KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Eifel was weer super! Alleen maar goed weer gehad!
Blijft mooi daar!

Nou ik ben wel een beetje klaar met die Eifel, vaak druk, veel politie en heb er al zoveel bonnen gehad dat ze mij er niet veel meer zien. Dan ga ik liever ff naar het Sauerland of de Harz, rustiger en minder politie.

Paar weken terug in Andorra geweest, helemaal schitterend!! Koffie voor een eurootje en de benzine was rond de €1,10 _O- Heerlijk gereden, wel een kolere end weg!! })
 
Rijdt je in de eifel dan veel op de B-wegen dan ? Ik kom er nooit een kop tegen. Politie al helemaal niet :)
 
Laatst bewerkt:
Wij ook geen politie tegengekomen, eigenlijk nooit! Juist van de “normale” wegen afwijken en ontdekken. Soms wel beroerd wegdek, maar dat kan de KTM wel aan.
 
Rijdt je in de eifel dan veel op de B-wegen dan ? Ik kom er nooit een kop tegen. Politie al helemaal niet :)


Nu ook 8 dagen in totaal rondgereden. Maar geen blauwjas gezien/gehoord/geroken (trouwens geen idee hoe ze geuren).

Enige wat er gebeurt is gassen met die SAS.
 
Nou dan zal ik of vaak pech hebben of een sukkel zijn :N , maar steeds als ik er kwam had ik een prent, uitlaat, te hard, verboden in te halen etc, Uit Andorra binnendoor door Frankrijk ook weer prijs, gelukkig maar €45,- maar toch....
 
Nou dan zal ik of vaak pech hebben of een sukkel zijn :N , maar steeds als ik er kwam had ik een prent, uitlaat, te hard, verboden in te halen etc, Uit Andorra binnendoor door Frankrijk ook weer prijs, gelukkig maar €45,- maar toch....

Ga ik nooit met jou samen rijden.
🤔
 
Ach zo erg is het nou ook weer niet, heb nu 24k km’s weggereden op de sas en de teller staat op 3 prenten. En de hoogste was 9 tientjes dus och.... :Z
 
Ik hoor hier mensen regelmatig over warme benen, vooral met warm weer en bij stoplichten. Maar ik heb dat tot nu toe nog niet gemerkt op mijn 1190 :? Misschien ligt mijn pijngrens zo hoog, of mensen miepen snel ;)

Ben net terug van een trip naar de Dolo`s en Monte lessini. *O*
Temperaturen van 11 tot 32 graden.
Als je stil staat bij 32 graden komt er wel een bak warmte uit het blok.
Maar niet meer dan ik bij andere motoren heb ervaren.

full


Ook het grote voorwiel levert in haarspeldbochten geen problemen op.
 
Laatst bewerkt:
Is er hier iemand een beetje handig en bereid een nieuw topic aan te maken? Met KTM adventure in de titel en misschien ook de specifieke modellen, 1050/1090/1190/1290?
 
Ik heb ook een Kawa Versys met een paralleltwinmotor..., geen spoor van hinderlijke hitte....

Het lijkt me echt een KTM-dingetje.... en dan heb ik al de aftermarket hitteschilden gemonteerd, op aanraden van Motorduiveltje... die me dan ook genadeloos uitlacht omdat ik de verwarmde zadels had aangevinkt bij de bestelling, in al mijn onschuld :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Kawa Versys met een paralleltwinmotor..., geen spoor van hinderlijke hitte....

Het lijkt me echt een KTM-dingetje.... en dan heb ik al de aftermarket hitteschilden gemonteerd, op aanraden van Motorduiveltje... die me dan ook genadeloos uitlacht omdat ik de verwarmde zadels had aangevinkt bij de bestelling, in al mijn onschuld :P
Da's een 650 dan?
De ktm gebruikt wel bijna 2x zoveel brandstof. Die energie moet ergens heen.
 
Op mijn F800GS kon het ook best warm worden tussen de beentjes op een warme dag. Voordeel van die was dat je wat makkelijker met je benen wijd kon gaan zitten op rechte stukken en wat rijwind erlangs kon laten stromen. Op mijn 1090 zit ik al zo wijdbeens dat nog wijder gaan zitten geen optie is.

De opmerkingen van Slijkie zijn voor kennisgeving aangenomen. O-) :+
 
Ik heb ook een Kawa Versys met een paralleltwinmotor..., geen spoor van hinderlijke hitte....

Het lijkt me echt een KTM-dingetje.... en dan heb ik al de aftermarket hitteschilden gemonteerd, op aanraden van Motorduiveltje... die me dan ook genadeloos uitlacht omdat ik de verwarmde zadels had aangevinkt bij de bestelling, in al mijn onschuld :P

Touche...Ik heb ook zadelverwarming..Alleen bij mij zat het er al op..
 
Da's een 650 dan?
De ktm gebruikt wel bijna 2x zoveel brandstof. Die energie moet ergens heen.

Nope, de KTM verbruikt nauwelijks 1 à 1,5 liter meer per 100 km dan de Kawa en die extra-energie wordt hopelijk voornamelijk omgezet in voorwaartse beweging en acceleratie .... het lijkt me eerder een foutje in het ontwerp van de luchtstroom van de Adventures.
 
Nope, de KTM verbruikt nauwelijks 1 à 1,5 liter meer per 100 km dan de Kawa en die extra-energie wordt hopelijk voornamelijk omgezet in voorwaartse beweging en acceleratie .... het lijkt me eerder een foutje in het ontwerp van de luchtstroom van de Adventures.
Hmm...
Zou kunnen.
De achterste cilinder van een v-twin zit per definitie meer in the ass region dan de 2 cilinders van een twin-in-lijn.
 
Interressant. Dit weekend de vervangende oberon slave cilinder (zoals een paar paginas terug geschreven, had ik hier problemen mee) geinstalleerd. Alles netjes ontlucht, maar nu ontkoppelt hij helemaal niet meer.
Zelfs nog een keer alle olie doorgespoeld.de cilinder wordt gewoon uitgedrukt als je de hendel bedient en je voelt ook weerstand.
Maar het lijkt erop alsof hij niet diepgenoeg gaat en dus niet ontkoppeld.
Vreemd dit. Iemand ideeen?

Oude originele waren inderdaad de afdichtings rubbers behoorlijk weg.
 
Op mijn falco wil je zomers ook niet in een file/stadsverkeer komen, de 998 van mijn maatje idem je wordt gewoon gebakken... Al die kw's tussen je benen produceren een hoop hitte, rendement van een verbrandingsmotor is nog steeds niet heel hoog.
 
Interressant. Dit weekend de vervangende oberon slave cilinder (zoals een paar paginas terug geschreven, had ik hier problemen mee) geinstalleerd. Alles netjes ontlucht, maar nu ontkoppelt hij helemaal niet meer.
Zelfs nog een keer alle olie doorgespoeld.de cilinder wordt gewoon uitgedrukt als je de hendel bedient en je voelt ook weerstand.
Maar het lijkt erop alsof hij niet diepgenoeg gaat en dus niet ontkoppeld.
Vreemd dit. Iemand ideeen?

Oude originele waren inderdaad de afdichtings rubbers behoorlijk weg.

Idee wel.

Bij de Oberon clutch slave van de 990 adventure kon dit voorkomen als je het kogeltje niet diep genoeg in het met vet gevulde pijpje drukt. Ook als het balletje kwijt is doet de koppeling het niet.

http://advrider.com/index.php?threads/oberon-clutch-slave-problem-looking-for-help.1263507/

Op advrider is er een topic over.

:)
 
Dan heeft michielvl gelijk dat bij een V-Twin de achterste cilinder onder je kont voor die opvallende hitte zorgt, wat ergens logisch is.

Ik heb al boxers, paralleltwins en 3- en 4-cilinders gehad, die geen hinderlijke hitte afgaven, ofschoon sommigen ook een berg PK’s produceren...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan