KTM onderdelen oranje kleuren(anodiseren)

BartSXF

MF veteraan
12 okt 2009
3.745
0
Zelhem
Facebook
hey,

Ik weet dat er meerdere topic over lopen maar geen van allen geeft het antwoord dat ik zoek.

Ik heb een aantal onderdelen van mn KTM SX-F250 die ik graag oranje wil hebben.
Het gaat om de kroonplaten, naven en wat onderdeeljes van de schokdemper achter.

Nu heb ik zelf al 2 bedrijven gebeld met de vraag of ze uberhaupt oranje kunnen anodiseren en wat dat dan moet kosten. De één begon er al nieteens aan omdat ze geen losse stuks doen... wat ik wel begrijp. En de andere vroeg alleen voor naven al rond de 400 euro en dat is me toch wel te gek aangezien nieuwe naven in het oranje ook zoiets kosten.

Nu vroeg ik me dus af of er hier misschien mensen waren die al eens wat onderdelen geanodiseerd hebben en wat ik een beetje qua prijzen mag verwachten. Wat namen van geschikte bedrijven zou ook perfect zijn :)

gr bart
 
Heyyy
Ik weet niet waar je woont maar ik zou het effe bij anodising holland te wateringen proberen
zit in het westland.
Daar kan je gewoon je losse onderdeeltjes brengen .
Kosten vallen daar best mee
Ik was maar 65 euro kwijt voor wat onderdeeltjes ( goud anodiseren )

www.anodising.nl is hun website
Trouwens niet te vergeten dat je alleen aluminium onderdelen kan laten anodiseren
 
bedankt,

Ik kreeg net de reactie binnen van ATM Oirschot, en de prijs valt me super mee.

Probleem is alleen dat ik nu moet uitzoeken wat voor een aluminiumsoort het is, de kroonplaten is geen probleem want dat is mooi verspaand dus dan moet anodiseren geen probleem zijn. Alleen de naven zijn denk ik toch gegoten (ik kan het niet zo 1 2 3 zien want er zit een coating over)

en met alle respect, die howto hierboven is naar mijn idee niet naukeurig genoeg. Ik ga nu kroonplaten van 500 euro even roekeloos in een bad met zuur gooien :9 het zal best mogelijk zijn, maar ik ben nu voor 55 euro klaar dus... :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan