KTM LC8 ellende

Jacappi

MF veteraan
27 jan 2008
1.506
5
Little house on a eiland
Hoi ik ben de vorige eigenaar van 74-MP-JK
Heb er 911Km mee gereden. Staat nu 10515 op teller. Blok bleek gereviseerd te zijn vertelde KTM NL me en het is een Duitse fiets waar ik thuis pas achter kwam toen ik de map ging lezen, er zat geen kentekenplaat op op de foto's maar had wel gevraagd of het een NL fiets was. En bij mij liep hij in elkaar omdat hij de koelvloeistof opzoop.
Dit blijkt een bekent terugkerend probleem te zijn van het LC8 blok cilinderinhoud maakt hierbij niets uit. Dealers in de regio gaven aan er geen tijd of zin in te hebben en zeker bij een ingevoerde met fabrieksgarantie kost ons dik geld. En je heb hem niet bij mij gekocht dus er mee wegblijven kreeg ik te horen. KTM NL is net zo schijnheilig en lult met alle winden mee dus heb je niets aan.
Dus koop nooit een ingevoerde KTM met fabrieksgarantie want ze laten je in de Oostenrijkse kou staan, en als ze je helpen kun je minimaal rekenen op 6 maanden voordat ze er een vinger naar uitsteken.
Dus voor mij nooit geen KTM meer heb weer een R1200GS lc die zijn vele malen betrouwbaarder.
 
Minstens 3 aan het aantal topics te zien. Dat is toch al een aardig representatieve steekproef 😉.

Dat de jouwe heel blijft zegt ook niks @GorilaZz 🤪
 
Ik ben er van af maar dure KM,s meer dan een €1,- de Km. En had hem 24 dagen.
Ik wil niet dat een ander ook de dupe word van verborgen gebreken.
Ik had vroeger een 380 2takt dat ging wel.
Maar een KTM koop ik nooit meer in dit leven.
Zwaar teleurgesteld in hun manier van service verlenen.
 
Hoeveel heb je er gekocht?
Ja de verkoper heeft hem met veel wikken en wegen teruggekocht voor minder.
Hoop gedoe, ik was niet van plan om er een halfjaar op te wachten dat hij gratis onder fabrieksonderhoud gerepareerd werd. Ik wou er zo snel mogelijk van af.
Had hem gekocht als vermeld in advertentie nieuwstaat.
Ja de buitenkant.
Mij zijn 2 dingen verzwegen.
1. Het was een Duitser
2. Verborgen gebreken zijnde blok was open geweest.
Die had ik nooit in dit leven gekocht als ik hier van wist.
 
Hoi ik ben de vorige eigenaar van 74-MP-JK
Heb er 911Km mee gereden. Staat nu 10515 op teller. Blok bleek gereviseerd te zijn vertelde KTM NL me en het is een Duitse fiets waar ik thuis pas achter kwam toen ik de map ging lezen, er zat geen kentekenplaat op op de foto's maar had wel gevraagd of het een NL fiets was. En bij mij liep hij in elkaar omdat hij de koelvloeistof opzoop.
Dit blijkt een bekent terugkerend probleem te zijn van het LC8 blok cilinderinhoud maakt hierbij niets uit. Dealers in de regio gaven aan er geen tijd of zin in te hebben en zeker bij een ingevoerde met fabrieksgarantie kost ons dik geld. En je heb hem niet bij mij gekocht dus er mee wegblijven kreeg ik te horen. KTM NL is net zo schijnheilig en lult met alle winden mee dus heb je niets aan.
Dus koop nooit een ingevoerde KTM met fabrieksgarantie want ze laten je in de Oostenrijkse kou staan, en als ze je helpen kun je minimaal rekenen op 6 maanden voordat ze er een vinger naar uitsteken.
Dus voor mij nooit geen KTM meer heb weer een R1200GS lc die zijn vele malen betrouwbaarder.
Nou is BMW ook niet direct het toonbeeld van kwaliteit en betrouwbaarheid......:N:N:N
 
Ik ben er van af maar dure KM,s meer dan een €1,- de Km. En had hem 24 dagen.
Ik wil niet dat een ander ook de dupe word van verborgen gebreken.
Ik had vroeger een 380 2takt dat ging wel.
Maar een KTM koop ik nooit meer in dit leven.
Zwaar teleurgesteld in hun manier van service verlenen.
Doe eens hetzelfde met een BMW O-)
 
Hoi ik ben de vorige eigenaar van 74-MP-JK
Heb er 911Km mee gereden. Staat nu 10515 op teller. Blok bleek gereviseerd te zijn vertelde KTM NL me en het is een Duitse fiets waar ik thuis pas achter kwam toen ik de map ging lezen, er zat geen kentekenplaat op op de foto's maar had wel gevraagd of het een NL fiets was. En bij mij liep hij in elkaar omdat hij de koelvloeistof opzoop.
Dit blijkt een bekent terugkerend probleem te zijn van het LC8 blok cilinderinhoud maakt hierbij niets uit. Dealers in de regio gaven aan er geen tijd of zin in te hebben en zeker bij een ingevoerde met fabrieksgarantie kost ons dik geld. En je heb hem niet bij mij gekocht dus er mee wegblijven kreeg ik te horen. KTM NL is net zo schijnheilig en lult met alle winden mee dus heb je niets aan.
Dus koop nooit een ingevoerde KTM met fabrieksgarantie want ze laten je in de Oostenrijkse kou staan, en als ze je helpen kun je minimaal rekenen op 6 maanden voordat ze er een vinger naar uitsteken.
Dus voor mij nooit geen KTM meer heb weer een R1200GS lc die zijn vele malen betrouwbaarder.
Heb je hem bij de dealer gekocht.
 
Dus jij vindt zelf een motorfiets, koopt die en als er dan wat aan mankeert kun je ineens wel een dealer vinden.
Wel vreemd dat die dealer of fabrikant zich niet verplicht voelen om je dan te helpen.

Ik denk niet dat dit een slechte service van KTM is, dit zal iedere fabrikant zo doen.
Je krijgt waar je voor betaald. Als je zelf denkt het beter te weten om een goede deal te scoren, sta je ook op jezelf.
 
Hoi ik ben de vorige eigenaar van 74-MP-JK
Heb er 911Km mee gereden. Staat nu 10515 op teller. Blok bleek gereviseerd te zijn vertelde KTM NL me en het is een Duitse fiets waar ik thuis pas achter kwam toen ik de map ging lezen, er zat geen kentekenplaat op op de foto's maar had wel gevraagd of het een NL fiets was. En bij mij liep hij in elkaar omdat hij de koelvloeistof opzoop.
Dit blijkt een bekent terugkerend probleem te zijn van het LC8 blok cilinderinhoud maakt hierbij niets uit. Dealers in de regio gaven aan er geen tijd of zin in te hebben en zeker bij een ingevoerde met fabrieksgarantie kost ons dik geld. En je heb hem niet bij mij gekocht dus er mee wegblijven kreeg ik te horen. KTM NL is net zo schijnheilig en lult met alle winden mee dus heb je niets aan.
Dus koop nooit een ingevoerde KTM met fabrieksgarantie want ze laten je in de Oostenrijkse kou staan, en als ze je helpen kun je minimaal rekenen op 6 maanden voordat ze er een vinger naar uitsteken.
Dus voor mij nooit geen KTM meer heb weer een R1200GS lc die zijn vele malen betrouwbaarder.
Het is heel vervelend dat kan ik me echt voorstellen.
De dealer wil hier zich niet aan branden ik zal je vertellen waarom zit er namelijk ook in
Jij komt met een motor die niet bij hen is gekocht geen binding met jou.
Zij moeten nu tijd en ruimte maken voor jou en zoals je zeker geïnformeerd hebt dat de kosten altijd een probleem zijn.dat is bij alle merken zo in deze situatie.
Als zij pech hebben en dat gebeurt vaak zitten zij met kosten die ze niet vergoed krijgen.
Wie zit daar nu op te wachten niemand

Het probleem is dat je denk niet bij een BOVAG gekocht hebt maar een bedrijf dat nooit kentekenplaten zichtbaar maakt.
Veel auto bedrijven, handelaren doen dit met een reden dus ook.
En dat is dus dat jij vooraf niet kan controleren wat hoe waar jij naar kijkt met de eventuele gevolgen die zo,n koop met zich mee brengt.

Als je rond kijkt zijn best veel mensen die het doen jij bent niet de eerste en de laatste die het over komt of zo doet.

Heel vervelend maar om te zeggen koop geen KTM. Jij hebt een keus gemaakt die blijkt achteraf niet de beste.

Was nu naar een dealer gegaan met BOVAG . Dan had het voor jou heel anders uitgezien.

Ene BMW sorry die is niets beter.

Ik hoop voor jou dat je inzicht hebt gekregen waarom het voor jou zo gelopen is . Het blijft een treurige situatie.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er van af maar dure KM,s meer dan een €1,- de Km. En had hem 24 dagen.
Ik wil niet dat een ander ook de dupe word van verborgen gebreken.
Ik had vroeger een 380 2takt dat ging wel.
Maar een KTM koop ik nooit meer in dit leven.
Zwaar teleurgesteld in hun manier van service verlenen.
Jij hebt / krijgt meerdere levens?
 
KTM is toch een prima motor, ik zie ze heel rijden namelijk….. :?

Tja, en af en toe heb je een maandagmorgen geval ertussen, jammer en dus op naar de volgende.
 
Tuurlijk,
Ik ga met een kapot gerepareerde elders (partikulier?) gekochte bmw naar de dealer voor (gratis) garantie.
BMW nederland en de dealer springen gelijk in de houding roepen " zum befehl" en gaan mijn fiets repareren.
:Y
Vroeg me dat ook af, kom je daar en sta je gelijk met eisen aan de balie….:?
 
Terug
Bovenaan Onderaan