KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tok
De garmin montage had ik even uitgesteld vanwege drukte op de zaak(foto moet ik nog even maken)en de rechter moet ik volgende week woensdag pas naartoe.

Had niet gedacht dat een rijbewijs inname zoveel consequenties kon hebben.
Heb voor de zaak een busje gekocht (en stiekem om lekker de motor achterin te zetten en dan op vakantie te gaan).
Maar mijn tussenpersoon heeft dus goed moeten praten om me te verzekeren.
Ben door 3 maarschappijen afgewezen ivm met cis registratie waaronder de inname van je rijbewijs.

wow...heftig zeg, had nooit gedacht dat dat voor verzekeringen ook nog consequenties kon hebben...daar lees je nooit iemand over...kut dus...
 
Van het weekend trouwens proefgereden met een 1090 adv. Mooie machine maar wel erg groot, zeker met 21 inch wiel vooraan. Als ze dat blokje nu eens in de 990 SM/R/T hangen heb je echt een mooie combi. Loopt zijde zacht vergeleken bij de 990 en heel soepel, ook bij lage toeren en power zat.

Tsja dat zeggen de meeste SMT eigenaren volgens mij, maar KTM vind blijkbaar dat we een AdvS (of een SuperdukeGT) moeten kopen. Terwijl ze nu juist met dat 1090 blok ze een mooie gelegenheid hebben om een nieuw/apart model neer te zetten. Gemiste kans.
Als reismotor is de Adv ideaal, maar inderdaad te groot en voor weekends/weekje weg wil ik leuke stuurfiets met wat bagagemogelijkheden.
 
wow...heftig zeg, had nooit gedacht dat dat voor verzekeringen ook nog consequenties kon hebben...daar lees je nooit iemand over...kut dus...

Ja , en die registratie blijft 7 jaar staan , dus als je in de tussen tijd van verzekering wil veranderen loop je hier weer tegen aan :(

En die van het rijbewijs inname blijft 5 jaar staan , indien je binnen 5 jaar dus weer wordt staande gehouden met 50 te hard ben je hem zowiezo 4 maand kwijt !
 
[Nope 8 jaar zelfs.. :r :r.
Je kan je wel verzekeren maar dan kom je bij rialto terecht, zeg maar de zwarte lijst verzekeraar dan mag je dus wel 4xzoveel betalen.
quote]Crazy600 schreef op 21 april 2017 @ 10:47:

[...]


Ja , en die registratie blijft 7 jaar staan , dus als je in de tussen tijd van verzekering wil veranderen loop je hier weer tegen aan :(

En die van het rijbewijs inname blijft 5 jaar staan , indien je binnen 5 jaar dus weer wordt staande gehouden met 50 te hard ben je hem zowiezo 4 maand kwijt !~[/quote]
 
Goede avond LC8 rijders :W

Mijn naam is Jeroen.
27 jaar en sinds een paar weken ben ik de gelukkige eigenaar van een KTM 990 Sm 2008. *D
Helaas alleen nog maar op gereden tijdens de proefrit.

Omdat ik de onderhoudshistorie van deze motor niet ken, heb ik besloten om meteen maar een grote beurt te doen.
Nu zijn er ook een aantal bekendere kwaaltjes die ik graag wil voorkomen/checken.
Het gaat hierbij onder andere om de freewheel bolts. 6 boutjes die als ze loskomen de boel aardig beschadigen.

Op internet ben ik meerdere verhalen tegen gekomen, maar er staat niet heel duidelijk bij tot welk bouwjaar dit een issue kan zijn.
wat extra werk vind ik niet erg, maar als er al (permanente) loctite op de bouten zit ben ik bang dat ik dit niet goed schoon krijg zonder dat er resten in het blok terecht komen.

Vandaar mijn vraag, hebben jullie ervaring met dit probleem, of informatie over op welke bouwjaren dit van toepassing kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Goede avond LC8 rijders :W

Mijn naam is Jeroen.
27 jaar en sinds een paar weken ben ik de gelukkige eigenaar van een KTM 990 Sm 2008. *D
Helaas alleen nog maar op gereden tijdens de proefrit.

Omdat ik de onderhoudshistorie van deze motor niet ken, heb ik besloten om meteen maar een grote beurt te doen.
Nu zijn er ook een aantal bekendere kwaaltjes die ik graag wil voorkomen/checken.
Het gaat hierbij onder andere om de freewheel bolts. 6 boutjes die als ze loskomen de boel aardig beschadigen.

Op internet ben ik meerdere verhalen tegen gekomen, maar er staat niet heel duidelijk bij tot welk bouwjaar dit een issue kan zijn.
wat extra werk vind ik niet erg, maar als er al (permanente) loctite op de bouten zit ben ik bang dat ik dit niet goed schoon krijg zonder dat er resten in het blok terecht komen.

Vandaar mijn vraag, hebben jullie ervaring met dit probleem, of informatie over op welke bouwjaren dit van toepassing kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Hallo, nee, geen idee...zelfs nog nooit van gehoord...stel je vraag eens aan Steven of Dr. Bean op het LC8 forum (www.lc8.nl), denk dat die je wel verder kunnen helpen...
 
Goede avond LC8 rijders :W

Mijn naam is Jeroen.
27 jaar en sinds een paar weken ben ik de gelukkige eigenaar van een KTM 990 Sm 2008. *D
Helaas alleen nog maar op gereden tijdens de proefrit.

Omdat ik de onderhoudshistorie van deze motor niet ken, heb ik besloten om meteen maar een grote beurt te doen.
Nu zijn er ook een aantal bekendere kwaaltjes die ik graag wil voorkomen/checken.
Het gaat hierbij onder andere om de freewheel bolts. 6 boutjes die als ze loskomen de boel aardig beschadigen.

Op internet ben ik meerdere verhalen tegen gekomen, maar er staat niet heel duidelijk bij tot welk bouwjaar dit een issue kan zijn.
wat extra werk vind ik niet erg, maar als er al (permanente) loctite op de bouten zit ben ik bang dat ik dit niet goed schoon krijg zonder dat er resten in het blok terecht komen.

Vandaar mijn vraag, hebben jullie ervaring met dit probleem, of informatie over op welke bouwjaren dit van toepassing kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp


das iets van 2006-2007, check deze site:
950 Issues
 
Thnx voor jullie reactie ;)

@ Toktok, ik heb de vraag daar ook even uitgezet. Bedankt voor je tip.


@ Vonkenboer, Volgens mij gaat dat van 2006 en 2007 over de clutch pressure plate bolts.
Die heb ik al gehad.

Die van de freewheel bolts gaat om een tech bulletin uit 2004. Maar ook bij de latere jaren zijn er mensen geweest die problemen hebben gehad.
Vandaar de vraag of jullie hier ervaring mee hebben gehad. ;)
 
Thnx voor jullie reactie ;)

@ Toktok, ik heb de vraag daar ook even uitgezet. Bedankt voor je tip.


@ Vonkenboer, Volgens mij gaat dat van 2006 en 2007 over de clutch pressure plate bolts.
Die heb ik al gehad.

Die van de freewheel bolts gaat om een tech bulletin uit 2004. Maar ook bij de latere jaren zijn er mensen geweest die problemen hebben gehad.
Vandaar de vraag of jullie hier ervaring mee hebben gehad. ;)

Nope ik heb hier geen berichten van gelezen en zelf geen ervaring. Ik heb zelf een keer nagevraagd bij ktm Nederland mbt die clutch plate bouten of dat preventief nodig was op latere bouwjaren en het antwoord was nee.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig met een campagne iemand te overtuigen een 990/1190/1290 adventure te halen ipv een 1150/1200 gsa.
Weet iemand nog dat filmpje met twee (franse?) rijders die van die enorme sprongen maken met hun adventures?
Uit de oude doosch...
 
Weet iemand waar dit kastje voor dient, onder het zadel van mijn Adventure 1090, pontificaal en enigszins diagonaal gemonteerd midden in het achterste compartiment?

Ik vond dat op mijn vorige motoren altijd een mooi plekje voor gereedschap en dergelijke, maar nee, de boel zit volgestopt met een flinke black box. Waarvan ik trouwens het vage vermoeden heb dat het met de SAS te maken heeft? Er zitten tenminste een paar slangetjes (circa 5mm doorsnee) aan die naar voren onder de tank worden geleid (dacht dat SAS-slangen altijd dikker waren).

Zal vast iets met de milieueisen en euro 4-normen te maken hebben (dat was ternminste ook wat de monteur van mijn KTM-dealer vermoedde), maar wat precies?
Heeft iemand hier dit al verwijderd bij zijn 1090? Kan dit straffeloos, en zo ja wat heb je er voor nodig?

full

full
 
Ja je kunt het koolstof filter verwijderen. 1 slang kun je doorblazen. Die kun je laten liggen. De andere slang afdoppen met bv een m6 boutje of een plastic dopje welke je in de slang drukt.
 
Weet iemand waar dit kastje voor dient, onder het zadel van mijn Adventure 1090, pontificaal en enigszins diagonaal gemonteerd midden in het achterste compartiment?

Ik vond dat op mijn vorige motoren altijd een mooi plekje voor gereedschap en dergelijke, maar nee, de boel zit volgestopt met een flinke black box. Waarvan ik trouwens het vage vermoeden heb dat het met de SAS te maken heeft? Er zitten tenminste een paar slangetjes (circa 5mm doorsnee) aan die naar voren onder de tank worden geleid (dacht dat SAS-slangen altijd dikker waren).

Zal vast iets met de milieueisen en euro 4-normen te maken hebben (dat was ternminste ook wat de monteur van mijn KTM-dealer vermoedde), maar wat precies?
Heeft iemand hier dit al verwijderd bij zijn 1090? Kan dit straffeloos, en zo ja wat heb je er voor nodig?

[afbeelding]
[afbeelding]

vermoedelijk de canister die je voorheen alleen opd e amerikaanse 990 modellen tegen kwam:
Canisterectomy
 
Hallo mensen,
Sinds vorige week ben ik een mede LC8 eigenaar *D , ik heb een SMT uit belgie gehaald, wacht nu alleen nog op het kentekenbewijs!
hierbij alvast een foto ;)
full
 
Ja je kunt het koolstof filter verwijderen. 1 slang kun je doorblazen. Die kun je laten liggen. De andere slang afdoppen met bv een m6 boutje of een plastic dopje welke je in de slang drukt.
vermoedelijk de canister die je voorheen alleen opd e amerikaanse 990 modellen tegen kwam:
Canisterectomy

Daar ziet het wel naar uit ja. Zal het eens proberen (misschien nog even overleggen met mijn monteur. Is tentslotte een splinternieuwe motor, wil geen verlies van garantie).
Bedankt allebei.
 
Hallo mensen,
Sinds vorige week ben ik een mede LC8 eigenaar *D , ik heb een SMT uit belgie gehaald, wacht nu alleen nog op het kentekenbewijs!
hierbij alvast een foto ;) [afbeelding]
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ga je veel plezier aan beleven. Ik heb zelf 4 jaar op precies zo een gereden, in 2012 nieuw gekocht. Is me erg goed bevallen: fijne all-round motor met pit en stuurkwaliteit *O* :}
 
Thnx. Informatief filmpje. Die koolstof canister gaat er wel uit bij mij (levert flink wat ruimte op), maar ik weet niet of de SAS er ook af kan. Ik krijg vrijdag mijn Akra slip-on, maar weet niet of ik dan ook de katalysator kwijt ben. Weet eerlijk gezegd niet of die in de demper zit of ergens in de bochten of verzamelbak.
 
@tok tok en voor de rest die er in geïnteresseerd is.
Heb vandaag de OM Zitting gehad.

Uiteindelijke straf 13 dagen rijontzegging (die heb ik dus al gehad) en

;( ;( ;( ;( ;( 950 Euro wat ik mag bijdragen aan de staatskas |( |( |( .

Schrok wel van de hoogte van de boete moet ik zeggen had meer rekening gehouden met 700 -750 euro.
Ik rij in het vervolg niet meer in Nl dan rij ik liever meteen ee grens over.
Bah bah
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan