KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
... of jullie moeten ineens een reden hebben waarom ik dat niet moet doen... :(


Enige reden dat ik kan bedenken om het niet te doen is om meteen voor een 2011+ model te gaan met ABS.

Verder is het een toffe motor natuurlijk. :] :] .

En als je toch je uitlaat vervangt zou ik meteen het luchtfilter aanpassen. Dan wordt het helemaal een kanon.
 
Laatst bewerkt:
FF een vraag voor de ervaringsdeskundigen onder ons.

Ik rij een 990 Adventure van 2009, dus de geupdate versie met het nieuwe dashboard. Deze versie van de LC-8 heeft 106 pk. Kan ik de ECU-mapping van de latere R-versie gebruiken om meer PK's te krijgen? Met andere woorden zijn de wijzigingen van de latere modellen puur software matig of zijn er ook nog andere wijzigingen aan de hardware van het blok geweest.
:)
 
FF een vraag voor de ervaringsdeskundigen onder ons.

Ik rij een 990 Adventure van 2009, dus de geupdate versie met het nieuwe dashboard. Deze versie van de LC-8 heeft 106 pk. Kan ik de ECU-mapping van de latere R-versie gebruiken om meer PK's te krijgen? Met andere woorden zijn de wijzigingen van de latere modellen puur software matig of zijn er ook nog andere wijzigingen aan de hardware van het blok geweest.
:)

Ja je kunt de 990advR map in de ecu laden zodat je 115pk hebt
 
Op advies vraag ik het even hier, ik zoek een adresje waar ik geholpen kan worden:

"Hallo,

Voor een ktm 950 sm die een lange poos heeft stilgestaan zoek ik iemand die mij tegen betaling kan helpen met het weer goed laten lopen van mn motor. Af en toe lijkt er iets niet lekker te gaan bij de ontsteking alsof 1 cilinder soms 'niest' of 'proest'.

Ik heb zelf al olie laten vervangen en oliefilter, maar ik ben niet in de buurt van de bougies of carburateurs gekomen.

Vermoedelijk is daar iets schoon te maken of bougies te vervangen, wat denken jullie?

Als iemand een adresje weet in de buurt van Amsterdam die dit graag doet tegen een zachter prijsje dan de KTM Garage, dan hoor ik het graag.

Ik beschik niet over het standaard sleutelsetje en heb dan ook niet de special bougiesleutel (toe toegang ernaartoe heeft een versmalling - zoals bij triumph speed had ik gelezen)


Hartelijk dank"
 
Ik ben op zoek naar een SMT Eddy, maar wil er iets minder voor uit geven dan jij vraagt. Wel echt een super strak ding! Ben dus ook op zoek in Duitsland om te kijken of ik daar wat kan vinden.

Hebben mensen nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van een 990 SMT? Ik wil er graag 1 rond de 20.000 km (minder mag altijd natuurlijk ;)) en met ABS. Dat vind ik na een eerder ongeval wel erg belangrijk.

Wat ik tot nu toe heb gelezen is met name:
- olieverbruik
- Koppelingscilinder

Maar verder? :)
 
Dat is het wel zo'n beetje. Vrij bullet-proof motoren.
Ik had nog een probleempje met de waterpomp, maar ik weet niet of de 'nieuwere' modellen daar ook last van hadden.
 
Om een lang verhaal kort te maken :+
De SMR stond niet op de juiste banden.... Volgens afspraak zou er zowel voor als achter ContiSportAttack 3 gemonteerd worden. Helaas was voor een 2 gemonteerd |(

Ik ben dus zonder de SMR huiswaarts gekeerd :X

Morgen wordt de SMR door de dealer netjes thuis afgeleverd en wordt mijn huidige (die ik heb ingeruild) meegenomen. :}
 
Nog even een vraagje.

Bij aanschaf van de SMR heb ik gevraagd om de SAS/EPC/vlinderklep af te koppelen dan wel te verwijderen. Dit is gebeurd voor de SAS en EPC, niet voor de vlinderklep. De dealer heeft namelijk aangeven dat de monteur de kleppen niet heeft uitgeschakeld vanwege storingsgevoeligheid. Iemand een idee hoe dit zit?
 
Nog even een vraagje.

Bij aanschaf van de SMR heb ik gevraagd om de SAS/EPC/vlinderklep af te koppelen dan wel te verwijderen. Dit is gebeurd voor de SAS en EPC, niet voor de vlinderklep. De dealer heeft namelijk aangeven dat de monteur de kleppen niet heeft uitgeschakeld vanwege storingsgevoeligheid. Iemand een idee hoe dit zit?


Zou eerst maar eens zo gaan rijden. Volgens mij is het niet echt nodig om een SMR op te voeren tenzij je Rossi heet ;) .

Van het weekend trouwens proefgereden met een 1090 adv. Mooie machine maar wel erg groot, zeker met 21 inch wiel vooraan. Als ze dat blokje nu eens in de 990 SM/R/T hangen heb je echt een mooie combi. Loopt zijde zacht vergeleken bij de 990 en heel soepel, ook bij lage toeren en power zat.
 
Mooi! Hebben jullie veel last van olie gebruik? En wat is ongeveer normaal?

Die van mij verbruikt olie, ongeveer zo'n liter per 4000 km, is helemaal geen probleem en absoluut niet vreemd als je bedenkt hoe laag de zuiger mantels zijn...
 
Nog even een vraagje.

Bij aanschaf van de SMR heb ik gevraagd om de SAS/EPC/vlinderklep af te koppelen dan wel te verwijderen. Dit is gebeurd voor de SAS en EPC, niet voor de vlinderklep. De dealer heeft namelijk aangeven dat de monteur de kleppen niet heeft uitgeschakeld vanwege storingsgevoeligheid. Iemand een idee hoe dit zit?

Waarom zou je die vlinderklep willen verwijderen??? Het schijnt dat dan je motorrem een stuk minder wordt en dat vind ik net de kracht van een KTM lc8, je kunt zo ongelooflijk laat in de remmen...buiten dat, zoals hier iemand heel terecht opmerkt, je kunt zo brutaal hard op zo'n ding in standaard configuratie dat je dat helemaal niet kunt handlen op de openbare weg...en in bochten op het circuit ook niet overigens...tenzij je Rossi heet...
 
zumo 590 is die wat ik heb gekocht maar daar zit zo'n afsluitbare drager bij die je op het stuur zet.
daar zit volgens mij die kabel bundel aan

Gassie, twee zaken: hoe is het met die Garmin montage gegaan en wat zei de rechter over je snelheidsovertreding?
 
Zou eerst maar eens zo gaan rijden. Volgens mij is het niet echt nodig om een SMR op te voeren tenzij je Rossi heet ;) .

Goed plan, langer dan een kort proefritje gaat mijn ervaring niet :X


Waarom zou je die vlinderklep willen verwijderen??? Het schijnt dat dan je motorrem een stuk minder wordt en dat vind ik net de kracht van een KTM lc8, je kunt zo ongelooflijk laat in de remmen...buiten dat, zoals hier iemand heel terecht opmerkt, je kunt zo brutaal hard op zo'n ding in standaard configuratie dat je dat helemaal niet kunt handlen op de openbare weg...en in bochten op het circuit ook niet overigens...tenzij je Rossi heet...

Mmm, denk dat ik dan iets niet goed begrepen heb... Dacht namelijk dat het uitschakelen van de klep juist ten goede kwam van het rijgedrag. Daarom had ik dit ook aan de dealer gevraagd. Maar goed, eerst maar kilometers maken :]
 
Goed plan, langer dan een kort proefritje gaat mijn ervaring niet :XMmm, denk dat ik dan iets niet goed begrepen heb... Dacht namelijk dat het uitschakelen van de klep juist ten goede kwam van het rijgedrag. Daarom had ik dit ook aan de dealer gevraagd. Maar goed, eerst maar kilometers maken :]

Ja, en je eens de moeite nemen om de diverse LC8 hoofdstukken door te lezen...die reclame van Zen met zijn peperdure akrapovic uitlaten kun je links laten liggen...ik zeg WINGS...en ik kan het weten want ik ben ouder en recalcitranter (zoek dat maar op)... _O-
 
Dit kan inderdaad ook softwarematig, maar dan zet je de klep gewoon 100% open.
Dit kan maar er wordt meer winst gehaald door hem er helemaal uit te halen.
Zelf heb ik alleen de klep eruit gehaald en de as laten zitten.

Is jouw ervaring ook dat de motorrem een stuk minder werd na het verwijderen van de klep?
 
Tok
De garmin montage had ik even uitgesteld vanwege drukte op de zaak(foto moet ik nog even maken)en de rechter moet ik volgende week woensdag pas naartoe.

Had niet gedacht dat een rijbewijs inname zoveel consequenties kon hebben.
Heb voor de zaak een busje gekocht (en stiekem om lekker de motor achterin te zetten en dan op vakantie te gaan).
Maar mijn tussenpersoon heeft dus goed moeten praten om me te verzekeren.
Ben door 3 maarschappijen afgewezen ivm met cis registratie waaronder de inname van je rijbewijs.

Gassie, twee zaken: hoe is het met die Garmin montage gegaan en wat zei de rechter over je snelheidsovertreding?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan