Laarzen gat in
- Alle kleding net een maand oud verdorie

Ben gelukkig all-risk verzekerd, maar eerst maar eens zien wat er wordt uitgekeerd. Wel al over gehad om er nu oranje valbeugels op te zetten ipv huidige zwarte en wellicht type 1090 spiegels ipv de ronde spiegels die de 1050 heeft....(Wou ik toch al ooit doen, dan maar nu gelijk!)

Ik zelf heb een dikke elleboog en pijnlijke ribben.....

Klote olie ook!!!!
Oei, niet best. Sterkte met het herstel (van jezelf en van de motor en toebehoren) Waar was het precies (jij komt toch uit ook de buurt van Groningen)?
 
Oei, niet best. Sterkte met het herstel (van jezelf en van de motor en toebehoren) Waar was het precies (jij komt toch uit ook de buurt van Groningen)?

Klopt! De dubbele rotonde na de afslag: Veendam-Pekela’s...Linksaf ga je dan richting Mulders Motoren..Daar staat de KTM nu ook. Hopen dat de expert snel komt, ga over 3 weken naar de Eifel verdorie....

Edit..Ook weer een nieuw setje kleding uitzoeken..Jas, broek en laarzen..Even zien wat we nu weer kiezen. Helm gelukkig niks mee! Net een nieuwe Schuberth C3 Pro met Sena inbouw..
 
Laatst bewerkt:
Wat anders..Mijn zwager heeft de 1290 Adventure 2017 en wil de update gaan doen ivm navigatie op zijn TFT. Nu zitten ze daar nog wel even bij? 2-3 uur zegt hij, volgens zijn dealer. Er zijn veel problemen met de update? Ook zou de motor begrenst worden vanaf 8500 toeren? Dat is wat hij leest allemaal. Mensen hier die totaal geen problemen hebben met de update?

Edit..Je kunt veel lezen idd, maar beter vragen naar mensen met ervaringen lijkt me...;-)
 
Laatst bewerkt:
Mijn Franse dealer heeft vorige maand twee Super Adventures moeten gaan takelen,die retrofittet waren met deze software.

1 boordcomputer was kapot die 8 weken in backorder staat (heeft eigen showroom exemplaar hiervoor gekannibaliseerd om de klant verder te laten rijden).

Hij raadde me toen af de update te laten uitvoeren.
 
Hmmm, ok...Gaat hem meer om de Navi, maar hij heeft al een afspraak staan. Ik zei ook al, wacht even na ons weekendje...Straks sta je daar in de Eifel met problemen..
 
Laatst bewerkt:
Aangaande mijn schade, morgen komt de expert al! Voor het eerst contact gehad met mijn verzekering en eerste indruk meer dan prima! Snel en adequaat meedenken en kan morgen gelijk al even langs mijn dealer gaan om onderdelen uit te zoeken welke ik erop wil hebben. Gelijk bestellen. Zoals het nu lijkt komt mijn weekend Eifel over krap 3 weken niet in gevaar..Kleding zoek ik ook maar weer gelijk uit morgen. Mocht er iets in mijn maat besteld moeten worden, ook nog zat tijd..
 
Aangaande mijn schade, morgen komt de expert al! Voor het eerst contact gehad met mijn verzekering en eerste indruk meer dan prima! Snel en adequaat meedenken en kan morgen gelijk al even langs mijn dealer gaan om onderdelen uit te zoeken welke ik erop wil hebben. Gelijk bestellen. Zoals het nu lijkt komt mijn weekend Eifel over krap 3 weken niet in gevaar..Kleding zoek ik ook maar weer gelijk uit morgen. Mocht er iets in mijn maat besteld moeten worden, ook nog zat tijd..
Fijn dat het zo snel verloopt. Hopelijk krijg je alles weer op tijd voor elkaar.
En over die rotonde waar het gebeurde: komt veel vrachtverkeer langs natuurlijk, dat makkelijk eens een oliespoortje achterlaat. Ik zal op mijn hoede zijn als ik er weer in de buurt kom.
 
Fijn dat het zo snel verloopt. Hopelijk krijg je alles weer op tijd voor elkaar.
En over die rotonde waar het gebeurde: komt veel vrachtverkeer langs natuurlijk, dat makkelijk eens een oliespoortje achterlaat. Ik zal op mijn hoede zijn als ik er weer in de buurt kom.

Yep! Kijk uit inderdaad daar. Hoorde van meerdere motorrijders dat het bij hun ook glibberen was. Ik maak er wel werk van aangaande wegbeheerder. Hoop dat ik zo mijn eigen risico terug kan krijgen door hun aansprakelijk te stellen. Maar wordt lastig zegt mijn verzekering. Nee heb je.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan