KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met alleen verlaagde voetsteuntjes blijft het overheersende gevoel dat je *in* de motor zit.
Een oplossing zoals Jabba heeft komt een heel eind in de richting van mijn huidige idee. Zeker ook dat neven effect van verlaagd zwaartepunt: die 1190 blijf een bakbeest (met SMT als referentie)
Jabba, mogelijk zoek ik je een keer op in het Noorden. Heb een leuke route rondom de drie Noordelijke provincien die ik al een tijd niet gereden heb.
Je bent welkom. En je mag mijn 1090 best even uitproberen om het verschil te ervaren.
 
Zo! Gepoetst en klaar en wel voor vertrek naar de Eifel morgen!
Mods tov eerder:

Oranje valbeugels origineel ipv zwarte van Heed
Type 1090/1190/1290 spiegels ipv ronde Mickey Mouse
Wheelstriping
Oranje handkappen

En we krijgen ook nog eens mooi weer de komende dagen!


[afbeelding]
Ziet er goed uit zo! Vooral die oranje valbeugels (ter bescherming bij omvallen op stevige hellingen?) doen het goed. Dat breekt het grote zwarte vlak een beetje (waarvan ik vind dat het de adventure een beetje saai maakt), en hij krijgt wat meer dat typische KTM-karakter.
 
Lol! Hier niet...

Staan daar de letters misschien op hun kant? Moet je de tablet een kwart slag draaien. ;)

Kijk een schermopname:

full
 
Eh, begrijp ik je goed dat jouw KTM een verkeerde software ontving en nu tammer aanvoelt ?

Heb jij een SAS, met de software van een SAR met noppenbanden ?

@ RRRonald : jep, of het is mijn warme persoonlijkheid, of het is mijn warme motor, die een hoop warmte afstraalt na een forse rit... :Y


niet helemaal

ik heb de onbegrensde R software
in pllats van de S software
 
Goedenavond allen,

Iemand hier met wat ideeen over hoe de 'self-adjusting hydraulic clutch' van een 1190(R) werkt?
Ben hier wel benieuwd naar.
Reden is dat ik de ketting wilde smeren, motor op de bok gooide, in z'n 1 en met de koppeling spelen om de ketting langzaam te smeren/spuiten. Doch met ingeknepen hendel draait hij gewoon vrolijk (aangedreven) door.
Er zit op de hendel een klein wieltje om puur de positie van de hendel aan te passen maar niets voor de koppeling zelf.
Met andere woorden lijkt het dat hij niet geheel meer ontkoppeld. Tijdens het rijden heb ik hier niet zo heel veel last van. Tijdens langere ritten (lees boven de 200km aan een stuk) heeft hij wat moeite om de neutraal te vinden maar niet super spannend.

Hoor het graag.
Zal de web zelf ook nog even afstruinen
 
Goedenavond allen,

Iemand hier met wat ideeen over hoe de 'self-adjusting hydraulic clutch' van een 1190(R) werkt?
Ben hier wel benieuwd naar.
Reden is dat ik de ketting wilde smeren, motor op de bok gooide, in z'n 1 en met de koppeling spelen om de ketting langzaam te smeren/spuiten. Doch met ingeknepen hendel draait hij gewoon vrolijk (aangedreven) door.
Er zit op de hendel een klein wieltje om puur de positie van de hendel aan te passen maar niets voor de koppeling zelf.
Met andere woorden lijkt het dat hij niet geheel meer ontkoppeld. Tijdens het rijden heb ik hier niet zo heel veel last van. Tijdens langere ritten (lees boven de 200km aan een stuk) heeft hij wat moeite om de neutraal te vinden maar niet super spannend.

Hoor het graag.
Zal de web zelf ook nog even afstruinen


Lijkt er op dat je een probleem met de koppelingscilinder op het blok hebt. Een bekend kwaaltje ,
Kontroleer het vloeistof nivo ,waarschijnlijk lekkage bij de cilinder
Goede oplossing is een vervangende cilinder bv. van Oberon
 
Goedenavond allen,

Iemand hier met wat ideeen over hoe de 'self-adjusting hydraulic clutch' van een 1190(R) werkt?
Ben hier wel benieuwd naar.
Reden is dat ik de ketting wilde smeren, motor op de bok gooide, in z'n 1 en met de koppeling spelen om de ketting langzaam te smeren/spuiten. Doch met ingeknepen hendel draait hij gewoon vrolijk (aangedreven) door.
Er zit op de hendel een klein wieltje om puur de positie van de hendel aan te passen maar niets voor de koppeling zelf.
Met andere woorden lijkt het dat hij niet geheel meer ontkoppeld. Tijdens het rijden heb ik hier niet zo heel veel last van. Tijdens langere ritten (lees boven de 200km aan een stuk) heeft hij wat moeite om de neutraal te vinden maar niet super spannend.

Hoor het graag.
Zal de web zelf ook nog even afstruinen

Koppeling heeft bij mij ook wel eens dat soort kuren, als je hem start terwijl hij in zijn 1 staat schiet hij vaak een 20 cm vooruit. Probeer dat zoveel mogelijk te vermijden maar soms denk ik er ff niet aan. Volgens dealer een bekend kwaaltje. Wel beetje irritant en ff opletten, voor je het weet lig je op je snufferd. :+ Ook het vinden van neutraal is af en toe een dingetje, Tsja het is geen Jap hè....
 
Lijkt er op dat je een probleem met de koppelingscilinder op het blok hebt. Een bekend kwaaltje ,
Kontroleer het vloeistof nivo ,waarschijnlijk lekkage bij de cilinder
Goede oplossing is een vervangende cilinder bv. van Oberon


Inderdaad, toen ik de slave cilinder (op het blok) er af trok liep er een klein straaltje olie uit. het voorraadvatje bij de koppelingshendel was ook al half leeg (of nog half vol). Cilindertje zag er wat bruin/warm uit en de o-ringen ook niet heel fris meer. Meteen de Oberon besteld.
Thanks voor de tip

Doch ben ik van mening dat die niet mag gebeuren na 45.000km. Is schijnbaar al een bekend kwaaltje vanaf de 950. Jammer dat KTM dit niet gefixed heefd. Of valt het nu onder de slijtage onderdelen zodat we met zn allen weer naar de dealer rennen _O-

anyway allang blij dat het niet de platen waren O-)
 
Meer mensen hier met hoge olie temp. op de 1290 sas???
De mijne loopt op tot ca 101 graden.
Gebeurt dit ook bij jullie?
 
Meer mensen hier met hoge olie temp. op de 1290 sas???
De mijne loopt op tot ca 101 graden.
Gebeurt dit ook bij jullie?

Alleen als het buiten 40 graden is en het gas wijdt open gaat.
Normaal gesproken is ie 80-85 graden.
 
Meer mensen hier met hoge olie temp. op de 1290 sas???
De mijne loopt op tot ca 101 graden.
Gebeurt dit ook bij jullie?


Ik had dat laatst ook met mijn 1190.
Was overigens niet constant op die temperatuur, zakte daarna weer naar 85-95.
 
Oké. Op de 1190 had ik altijd netjes rond de 85 graden. Maar op de 1290 meer standaard tussen de 95-101 graden. Watertemperatuur is trouwens heel netjes. Geen verhoging waarneembaar.
Toch ff bij de dealer informeren.

Thanx.
Wordt vervolgd.
 
Meer mensen hier met hoge olie temp. op de 1290 sas???
De mijne loopt op tot ca 101 graden.
Gebeurt dit ook bij jullie?

Je loopt te hard te schroeven Gerard... :Y maar rond de 100 gr is ie bij mij ook regelmatig, ligt een beetje aan hoe en waar je rijdt. Op doorgaande wegen zit ie rond de 85 a 90 maar in de bergen en met veel optrekken en afremmen zit ie al gauw richting de 100 gr. In stedelijke omgeving met af en toe een stoplicht ook al snel richting de 95.

Heb me laten vertellen dat het, zeker bij synthetische olie, niets is om je druk over te maken, voor de beentjes is het minder...... :+
 
Je loopt te hard te schroeven Gerard... :Y maar rond de 100 gr is ie bij mij ook regelmatig, ligt een beetje aan hoe en waar je rijdt. Op doorgaande wegen zit ie rond de 85 a 90 maar in de bergen en met veel optrekken en afremmen zit ie al gauw richting de 100 gr. In stedelijke omgeving met af en toe een stoplicht ook al snel richting de 95.

Heb me laten vertellen dat het, zeker bij synthetische olie, niets is om je druk over te maken, voor de beentjes is het minder...... :+

Thanx R R R Ronald,

Ik zal wat minder gaan gassen.

Zonder gekheid. Deze temperaturen waren juist relaxt rijdend door Westerwald. Het was mij nooit eerder zo opgevallen. Met de R1 had ik ook wel 115 graden maar dat vloog ook gelijk weer onder 90 graden.
 
Oké. Op de 1190 had ik altijd netjes rond de 85 graden. Maar op de 1290 meer standaard tussen de 95-101 graden. Watertemperatuur is trouwens heel netjes. Geen verhoging waarneembaar.
Toch ff bij de dealer informeren.

Thanx.
Wordt vervolgd.

Niets aan de hand. Meer gas erop :)
 
Ik hoor hier mensen regelmatig over warme benen, vooral met warm weer en bij stoplichten. Maar ik heb dat tot nu toe nog niet gemerkt op mijn 1190 :? Misschien ligt mijn pijngrens zo hoog, of mensen miepen snel ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan