ktm minicrosser 50 cc sx luchtkoeler

jorden2000

Rookie
6 mrt 2008
7
0
hallo ik heb een ktm 50 cc crossertje voor mijn zoon gekocht

ik dach een goeie maar heb al wat problemen achter de rug
nu heb ik dat als het motortje warm is gaat het automaten bakje slippen en komt hij niet meer van z`n plaats. als de motor koud is rijd hij perfect maar na een minuut of tien gaat die raar doen
ik heb de deksel verwijderd en de koppeling zag er goed uit dus niet versleten

ik had de olie al ververst maar dat was geen verbetering.

wie weet heeft iemand een uitleg wat ik hier aan kan doen

alvast bedankt
 
Ik ken het motortje niet, maar als de koppeling lijkt op die van brommertjes van omstreeks 1960 dan zou het een kwestie van de veerdruk op de platen kunnen zijn en dan zocht de fietsenmaker gewoonlijk in de oudijzerbak een passende opvulring waarna nooit meer last.

Maar ik meen mij ook te herinneren dat soms het oppervlak van koppelingsplaatjes te hard/glad kan zijn geworden, hetzij door een keer verkeerde of te weinig olie (plaatjes "heetgeslipt") of, erger: doordat een zeer foute olie met rare toevoegingen zoals bijvoorbeeld Teflon was 'geprobeerd'; in het eerste geval zou het genoeg zijn om de boel te ledigen en te spoelen, ook de platen, met een milde verdunner (misschien is DIESEL veilig) maar als er teflon aan te pas is geweest en zich overal waar wrijving optreedt heeft uitgehard tot een vliesdun spekglad laagje dan heb je minstens advies nodig van een vakman.
 
Terug
Bovenaan Onderaan