KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
zumo 590 is die wat ik heb gekocht maar daar zit zo'n afsluitbare drager bij die je op het stuur zet.
daar zit volgens mij die kabel bundel aan

Maak eens een foto...want volgens mij heb je alleen een mini-usb kabel nodig met twee draden (+ en -, rood/zwart) die voorzien is van een 12v/5v omvormer, anders zou ik me al erg moeten vergissen. Vorig jaar nog een Garmin 340 geïnstalleerd op een kawa, daar was het exact zo. de mini-usb sluit je aan op je gps-steun en de + en - op de geschakelde voeding. Kan natuurlijk zijn dat er nog aansluitingen bij zitten voor bijvoorbeeld verkeersinfo maar daar heb je op de motor niks aan, zal meer voor de auto zijn vermoed ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de originele voeding weggelaten en aan de garmin kabel een universele 5v voeding uit China geknoopt.
Dit gaat al meer dan 2 jaar goed, voeding is veel kleiner en kabels zijn nu precies op lengte.
GPS altijd op contact aansluiten i.v.m. corrosie.
 
waar zit dat kapje dan waar je me de uitdraai van had gestuurd??
of zit dat er over heen?
trouwens zie dat je een garmin/tom tom op het stuur hebt zitten.
waar heb je die vastgezet als ik mag vragen.

Kapje is het zwart/wit geblokte deel.

TomTom idd. deze zit met een uitlaatklem en de originele tomtom knobbel vast op het stuur ( tussen de twee kroonplaatbeugels) mooi centraal
 
Nu nog op deze:

25rjs6r.jpg


Binnenkort op een......

*O* *O* KTM 990SMR *O* *O*

Ben al een tijdje aan het rondkijken voor een SMR en nu dan eindelijk gevonden! Op "advies" van Zen en Toktok speciaal gekeken voor '10 of '11 model. Het is dan ook een ´11 geworden 8-)

Bij aflevering nieuwe banden en beurt volgens fabrieksschema. Daarnaast wordt SAS en EPC verwijderd/uitgeschakeld.

Direct een vraag, ik lees her en der over de 2nd butterfly (vlinderklep). Is dit ook softwarematig uit te zetten of moet dit hardwarematig gebeuren?

Zodra ik de 990SMR heb zal ik wat foto´s posten!
 
Laatst bewerkt:
Nu nog op deze:

[afbeelding]

Binnenkort op een......

*O* *O* KTM 990SMR *O* *O*

Ben al een tijdje aan het rondkijken voor een SMR en nu dan eindelijk gevonden! Op "advies" van Zen en Toktok speciaal gekeken voor '10 of '11 model. Het is dan ook een ´11 geworden 8-)

Bij aflevering nieuwe banden en beurt volgens fabrieksschema. Daarnaast wordt SAS en EPC verwijderd/uitgeschakeld.

Direct een vraag, ik lees her en der over de 2nd butterfly (vlinderklep). Is dit ook softwarematig uit te zetten of moet dit hardwarematig gebeuren?

Zodra ik de 990SMR heb zal ik wat foto´s posten!

Gefeliciteerd!! :}
Daar ga je veel plezier aan beleven.

Dit kan inderdaad ook softwarematig, maar dan zet je de klep gewoon 100% open.
Dit kan maar er wordt meer winst gehaald door hem er helemaal uit te halen.
Zelf heb ik alleen de klep eruit gehaald en de as laten zitten.
 
Nu nog op deze:

[afbeelding]

Binnenkort op een......

*O* *O* KTM 990SMR *O* *O*

Ben al een tijdje aan het rondkijken voor een SMR en nu dan eindelijk gevonden! Op "advies" van Zen en Toktok speciaal gekeken voor '10 of '11 model. Het is dan ook een ´11 geworden 8-)

Bij aflevering nieuwe banden en beurt volgens fabrieksschema. Daarnaast wordt SAS en EPC verwijderd/uitgeschakeld.

Direct een vraag, ik lees her en der over de 2nd butterfly (vlinderklep). Is dit ook softwarematig uit te zetten of moet dit hardwarematig gebeuren?

Zodra ik de 990SMR heb zal ik wat foto´s posten!

Gefeliciteerd!

Hier staan heul veul tips en trucs voor de 990.(modbook Kev XTX)

MediaFire
 
Bedankt voor de tips, wel een prijzig om de motor te laten keuren vóór aanschaf?
(nog steeds goedkoper dan m'n bekeuring van laatst haha ... _O- . '( )
Ook vinden dealers het met een testrit misschien niet tof dat je een hele dag weg bent voor keuring?
Kan hem eens e-mailen en vragen naar zijn ervaringen met b.v. KOBO motoren of tips en tricks waar naar te kijken bij zo'n SMT.

Dacht misschien zijn hier ook mensen die een goed woord hebben over KOBO, of andere aanraders.
Met goede vrijdag wil ik in ieder geval naar de KTM-orange day in Ermelo, al wel aangemeld om ook een nieuwe KTM te testen :] . Lees en hoor alleen goede verhalen over die zaak (André Motors).
 
wil dit weekend de garmin gaan opbouwen,
maar als ik het goed begrijp zit er bij de smt achter het kapje een aansluiting voor 12 volt.
nu heb ik wel een flinke kabelboom aan die garmin hangen met constante plus er dergelijke.
Degen die ook een garmin hebben waar hebben jullie die kabels allemaal gelaten??

Ik heb de mijne net achter het ruitje vast gemaakt op de behuizing van de koplamp en de bedrading kon ik kwijt in de behuizing stroom van aac2 aansluiting.
 
Bedankt voor de tips, wel een prijzig om de motor te laten keuren vóór aanschaf?
(nog steeds goedkoper dan m'n bekeuring van laatst haha ... _O- . '( )
Ook vinden dealers het met een testrit misschien niet tof dat je een hele dag weg bent voor keuring?
Kan hem eens e-mailen en vragen naar zijn ervaringen met b.v. KOBO motoren of tips en tricks waar naar te kijken bij zo'n SMT.

Dacht misschien zijn hier ook mensen die een goed woord hebben over KOBO, of andere aanraders.
Met goede vrijdag wil ik in ieder geval naar de KTM-orange day in Ermelo, al wel aangemeld om ook een nieuwe KTM te testen :] . Lees en hoor alleen goede verhalen over die zaak (André Motors).

Het zal vast niet puur kommer en kwel zijn bij KOBO. Mijn beperkte ervaring is dat ze niet consequent zijn in hun beloftes (verschillende medewerkers doen tegenstrijdige uitspraken). In combinatie met de niet al te positieve uitlatingen van anderen op dit forum en het feit dat alleen het beste goed genoeg is voor mijn motor, ga ik liever naar een andere dealer. Kortom; mijn oordeel is zeker gedeeltelijk subjectief. Maar als je de keus hebt uit meerdere.....
 
Bedankt voor de tips, wel een prijzig om de motor te laten keuren vóór aanschaf?
(nog steeds goedkoper dan m'n bekeuring van laatst haha ... _O- . '( )
Ook vinden dealers het met een testrit misschien niet tof dat je een hele dag weg bent voor keuring?
Kan hem eens e-mailen en vragen naar zijn ervaringen met b.v. KOBO motoren of tips en tricks waar naar te kijken bij zo'n SMT.

Dacht misschien zijn hier ook mensen die een goed woord hebben over KOBO, of andere aanraders.
Met goede vrijdag wil ik in ieder geval naar de KTM-orange day in Ermelo, al wel aangemeld om ook een nieuwe KTM te testen :] . Lees en hoor alleen goede verhalen over die zaak (André Motors).


Blijf weg bij Kobo. Kutbedrijf met incompetente werknemers en niet-uitgevoerde, wel-gefactureerde werkzaamheden.
 
Bedankt voor de tips, wel een prijzig om de motor te laten keuren vóór aanschaf?
(nog steeds goedkoper dan m'n bekeuring van laatst haha ... _O- . '( )
Ook vinden dealers het met een testrit misschien niet tof dat je een hele dag weg bent voor keuring?
Kan hem eens e-mailen en vragen naar zijn ervaringen met b.v. KOBO motoren of tips en tricks waar naar te kijken bij zo'n SMT.

Dacht misschien zijn hier ook mensen die een goed woord hebben over KOBO, of andere aanraders.
Met goede vrijdag wil ik in ieder geval naar de KTM-orange day in Ermelo, al wel aangemeld om ook een nieuwe KTM te testen :] . Lees en hoor alleen goede verhalen over die zaak (André Motors).

Ik woon in Friesland. Relatief vlakbij KOBO. En toch 6 jaar lang bij slechts twéé dealers m'n SMT laten vertroetelen: André Motors in Ermelo en André Verpalen in Krommenie.
'nough said.
 
Hebbes! Donderdag mijn 1090 Adventure opgehaald bij Mulders Motoren in Veendam. PP ergozadel een stuk laten verlagen door een zadelmaker uit de buurt, de vorkpoten 10mm door de kroonplaten laten zaken en de veervoorspanning een stuk teruggeschroefd zodat ik beter met de voeten bij de grond kan (1.70m). Rijdt geweldig, stuurt erg licht (nimble & agile, zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen), maar toch ook heel strak en stabiel, en ik ben vooral ook blij verrast door het soepele motorkarakter. Deze machine heeft zelfs meer souplesse dan mijn oude Superduke 1290R (terug naar 50 in de zes en dan weer accelereren is geen probleem). Erg blij mee. *O* :}
full

full

Hij is nog niet compleet trouwens. Naast de kofferset (even thuisgelaten), de handvatverwarming en het oranje 45-tands achtertandwiel komen er nog oranje crashbars op en de zwarte Akrapovic. De foto's van de configurator geven een aardig beeld van hoe het moet worden. Als de rest binnen is (Akra had 4 weken levertijd) post ik nog wel een plaatje van mijn eigen fiets.
full

full
 
Hebbes! Donderdag mijn 1090 Adventure opgehaald bij Mulders Motoren in Veendam. PP ergozadel een stuk laten verlagen door een zadelmaker uit de buurt, de vorkpoten 10mm door de kroonplaten laten zaken en de veervoorspanning een stuk teruggeschroefd zodat ik beter met de voeten bij de grond kan (1.70m). Rijdt geweldig, stuurt erg licht (nimble & agile, zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen), maar toch ook heel strak en stabiel, en ik ben vooral ook blij verrast door het soepele motorkarakter. Deze machine heeft zelfs meer souplesse dan mijn oude Superduke 1290R (terug naar 50 in de zes en dan weer accelereren is geen probleem). Erg blij mee. *O* :}
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is nog niet compleet trouwens. Naast de kofferset (even thuisgelaten), de handvatverwarming en het oranje 45-tands achtertandwiel komen er nog oranje crashbars op en de zwarte Akrapovic. De foto's van de configurator geven een aardig beeld van hoe het moet worden. Als de rest binnen is (Akra had 4 weken levertijd) post ik nog wel een plaatje van mijn eigen fiets.
[afbeelding]
[afbeelding]

Die zwarte Akrapovic ziet er zeer fraai uit; past mooi de kleurstelling :) Hoe is het geluid ?
Je ziet namelijk wel eens dat ze 1 van de 2 db-killers verwijderen, weet niet of dat nu nog zo "simpel" gaat.
 
Die zwarte Akrapovic ziet er zeer fraai uit; past mooi de kleurstelling :) Hoe is het geluid ?
Je ziet namelijk wel eens dat ze 1 van de 2 db-killers verwijderen, weet niet of dat nu nog zo "simpel" gaat.
Hij zit er nog niet op, maar dit YouTube filmpje geeft een rechtstreekse vergelijking. Hij klinkt iets donkerder, zwaarder dan het origineel. De DB-killer is er niet zomaar even uit te schroeven hoorde ik van de dealer (is een kwestie van uitboren dus), maar dat vind ik niet erg, ik ben niet van de loud pipes. Heb hem vooral omdat het een stuk mooier is, zeker ook de bijbehorende carbon kapjes, en omdat ie 3 kilo lichter is.
 
Hebbes! Donderdag mijn 1090 Adventure opgehaald bij Mulders Motoren in Veendam. PP ergozadel een stuk laten verlagen door een zadelmaker uit de buurt, de vorkpoten 10mm door de kroonplaten laten zaken en de veervoorspanning een stuk teruggeschroefd zodat ik beter met de voeten bij de grond kan (1.70m). Rijdt geweldig, stuurt erg licht (nimble & agile, zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen), maar toch ook heel strak en stabiel, en ik ben vooral ook blij verrast door het soepele motorkarakter. Deze machine heeft zelfs meer souplesse dan mijn oude Superduke 1290R (terug naar 50 in de zes en dan weer accelereren is geen probleem). Erg blij mee. *O* :}
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is nog niet compleet trouwens. Naast de kofferset (even thuisgelaten), de handvatverwarming en het oranje 45-tands achtertandwiel komen er nog oranje crashbars op en de zwarte Akrapovic. De foto's van de configurator geven een aardig beeld van hoe het moet worden. Als de rest binnen is (Akra had 4 weken levertijd) post ik nog wel een plaatje van mijn eigen fiets.
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi ding :Y

Veel plezier ermee
 
Tsja die Akra is natuurlijk netjes Ekeur, maar ik zou er zelf een Wings aanhangen, die is mooi compact :)
 
Hebbes! Donderdag mijn 1090 Adventure opgehaald bij Mulders Motoren in Veendam. PP ergozadel een stuk laten verlagen door een zadelmaker uit de buurt, de vorkpoten 10mm door de kroonplaten laten zaken en de veervoorspanning een stuk teruggeschroefd zodat ik beter met de voeten bij de grond kan (1.70m). Rijdt geweldig, stuurt erg licht (nimble & agile, zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen), maar toch ook heel strak en stabiel, en ik ben vooral ook blij verrast door het soepele motorkarakter. Deze machine heeft zelfs meer souplesse dan mijn oude Superduke 1290R (terug naar 50 in de zes en dan weer accelereren is geen probleem). Erg blij mee. *O* :}
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is nog niet compleet trouwens. Naast de kofferset (even thuisgelaten), de handvatverwarming en het oranje 45-tands achtertandwiel komen er nog oranje crashbars op en de zwarte Akrapovic. De foto's van de configurator geven een aardig beeld van hoe het moet worden. Als de rest binnen is (Akra had 4 weken levertijd) post ik nog wel een plaatje van mijn eigen fiets.
[afbeelding]
[afbeelding]
lijkt op de 1050, alleen met meer eindschot in de toeren :]
 
Effe volledig off topic...zit MotoGP te kijken op Eurosport, daar komt (veel te vaak) een reclame voorbij van een Suzuki GSX750S man man man wat een blaartrekkende treurnis is dat zeg :r :X werkelijk zielig en dan ook nog een vertaling van Frans naar Engels die gedaan is door een 6jarige :N
Ik ben niet in markt voor zo'n fiets maar als ik hem zou hebben zou ik me dood schamen en alle bewijs daarvan op het web onmiddelijk verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
lijkt op de 1050, alleen met meer eindschot in de toeren :]
Klopt, die 1050 had ik al een paar keer proefgereden, en de 1090 is qua rijwielgedeelte nagenoeg onveranderd (en dus erg goed). Maar het motortje is werkelijk grandioos verbeterd, dat is na nog maar 340 km te hebben gereden al onmiskenbaar.

Heb vanmiddag al 'voorzichtig' een paar keer heel kort tot zo'n 9000 toeren doorgehaald, en dan begint er bij zo'n 7000 toeren een nieuwe pk/koppel-boost, die in elk geval tot 9000 toeren doorgaat. De eerste komt erin vanaf zo'n 4500 toeren, het gebied waar je erg veel in rijdt als je gewoon wat aan het toeren bent. Maar als je dan even doorhaalt komt er bij 7000 toeren nog een flinke klap vermogen bij, erg vergelijkbaar met de smt, maar dan met een dot meer koppel. Tjongejonge, ben nu al onder de indruk. En dan moet ie nog echt loskomen, gedurende het inrijden. Kanniewachten tot ik voluit mag. :] 8-)
 
Effe volledig off topic...zit MotoGP te kijken op Eurosport, daar komt (veel te vaak) een reclame voorbij van een Suzuki GSX750S man man man wat een blaartrekkende treurnis is dat zeg :r :X werkelijk zielig en dan ook nog een vertaling van Frans naar Engels die gedaan is door een 6jarige :N
Ik ben niet in markt voor zo'n fiets maar als ik hem zou hebben zou ik me dood schamen en alle bewijs daarvan op het web onmiddelijk verwijderen.

Hahaha dat is ook typisch een fiets voor mensen die nog geen rijbewijs over te halen dit NU te doen en vervolgens zo'n Suzuki te kopen liefst bij Motoport oid. (of zoiets ;) )
 
Staat weer klaar voor morgen 8-) gaan binnendoor naar Doel België lekker spoken.
full


Edit: nee dit is géén stoppie :N
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan