KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie de foto's van de Motoplus allroad bandentest uit 2016. Daar komt de Pirelli Scorpion II als beste uit de test op (bijna) alle fronten. Mijn vrouw heeft ze op haar BMW800GS, en zij is er erg tevreden over, ze doen het op alle gebieden uitstekend, ook in de regen.

Maar zelf kan ik ook de nummer twee uit de test, de Metzeler Tourance Next van harte aanbevelen. Die zitten standaard onder de KTM 1090 Adventure, waar ik nu een dikke 2000km mee heb gereden. Sturen hartstikke scherp, geven veel vertrouwen, ook in de regen (je merkt aan het stuurgedrag eigenlijk niet eens dat het nat is), en ze gaan nog een beetje langer mee ook, gezien de betere slijtagecijfers in de test.
ik zou zeggen, doe er je voordeel mee.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Thanx Jabba en de rest.

Ik vindt altijd lastig om een geschikte band te vinden.
Maar na wat leeswerk zijn er nog twee over gebleven (denk ik ). De Dunlops en de Metslers.

Heb gelukkig nog 3 week voor vertrek.

Nogmaals dank 👍
 
Vandaag een rare trilling in de voorvork bemerkt met optrekken.
kijk ik goed ben ik een val dop kwijt en zit die Bout nu gewoon los heen en weer te gaan.

Heeft iemand nog een setje valdoppen liggen voor een goede prijs???

Zijn ze niet meer te krijgen? Zullen de wereld niet kosten lijkt mij. Kwam gisteren nog tussen Vijlen en Vaalsbroek...moest toch ff aan je denken...op de terugweg naar huis in de namiddag kwam ik over die 60-zone tussen Wijlre en Ubachsberg...nou ja, je rijdt daar zo 150 kmh, hoef je helemaal niet gek voor te doen, ff de bocht uit accelereren en je tikt em zo aan...is snel gebeurd...
 
Dan is er ofwel iets mis met jouw KTM ofwel met jouw rijstijl, een cb1000 moet je eigenlijk gewoon wegrijden, zeker tot 120 kmh lijkt me omdat het max koppel van de KTM in een veel lager toerental ligt en de motor an sich lichter is. Verwacht geen enorme verschillen want die zijn er niet, pas vanaf 120 kmh loopt bijvoorbeeld een supersport sneller weg...

Ja precies, ik gok op mijn rijstijl .... Haha
 
Hebben meer mensen hier last van een zwetende voetpakking?
Een jaar geleden begon hij lichtjes te zweten, vooral op hele warme dagen.
Daarna bij een beurt iets dikkere olie geprobeerd en toen ging het prima.

2 weken geleden heb ik een nieuwe beurt laten doen, waarbij dezelfde dikte olie er is in gekomen. Maar nu ging mijn pa afgelopen zaterdag een ritje op mijn KTM maken en het hele blok zat onder de olie. Het leek weer van de voetpakking afkomstig te zijn. Iemand hier ervaring mee?
 
Hebben meer mensen hier last van een zwetende voetpakking?
Een jaar geleden begon hij lichtjes te zweten, vooral op hele warme dagen.
Daarna bij een beurt iets dikkere olie geprobeerd en toen ging het prima.

2 weken geleden heb ik een nieuwe beurt laten doen, waarbij dezelfde dikte olie er is in gekomen. Maar nu ging mijn pa afgelopen zaterdag een ritje op mijn KTM maken en het hele blok zat onder de olie. Het leek weer van de voetpakking afkomstig te zijn. Iemand hier ervaring mee?

Weet je wel zeker dat het de voetpakking is en niet de druksensor?
Zie lc8.nl :: Bekijk onderwerp - forse olielekkage maar waar
 
Klinkt erg bekend wat er in dat topic gezegd wordt. Ik ga het onderzoeken, bedankt. Ik vond het ook al raar dat het gelijk 2 voetpakkingen zouden zijn, want het hele onderblok zit onder.
 
Zijn nog te krijgen.is het probleem niet denk misschien heeft iemand van het forum er nog liggen.
Ja die weg ken ik even wat gas erop en je zit er gauw aan.
Zijn ze niet meer te krijgen? Zullen de wereld niet kosten lijkt mij. Kwam gisteren nog tussen Vijlen en Vaalsbroek...moest toch ff aan je denken...op de terugweg naar huis in de namiddag kwam ik over die 60-zone tussen Wijlre en Ubachsberg...nou ja, je rijdt daar zo 150 kmh, hoef je helemaal niet gek voor te doen, ff de bocht uit accelereren en je tikt em zo aan...is snel gebeurd...
 
Iemand die mij kan helpen met het volgende:

Adjusting the spring preload of the shock absorber (pagina 66/67 van het owner's manual)

Tussen welke punten moet ik nu de genoemde 11mm of 13mm opmeten :$
full
 
Iemand die mij kan helpen met het volgende:

Adjusting the spring preload of the shock absorber (pagina 66/67 van het owner's manual)

Tussen welke punten moet ik nu de genoemde 11mm of 13mm opmeten :$ [afbeelding]

Veer volledig onbelasten, dus veervoorspanning helemaal los draaien. Dan de lengte van de veer meten. En hem dan 11mm of 13 mm indraaien (dus de veer a.h.w. 11mm indrukken door die ring (2) aan te draaien), al naar gelang je meer of minder veervoorspanning wil ;-)
 
Veer volledig onbelasten, dus veervoorspanning helemaal los draaien. Dan de lengte van de veer meten. En hem dan 11mm of 13 mm indraaien (dus de veer a.h.w. 11mm indrukken door die ring (2) aan te draaien), al naar gelang je meer of minder veervoorspanning wil ;-)

Zo, dat is wel een hele snelle reactie *O* En duidelijk ook, bedankt :Y

(Ik dacht dat ik nu al kon meten of het bijv. 11mm of 13mm was...)
 
Volgende week word mijn nieuwe super adventure s geleverd.
Ik merk wel dat de accessoire markt redelijk beperkt is.
Jullie goeie ervaringen met bepaalde sites?
 
Nieuwe SMT bezitter meldt zich! Dinsdag ophalen, een witte uit 2011.

Gelijk m'n eerste vraag: hoe lang doen jullie met een Michelin Pilot Road 4 achterband? De huidige zit op zo'n 75% en over twee weken ga ik er zo'n 5000 km (verwacht ik) mee rijden in de Alpen en Dolomieten.
 
~
Nieuwe SMT bezitter meldt zich! Dinsdag ophalen, een witte uit 2011.

Gelijk m'n eerste vraag: hoe lang doen jullie met een Michelin Pilot Road 4 achterband? De huidige zit op zo'n 75% en over twee weken ga ik er zo'n 5000 km (verwacht ik) mee rijden in de Alpen en Dolomieten.[/quote

Appels met peren, maar toch: bij mij gaat Michelin Pilot Power in totaal maar 5000km mee, terwijl ik een relatief rustige rijder ben. Ik schat in dat je beter vooraf een nieuwe erom kunt leggen, ookal is dit een hardere band.
 
Nieuwe SMT bezitter meldt zich! Dinsdag ophalen, een witte uit 2011.

Gelijk m'n eerste vraag: hoe lang doen jullie met een Michelin Pilot Road 4 achterband? De huidige zit op zo'n 75% en over twee weken ga ik er zo'n 5000 km (verwacht ik) mee rijden in de Alpen en Dolomieten.

Een metzler Z8 interact houd het bij mij ~7000km uit. Hiervoor heb ik diverse Dunlop roadsmart 1 gereden en die hielden het maar ~6000km vol. Rijstijl sportief/tour
 
Nieuwe SMT bezitter meldt zich! Dinsdag ophalen, een witte uit 2011.

Gelijk m'n eerste vraag: hoe lang doen jullie met een Michelin Pilot Road 4 achterband? De huidige zit op zo'n 75% en over twee weken ga ik er zo'n 5000 km (verwacht ik) mee rijden in de Alpen en Dolomieten.
PR4 gaat meer dan 15.000 mee. Het is een afweging. Als je ermee over de snelweg naar Italië rijdt, heb je na je reis een plat stuk eraan gereden en kun je wéér.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan