KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onderhoud bij DD bikes en ook dit gaat hij zeer netjes oplossen.
Had vorige week gebeld (woensdag) maar hij nam de brug en was dus 4 dagen dicht, die dag had hij wel al direct onmiddellijk oil sensor besteld (zonder eerst diagnose) zodanig dat deze al zeker binnen is.
Straks mag ik motor binnendoen en krijg ik voor de 4de keer al weer een gratis vervang motor.

Conclusie DD bikes is top maar KTM...

Ben momenteel aan het kijken als nieuwe motor voor woon-werk: R Nine T, is nog een luchtgekoelde boxer en op het eerste zicht niet al te veel issue's mee.

Voor het weekend offroad ga ik in de toekomst waarschijnlijk een Husqvarna 701 enduro aanschaffen of de KTM 790 adventure...
 
Ik ben ook ff driftig aan het afkloppen op een dikke houten tafel. Maar ook ik heb tot nu toe geen problemen gehad met mijn 1290SAS, en ik heb er nu toch al bijna 20k km op wegedouwd. Volgende week zet ik koers naar Andorra dus dan komen er weer behoorlijk wat km’s bij. Heb er zin an!! :]

Maar als je een “probleemfiets” hebt getroffen snap ik dat je wat minder tevreden bent....
 
Met de 1190 uit 2013 was het ook meermaals terug naar de dealer.

Lees dat het risico er dus ook met de eerste leveringen van de 1290 SAS is.
Jammer...

Ik ga donderdag eens polsen wat er bij mijn 1190 uit 2016 bijgelegd mag worden op de 1290....
 
Enig voordeel aan al deze kleine problemen;
Dit maal 1290 super duke r meegekregen.
Ondertussen heb ik met de volledige line van KTM bijna al gereden :)
 
Ik ben de KTM afgelopen dagen wezen uitlaten in Luxemburg e.o. Nog meer verliefd geworden op dat ding. W-a-t- een machine.. zo gruwelijk. Was ook deels om de nieuwe A41's te testen, maar die kun je écht flink mishandelen zonder dat ze een krimp geven :}

mhvtx5.jpg


i5c6iu.jpg


2cwsgli.jpg


2evgb3l.jpg


vf8r2f.jpg
 
Zwaar leven, dat van MF journalist. :(

"Schat ik moet dit weekend naar Luxemburg voor een banden test"
" Ja heeeel vervelend"

# jaloers.
 
Gentleman and Ladys,

even een kleine update. Het is al weer enige tijd geleden dat ik iets gepost heb en de vorige post was een vraag welke ging over een trilling bij het aanremmen met de 1190R (huidige km 42.000). Misschien dat vaste lezer het kunnen herinneren. Desondanks even een korte samenvatting:
Bij het aanremmen met de voorrem zat hier een lichte trilling in. Dit zette zich helemaal door naar het stuur en werd nu toch wel heel storend. Bij hard remmen geen problemen.
Wiel opnieuw gebalanceerd, nieuwe schijven en blokken maar niks hielp.

nu had Bas (van DIPI Moto) het vermoeden dat het waarschijnlijk in de naaf lag en deze dus een onbalans had en dit zich transleerde naar de rest van het wiel.

Kortom nu net weer de motor terug gekregen met een nieuwe naaf (en weer nieuwe schijven+blokken).
Wat een wereld van verschil. hij remt nu perfect en is heerlijk te doseren.

in combinatie met:
- Nieuwe Pirelli scorpion trails (Lekkere banden voor allround en goede grip op nat, 15.000km volgehouden. "vierkant" gesleten)
- nieuw ketting + plus tandwielen (oude 28.000km volgehouden, waren echt goed gebruikt ;))
- Moto-Master flame discs voor het fijnere remgevoel

Rest mij te zeggen: Kom maar op met de volgend 15.000km!!!
Blijft een geweldige fiets dit. :]
 
Goed te lezen dat het nu opgelost is :Y

Maar wat ik me wel afvraag, waarom heb je Scorpion Trails onder een R? Kom je dan niet tekort als je echt goed offroad werk doe, waarvoor je een R hebt lijkt me? ;)
 
Vandaag de extra lampen gemonteerd op de 1290 sas. 4 uur later dik te vreden over de resultaat.

Een hoop geld voor twee lampjes, maar ziet er wel gelikt uit.
 
Goed te lezen dat het nu opgelost is :Y

Maar wat ik me wel afvraag, waarom heb je Scorpion Trails onder een R? Kom je dan niet tekort als je echt goed offroad werk doe, waarvoor je een R hebt lijkt me? ;)


Zeker, helemaal mee eens.
Op mn trip naar de noordkaap (via Finland) had ik de K60 scouts van Heidenau eronder liggen. Prima banden en eveneens ook nog leuk voor offroad, maar bij meer snelweg gebruik voel je de blokken en maken ze meer lawaai dan nodig. Echter heb ik nu de fiets hoofdzakelijk voor woon werk verkeer en dit gaat veel over de snelweg (ipv. offroad) vandaar dat er gekozen is voor de Scorpions.

De keuze van de R zelf is dat deze er net wat ruiger uit ziet dan de gewone 1190 ;)
Als je echt offroad wilt, zijn deze bakbeesten zowieso aan de zware kant en na een paar keer neer gelegd te hebben, begint dat zeer intensief te worden kan ik je vertellen. Tenzij je Chris Birch heet en de modder en benzine er al met de paplepel ingestopt is, kun je beter voor het serieuze werk een lichtere fiets pakken.
Desalniettemin, hier en daar een zandpaadje, (droog) boerenlandweggetje, gravel weg, is met de scorpions prima te doen hoor! :Y
 
Goed te lezen dat het nu opgelost is :Y

Maar wat ik me wel afvraag, waarom heb je Scorpion Trails onder een R? Kom je dan niet tekort als je echt goed offroad werk doe, waarvoor je een R hebt lijkt me? ;)

Mag ik vragen welke wheelstriping jij hebt? Ik zoek ook nog, maar niet gewoon een kleur op rol zeg maar...

Heb ook nog even een nieuwe valpet gekocht. Voor het eerst een systeemhelm voor mij. Bij aankoop boden ze aan om mijn nieuw gekochte headsetje er gratis in te monteren. Heb nu dus de Sena 20s EVO mooi weggewerkt zitten in de bluetoothvoorbereiding uitsparingen die mijn nieuwe helm heeft. Helaas nog niet kunnen rijden met de nieuwe helm. Komende week maar eens uitproberen.
 
Laatst bewerkt:
Zeker, helemaal mee eens.
Op mn trip naar de noordkaap (via Finland) had ik de K60 scouts van Heidenau eronder liggen. Prima banden en eveneens ook nog leuk voor offroad, maar bij meer snelweg gebruik voel je de blokken en maken ze meer lawaai dan nodig. Echter heb ik nu de fiets hoofdzakelijk voor woon werk verkeer en dit gaat veel over de snelweg (ipv. offroad) vandaar dat er gekozen is voor de Scorpions.

De keuze van de R zelf is dat deze er net wat ruiger uit ziet dan de gewone 1190 ;)
Als je echt offroad wilt, zijn deze bakbeesten zowieso aan de zware kant en na een paar keer neer gelegd te hebben, begint dat zeer intensief te worden kan ik je vertellen. Tenzij je Chris Birch heet en de modder en benzine er al met de paplepel ingestopt is, kun je beter voor het serieuze werk een lichtere fiets pakken.
Desalniettemin, hier en daar een zandpaadje, (droog) boerenlandweggetje, gravel weg, is met de scorpions prima te doen hoor! :Y
Duidelijk verhaal, thanks! Maar dan vraag ik me ook weer af, of je nou echt verschil merkt op de grindpaden tussen bijv Trails of Pilot Roads. Zou dat gravelpad op Pilot Roads niet lukken dan?

Ben op het moment met de A41 aan het rijden, bevallen op het asfalt enorm goed, maar onverhard nog niet echt kunnen testen.
 
Het grote verschil tussen wegbanden en allroadbanden ligt 'm niet zozeer in het profiel, maar wel in de sterkte van het karkas.... vandaar dat je met wegbanden max. 10 % van je afgelegde kilometers op onverhard mag rijden, teneinde het karkas niet te vervormen...
 
Ik ben straks ook toe aan een nieuwe achterband. Kan met deze nog het ritje Eifel doen over 3,5 weken, maar dan moet er een nieuwe op. Ik weet ook nog niet wat ik erop ga gooien. Rij 90% gewoon verhard en af en toe eens een zand/grind weggetje voor de leuk. Komende zaterdag laat ik de vloeistoffen verversen bij mijn dealer, dan maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn..
 
Ik ben straks ook toe aan een nieuwe achterband. Kan met deze nog het ritje Eifel doen over 3,5 weken, maar dan moet er een nieuwe op. Ik weet ook nog niet wat ik erop ga gooien. Rij 90% gewoon verhard en af en toe eens een zand/grind weggetje voor de leuk. Komende zaterdag laat ik de vloeistoffen verversen bij mijn dealer, dan maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn..

Heb Anakee 3's op mn Cagiva gelegd, smoelt goed en stuurt als een malle. Beetje offroad zou er ook mee moeten kunnen als je uit het losse zand of modder blijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan