KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren heb ik mijn KTM 1190 opgehaald. Man wat een heerlijke machine haha! Je zit konings, hoog en voor je gevoel onaantastbaar. En de power............. bijna 7 jaar op een R1 2004 gereden dus ben wel wat gewend maar mieters wat gaat zo'n KTM af!
full
 
netjes, hij zit inderdaad prima :-) ik reed van de week nog op mijn Falco (die heb ik voor erbij) maar dat zit toch stukken minder relaxed... De falco gaat wel makkelijker te hard door de zithouding

Heb je hem bij een dealert vandaan?
 
Ja heb er gister zo'n 2 uur op gereden en begon de billetjes een beetje te voelen. Kan zijn dat ik nog ff moet wennen aan de zit.

Nee bij een particulier gekocht. Motor komt bij Motorcentrum Eibergen vandaan en heeft nog geen 18.000km op de tellert.
 
tja, ergo zadels zijn 20mm hoger (volgens mij).. dat gaat hem voor mij niet worden als ik moet stoppen. De zithouding zorgt ervoor dat je even moet wennen, mijn aprilia heeft ook een hard zadel en dat gaat ook gewoon voor lange ritten. Ik vind een niergordel wel lekker op de ktm, dan ga ik niet met een bolle rug zitten
 
Zo! Motor weer opgehaald zojuist! Ziet er prima uit!
Morgen maar ff piccies maken. Wel wennen om weer te rijden na 3 weken.

In de regen terug en in elke rotonde zag ik alle kleuren van de regenboog olie liggen.
Nu let ik daarop natuurlijk, maar het beïnvloedt wel mijn rijstijl voor nu nog!

Zondag naar de Eifel! Wel ontzettend zin in!
 
Het verlaagde Touratech zadel zit ook op mijn 1190. Met de voetjes nu prima bij de grond, maar de knieknik is iets te scherp voor mijn comfort. Ook het nog meer in de motor zitten ismaar zo zo (kom van de SMT). Of wel ik overweeg om de niet verwarmde PP comfort zadel eens te proberen. En als de bodem dan te ver weg is eens zien of we het geheel iets lager kunnen krijgen.
 
Het verlaagde Touratech zadel zit ook op mijn 1190. Met de voetjes nu prima bij de grond, maar de knieknik is iets te scherp voor mijn comfort. Ook het nog meer in de motor zitten ismaar zo zo (kom van de SMT). Of wel ik overweeg om de niet verwarmde PP comfort zadel eens te proberen. En als de bodem dan te ver weg is eens zien of we het geheel iets lager kunnen krijgen.

Verlaagde voetsteuntjes plaatsen en TT-zadel behouden ?
 
Het verlaagde Touratech zadel zit ook op mijn 1190. Met de voetjes nu prima bij de grond, maar de knieknik is iets te scherp voor mijn comfort. Ook het nog meer in de motor zitten ismaar zo zo (kom van de SMT). Of wel ik overweeg om de niet verwarmde PP comfort zadel eens te proberen. En als de bodem dan te ver weg is eens zien of we het geheel iets lager kunnen krijgen.
Ik ben 1.70m. Heb een iets verlaagd powerparts ergozadel (goede zadelmaker hier in de buurt) op mijn 1090, en heb sinds kort een 3 cm verlagende hyperpro achterveer. De vorkpoten had ik al een stukje door de kroonplaten laten steken. Nu is het perfect! Ik kan niet alleen prima met beide voeten bij de grond (echt plat), ook als het wat ongelijk is, maar het zwaartepunt is in z’n totaliteit ook naar beneden gegaan, waardoor hij nog veel beter stuurt dan voorheen. En van die 3 cm minder veerweg merk ik niets. Die hyperpro veer is progressief, en heeft voor mijn gevoel meer comfort dan de originele. Echte aanrader! :}
 
Met alleen verlaagde voetsteuntjes blijft het overheersende gevoel dat je *in* de motor zit.
Een oplossing zoals Jabba heeft komt een heel eind in de richting van mijn huidige idee. Zeker ook dat neven effect van verlaagd zwaartepunt: die 1190 blijf een bakbeest (met SMT als referentie)
Jabba, mogelijk zoek ik je een keer op in het Noorden. Heb een leuke route rondom de drie Noordelijke provincien die ik al een tijd niet gereden heb.
 
Zo! Gepoetst en klaar en wel voor vertrek naar de Eifel morgen!
Mods tov eerder:

Oranje valbeugels origineel ipv zwarte van Heed
Type 1090/1190/1290 spiegels ipv ronde Mickey Mouse
Wheelstriping
Oranje handkappen

En we krijgen ook nog eens mooi weer de komende dagen!


11kjk9e.jpg
 
Zit je met een 1050-1090-1190 met groot scherm een beetje comfortabel uit de wind?
Wil de Cagiva een trap geven en een lange afstand 2 up motor aanschaffen. En een gs1200 zou ws het beste zijn maar dat weiger ik te overwegen.
Versys 1000, guzzi stelvio, Smt en een jonge KTM adventure staan op de shortlist.
Zijn er ervaringsdeskundigen die er fluitend 800km mee naar Oostenrijk sjezen?
 
Laatst bewerkt:
De schermen zijn een issue.
Bij de een werkt het goed en bij een ander niet.
Hangt geheel af van snelheid, lengte bovenlichaam, etc.
Ik heb vorige maand 3.300 km afgelegd in Schotland met een R ruit op een S versie. En ja, meer in de wind maar geen turbulentie.
Bij slecht weer op komst zet ik de S erop. Bij overige ritten hou ik de R.

Gewoon bij de dealer een proefrit maken en zelf ondervinden. Hangt ook geheel af wat je nu zelf gewend bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan