KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer ik de snelheid aangegeven door de KTM SAR vergelijk scheelt dat nogal met de snelheid die Tomtom aangeeft als gereden snelheid.
Is het mogelijk om de snelheid van de KTM SAR aan te passen zodat hij zo goed als de juiste snelheid aangeeft zonder dat dit een "rib uit mijn lijf" kost?
 
Wanneer ik de snelheid aangegeven door de KTM SAR vergelijk scheelt dat nogal met de snelheid die Tomtom aangeeft als gereden snelheid.
Is het mogelijk om de snelheid van de KTM SAR aan te passen zodat hij zo goed als de juiste snelheid aangeeft zonder dat dit een "rib uit mijn lijf" kost?

Dat doen die nieuwe ABS ringen uit de link van mijn vorige post dus.
 
Ik vind de "gewone cruise control" op een motorfiets al behoorlijk link... het is gewoon griezelig dat de ECU zelf beslist wanneer gas bij te geven en wanneer het te lossen... wanneer ik in een snelle bocht hang, wil ik dat zélf in de hand houden, letterlijk.... :Y
 
Dat doen die nieuwe ABS ringen uit de link van mijn vorige post dus.

Wanneer ik de link volg gaat het daar vooral om het aanpassen van de abs-ringen na het vervangen van spaakvelgen (SAR) naar gietijzeren velgen (SAS).
Het is niet mijn bedoeling om de velgen te vervangen, maar een nauwkeurige snelheid aangeven zou ik wel graag willen. In mijn auto was dit softwarematig aan te passen. Hoop eigenlijk dat KTM ook zoiets kan.
 
De ringen hebben meestal ongeveer 50 gaatje (kun je natellen)
Een ring met een gaatje minder laat dus de kilometer teller ongeveer 2% langzamer aangeven.
Een gaatje meer dus ongeveer 2% sneller.

Je kunt zelf op basis van de originele ring een nieuwe laten maken. (opstart kosten zijn het duurst)
(indien je er meer laat maken en deze op E-bay zet wordt je eigen exemplaar uiteindelijk gratis)

Meestal heeft iemand deze al laten maken en kun je deze op e-bay of zo vinden.
 
De ringen hebben meestal ongeveer 50 gaatje (kun je natellen)
Een ring met een gaatje minder laat dus de kilometer teller ongeveer 2% langzamer aangeven.
Een gaatje meer dus ongeveer 2% sneller.

Je kunt zelf op basis van de originele ring een nieuwe laten maken. (opstart kosten zijn het duurst)
(indien je er meer laat maken en deze op E-bay zet wordt je eigen exemplaar uiteindelijk gratis)

Meestal heeft iemand deze al laten maken en kun je deze op e-bay of zo vinden.

Bedankt voor dit stukje extra info. Zal morgen even gaatjes gaan tellen. :)
 
Edit: vraag is beter op z'n plaats in het LC8 950/990 topic. Even verplaatst dus....
 
Laatst bewerkt:
En gisterenavond weer problemen met de SAS.... Dit is echt de druppel die de emmer...
De stang die het motorblok verbind met de achterbrug is gewoonweg los getrild en stak er al 5 cm uit toen ik thuis kwam en de moer die er de andere zijde moest opzitten is weg.

Onmiddellijk dealer gebeld en volgens hem kon dit bijna niet want dit wordt met +100Nm vast gedraaid...

Mag deze avond bij hem een moer gaan halen om hem terug vast te zetten en zo naar de dealer te kunnen rijden. (KTM assistance komt niet aan huis)

Ik ga bij deze dan ook vragen of hij de KTM wil overkopen...
 
Sjonge, jij lijkt de maandagexemplaren wel aan te trekken....

Eerst die GS en nu deze weer...

Welke koop je nu?

Benieuwd hoeveel de dealer je nog biedt... Ik heb zelf voor een paar maanden eens geïnformeerd en de biedingen waren schrikbarend laag in B.
 
Vraagje, mijn achterband mag alweer vervangen worden en nu wil ik eens een burnout maken met de 1190 Adv.
Kan dat met de standaard instellingen of moet ik nog wat veranderen aan de traction control settings ?

Kan het ook wel proberen, maar vraag het eerst maar even.

Thanks !
 
Wat anders..Mijn zwager heeft de 1290 Adventure 2017 en wil de update gaan doen ivm navigatie op zijn TFT. Nu zitten ze daar nog wel even bij? 2-3 uur zegt hij, volgens zijn dealer. Er zijn veel problemen met de update? Ook zou de motor begrenst worden vanaf 8500 toeren? Dat is wat hij leest allemaal. Mensen hier die totaal geen problemen hebben met de update?

Edit..Je kunt veel lezen idd, maar beter vragen naar mensen met ervaringen lijkt me...;-)


Omtrent de update naar 133.30
Als ik het goed heb begrepen zijn er voor de 1290sa serie drie mappen 1 voor dé S
En 2 voor de R
Probleem is wat ik begreep is dat je niet aan de naam kam zien welk map welke is!!

Map S
komt die Zowiso in alle versnellingen tot aan 10000 tpm

Map R onbegrensd
in 5 tot aan 10000 ton
In 6 tot 8500 tpm en niet harder dan 245 kph

Map R begrensd (Voor off road banden)

Begrensd op 210 kph

Foto is de juiste bestand voor de S
full
 
Die bandenspanning klopt, die is nu “press front of rear” geworden (what’s in a name) maar de olietemperatuur is nog steeds in cijfertje bij mij, vandaag nog afgelezen. Koelwater in balkjes, maar dat was altijd al zo.
 
De buitentemperatuur bij jou op de foto’s loopt wel snel op.... binnen een minuut van 31 naar 32 graden. Of straal jij zoveel warmte uit? _O-
 
Plus, zoals ik hoger reeds aangaf, wijzigt vervolgens de weergave op het TFT-display :

- grotere letters en cijfers
- geen temperatuuraanduiding in cijfers meer
- bandendruk aangeduid door PRESS
- stand ABS
- stand antislip

https://www.motor-forum.nl/forum/download_document/1320968/63d094d1483d7b7f75e72db9cf98ce24

Maar way post is een positief aanpassing

Wat ik post is niet Zo fijn als de Verkeerde bestand in je motor gerecht komt!!

Het is niet alleen top snelheid wat je mist maar ook voelt de motor veel tamme aan
 
Eh, begrijp ik je goed dat jouw KTM een verkeerde software ontving en nu tammer aanvoelt ?

Heb jij een SAS, met de software van een SAR met noppenbanden ?

@ RRRonald : jep, of het is mijn warme persoonlijkheid, of het is mijn warme motor, die een hoop warmte afstraalt na een forse rit... :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan