KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gassie

MF veteraan
11 feb 2008
3.101
96
In de buurt van Heerlen
Na tien succesvolle en volledig uitverkochte delen, hier deel elf over de machtige tweecilinder LC8 motoren van KTM. Alles wat hier niet in staat kan je terugvinden in de eerdere delen.


Deel I KTM 950 SM
Deel II KTM 950 SM en meer lc8 Deel II
Deel III KTM 990 SM en meer LC8 deel III
Deel IV KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV
Deel V KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topic deel V
Deel VI KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VI
Deel VII KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII
Deel VIII KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 fanboy corner
Deel VIIII De LC8 hoogpoten afwerkplek deel 9
Deel 10 De motor voor echte mannen


RGN0518.jpg
 
Laatst bewerkt:
In het nu gesloten vorige deel heb ik aangegeven dat ik gisteren op een SMR (990) heb proefgereden. Nu heb ik een vraag waar ik niet goed het antwoord op kan vinden. Het gaat over het verwijderen van SAS en EPC.

- resulteert het verwijderen van SAS/EPC in minder tot geen aan- en uit effect;
- kan dit ten alle tijde verwijderd worden of moeten daarnaast andere aanpassingen gebeuren;
- moet de mapping dan aangepast worden.

Alvast bedankt voor het reageren.
 
Laatst bewerkt:
In het nu gesloten vorige deel heb ik aangegeven dat ik gisteren op een SMR (990) heb proefgereden. Nu heb ik een vraag waar ik niet goed het antwoord op kan vinden. Het gaat over het verwijderen van SAS en EPC.

- resulteert het verwijderen van SAS/EPC in minder tot geen aan- en uit effect. M.a.w. wordt de vermogens afgifte minder "bruut";
- Kan dit ten alle tijde verwijderd worden of moeten daarnaast andere aanpassingen gebeuren;
- moet de mapping dan aangepast worden.

Alvast bedankt voor het reageren.

Afdoppen van de SAS heeft geen effect op het motor gedrag alleen bij open dempers ben je van het geknal af.

Er zijn een aantal simple trucs om de motor minder te laten bokken (aan/uit) in de lage toeren.
- 16 voor tandwiel / 1 a2 tandjes meer achter
- gas handle modificatie zo dat de slag iets langer word
- O2 sensoren uitschakelen
- andere map met tuneecu inladen (freeware)

custom map kan natuurlijk ook maar hangt een prijs kaartje aan

het is een beetje proef onder vindelijk wat voor de ene werkt werkt voor de andere niet (goed genoeg).
Het is en blijft een dike 2 cylinder dus verwacht nooit 100% het gedrag van een 4cyl.
Karakter zullen we zeggen :)

ik heb zelf nooit echt problemen met het aan/uit gehad en heb alleen een groter achtertand wiel gemonteerd zodat ik minder snel de kopeling erbij moet pakken op lage snelheden.
 
Hoi,
Sinds kort rijdt ik een 1190 adventure bj2015, met acrapovic uitlaat.
Vergeleken met mijn vorige, een 990 met open uitlaten, vind ik de gasresponse wat tam.

Iemand ervaring met verwijderen van de CAT ? (en SAS).
Remap ? Power ? Response ?
Buizen kopen ? of zagen/lassen ? Welk materiaal ?
Anyway, you catch my drift... Any ideas welcome.

De DB-Killer van de niewerwetse Accra zijn niet zomaar te verwijderen/modificeren, iemand daar ervaring mee of fotos van ?

Groeten,
Rob
 
Afdoppen van de SAS heeft geen effect op het motor gedrag alleen bij open dempers ben je van het geknal af.

Er zijn een aantal simple trucs om de motor minder te laten bokken (aan/uit) in de lage toeren.
- 16 voor tandwiel / 1 a2 tandjes meer achter
- gas handle modificatie zo dat de slag iets langer word
- O2 sensoren uitschakelen
- andere map met tuneecu inladen (freeware)

custom map kan natuurlijk ook maar hangt een prijs kaartje aan

het is een beetje proef onder vindelijk wat voor de ene werkt werkt voor de andere niet (goed genoeg).
Het is en blijft een dike 2 cylinder dus verwacht nooit 100% het gedrag van een 4cyl.
Karakter zullen we zeggen :)

ik heb zelf nooit echt problemen met het aan/uit gehad en heb alleen een groter achtertand wiel gemonteerd zodat ik minder snel de kopeling erbij moet pakken op lage snelheden.

Custom map van Ruud Freriks deed het voor mij. (Progressieve gashandel was niet voldoende vond ik).
Beste € 250 die je kunt uitgeven aan een 990, wat mij betreft. :t
 
Custom map van Ruud Freriks deed het voor mij. (Progressieve gashandel was niet voldoende vond ik).
Beste € 250 die je kunt uitgeven aan een 990, wat mij betreft. :t

Ik heb nu ook een custom map (huidige motor) en dat wat het geld ook zeer zeker waard :] Maar daarvoor heb ik wel een PC5 moeten kopen. Moet ik iets soortgelijks ook voor de 990 kopen (als ik de SMR al aanschaf)?
 
Afdoppen van de SAS heeft geen effect op het motor gedrag alleen bij open dempers ben je van het geknal af.

Er zijn een aantal simple trucs om de motor minder te laten bokken (aan/uit) in de lage toeren.
- 16 voor tandwiel / 1 a2 tandjes meer achter
- gas handle modificatie zo dat de slag iets langer word
- O2 sensoren uitschakelen
- andere map met tuneecu inladen (freeware)

custom map kan natuurlijk ook maar hangt een prijs kaartje aan

het is een beetje proef onder vindelijk wat voor de ene werkt werkt voor de andere niet (goed genoeg).
Het is en blijft een dike 2 cylinder dus verwacht nooit 100% het gedrag van een 4cyl.
Karakter zullen we zeggen :)

ik heb zelf nooit echt problemen met het aan/uit gehad en heb alleen een groter achtertand wiel gemonteerd zodat ik minder snel de kopeling erbij moet pakken op lage snelheden.

Bedankt voor je reactie!
 
Hoi,
Sinds kort rijdt ik een 1190 adventure bj2015, met acrapovic uitlaat.
Vergeleken met mijn vorige, een 990 met open uitlaten, vind ik de gasresponse wat tam.

Iemand ervaring met verwijderen van de CAT ? (en SAS).
Remap ? Power ? Response ?
Buizen kopen ? of zagen/lassen ? Welk materiaal ?
Anyway, you catch my drift... Any ideas welcome.

De DB-Killer van de niewerwetse Accra zijn niet zomaar te verwijderen/modificeren, iemand daar ervaring mee of fotos van ?

Groeten,
Rob
heb je de sportmode al geprobeerd?
 
Ik heb een euro4 akra gekocht. Ben ook benieuwd hoe de db killers te verwijderen.[afbeelding]
Is niet zo eenvoudig, hoorde ik van mijn dealer. Dat wordt uitboren.
Maar ik laat hem lekker zitten. Zou eerst de Remus Black Hawk erop krijgen, maar na een paar Youtube filmpjes heb ik me bedacht: maakt mij teveel lawaai en klinkt wat te rauw (alsof er iets aan je blok mankeert). Dan vind ik de Akra met db-killer lekkerder. :9~ :}
 
Is niet zo eenvoudig, hoorde ik van mijn dealer. Dat wordt uitboren.
Maar ik laat hem lekker zitten. Zou eerst de Remus Black Hawk erop krijgen, maar na een paar Youtube filmpjes heb ik me bedacht: maakt mij teveel lawaai en klinkt wat te rauw (alsof er iets aan je blok mankeert). Dan vind ik de Akra met db-killer lekkerder. :9~ :}

W I N G S...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan