bert111
MF veteraan
kwil ook een jonge KTM , maar ik moet eerst mijn harley een schop geven ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je bent welkom. En je mag mijn 1090 best even uitproberen om het verschil te ervaren.Met alleen verlaagde voetsteuntjes blijft het overheersende gevoel dat je *in* de motor zit.
Een oplossing zoals Jabba heeft komt een heel eind in de richting van mijn huidige idee. Zeker ook dat neven effect van verlaagd zwaartepunt: die 1190 blijf een bakbeest (met SMT als referentie)
Jabba, mogelijk zoek ik je een keer op in het Noorden. Heb een leuke route rondom de drie Noordelijke provincien die ik al een tijd niet gereden heb.
Ziet er goed uit zo! Vooral die oranje valbeugels (ter bescherming bij omvallen op stevige hellingen?) doen het goed. Dat breekt het grote zwarte vlak een beetje (waarvan ik vind dat het de adventure een beetje saai maakt), en hij krijgt wat meer dat typische KTM-karakter.Zo! Gepoetst en klaar en wel voor vertrek naar de Eifel morgen!
Mods tov eerder:
Oranje valbeugels origineel ipv zwarte van Heed
Type 1090/1190/1290 spiegels ipv ronde Mickey Mouse
Wheelstriping
Oranje handkappen
En we krijgen ook nog eens mooi weer de komende dagen!
[afbeelding]
Hoezo?
Op mijn tablet staat je motor op een helling van zo'n 80° ...
Dat is zelfs voor een KTM een hele forse stijging.
Lol! Hier niet...
Eh, begrijp ik je goed dat jouw KTM een verkeerde software ontving en nu tammer aanvoelt ?
Heb jij een SAS, met de software van een SAR met noppenbanden ?
@ RRRonald : jep, of het is mijn warme persoonlijkheid, of het is mijn warme motor, die een hoop warmte afstraalt na een forse rit...
Staan daar de letters misschien op hun kant? Moet je de tablet een kwart slag draaien.
Kijk een schermopname:
[afbeelding]
Goedenavond allen,
Iemand hier met wat ideeen over hoe de 'self-adjusting hydraulic clutch' van een 1190(R) werkt?
Ben hier wel benieuwd naar.
Reden is dat ik de ketting wilde smeren, motor op de bok gooide, in z'n 1 en met de koppeling spelen om de ketting langzaam te smeren/spuiten. Doch met ingeknepen hendel draait hij gewoon vrolijk (aangedreven) door.
Er zit op de hendel een klein wieltje om puur de positie van de hendel aan te passen maar niets voor de koppeling zelf.
Met andere woorden lijkt het dat hij niet geheel meer ontkoppeld. Tijdens het rijden heb ik hier niet zo heel veel last van. Tijdens langere ritten (lees boven de 200km aan een stuk) heeft hij wat moeite om de neutraal te vinden maar niet super spannend.
Hoor het graag.
Zal de web zelf ook nog even afstruinen
Goedenavond allen,
Iemand hier met wat ideeen over hoe de 'self-adjusting hydraulic clutch' van een 1190(R) werkt?
Ben hier wel benieuwd naar.
Reden is dat ik de ketting wilde smeren, motor op de bok gooide, in z'n 1 en met de koppeling spelen om de ketting langzaam te smeren/spuiten. Doch met ingeknepen hendel draait hij gewoon vrolijk (aangedreven) door.
Er zit op de hendel een klein wieltje om puur de positie van de hendel aan te passen maar niets voor de koppeling zelf.
Met andere woorden lijkt het dat hij niet geheel meer ontkoppeld. Tijdens het rijden heb ik hier niet zo heel veel last van. Tijdens langere ritten (lees boven de 200km aan een stuk) heeft hij wat moeite om de neutraal te vinden maar niet super spannend.
Hoor het graag.
Zal de web zelf ook nog even afstruinen
Lijkt er op dat je een probleem met de koppelingscilinder op het blok hebt. Een bekend kwaaltje ,
Kontroleer het vloeistof nivo ,waarschijnlijk lekkage bij de cilinder
Goede oplossing is een vervangende cilinder bv. van Oberon
Meer mensen hier met hoge olie temp. op de 1290 sas???
De mijne loopt op tot ca 101 graden.
Gebeurt dit ook bij jullie?
Meer mensen hier met hoge olie temp. op de 1290 sas???
De mijne loopt op tot ca 101 graden.
Gebeurt dit ook bij jullie?
Meer mensen hier met hoge olie temp. op de 1290 sas???
De mijne loopt op tot ca 101 graden.
Gebeurt dit ook bij jullie?
Je loopt te hard te schroeven Gerard... maar rond de 100 gr is ie bij mij ook regelmatig, ligt een beetje aan hoe en waar je rijdt. Op doorgaande wegen zit ie rond de 85 a 90 maar in de bergen en met veel optrekken en afremmen zit ie al gauw richting de 100 gr. In stedelijke omgeving met af en toe een stoplicht ook al snel richting de 95.
Heb me laten vertellen dat het, zeker bij synthetische olie, niets is om je druk over te maken, voor de beentjes is het minder......
Oké. Op de 1190 had ik altijd netjes rond de 85 graden. Maar op de 1290 meer standaard tussen de 95-101 graden. Watertemperatuur is trouwens heel netjes. Geen verhoging waarneembaar.
Toch ff bij de dealer informeren.
Thanx.
Wordt vervolgd.
Eifel blijft een ware speeltuin en lekker dichtbij ook. Kan ook niet wachten om weer lekker te sturen, vertrek over een weekje of 5 voor een rondje, via Tsjechië ff naar een maat in Wenen en dan via de Oostenrijkse Alpen terug
Niets aan de hand. Meer gas erop