KTM op de dynobank

sow... geflowde achterband? ;)

Nee, die mt21 pirelli heeft gewoon niet genoeg grip op de rol, dus je krijgt slip en dan meet je niet het volledige vermogen en miste ik dus 8 pk. De andere 5 pk die ik miste kwam uit de uitlaat.

Wat zal ik nu nog eens doen? andere carb. erop? Het liefst ga ik naar de 60+ pk maar dat kost dik geld met een langere slag kruk en een 660 cilinderkit.
 
full


dit wil ik ongeveer

Dat wordt dus een 660 bouwen denk ik. Trilt ook minder :)
 
Wow, zo'n vers bandje & uitlaatschot verwijderen helpt best wel ;) Wanneer zijn mijn banden binnen? :P
Wat een verschil zeg.... nu durf ik geen wedstrijdje meer met je te doen ;)

Wat zou je nou ong. aan $$$ kwijt zijn om 'm naar 60pk te brengen ?
 
iets van 2500 euro op de normale manier. Blij dat ik abnormaal ben.
 
@GuZ, wat voor carb zat er op die duke en wat voor 1 op de 660? Wat is de beste om te monteren voor mij, want die dellorto 40mm is wel een beetje verouderd en volgens mij is daar de meeste snelle winst te pakken. Nog leuke ideeën?
 
@GuZ, wat voor carb zat er op die duke en wat voor 1 op de 660? Wat is de beste om te monteren voor mij, want die dellorto 40mm is wel een beetje verouderd en volgens mij is daar de meeste snelle winst te pakken. Nog leuke ideeën?

GuZ had op zijn Duke een aangepaste Dellorto 40mm en op de SMC zit een Keihin FCR geloof ik.

Naar wat ik begrepen heb van de mensen die er verstand van hebben, doet het vermogen dat een dellorto levert, vrijwel niet onder voor een andere carb, maar verandert alleen de karakteristiek. Sneller reageren op het gas en dergelijke :)

Het grootste verschil zit in de prijs, zo'n FCR kost klauwen met geld ;)
 
Wow, zo'n vers bandje helpt best wel ;) Wanneer zijn mijn banden binnen? :P
Wat een verschil zeg.... nu durf ik geen wedstrijdje meer met je te doen ;)
Volgens mij heeft zot de winst geboekt vanwege een betere grip op de rol v/d bank, op de weg (en daar gaat het toch om) is het dus niet zo dat je met een ander bandje pakweg 8 pk erbij PaKt.
 
GuZ had op zijn Duke een aangepaste Dellorto 40mm en op de SMC zit een Keihin FCR geloof ik.

Naar wat ik begrepen heb van de mensen die er verstand van hebben, doet het vermogen dat een dellorto levert, vrijwel niet onder voor een andere carb, maar verandert alleen de karakteristiek. Sneller reageren op het gas en dergelijke :)

Het grootste verschil zit in de prijs, zo'n FCR kost klauwen met geld ;)

Dat wordt dan een kopje verbouwen en een cilindertje boren en nicasilen. Ff kijken wat ik eruit kan peuteren zonder de slag te verlengen.
 
Ik vraag me af of je de getekende 9000 rpm nog wel kan halen met een verlengde slag.
Is btw. wel giga koppel wat er bij komt met die mod. (leuk.. al die losse big-end pennetjes btw van zo'n kitje :) )
 
Ik vraag me af of je de getekende 9000 rpm nog wel kan halen met een verlengde slag.
Is btw. wel giga koppel wat er bij komt met die mod. (leuk.. al die losse big-end pennetjes btw van zo'n kitje :) )

Halen doet ie het wel. Gewoon gas open houden 8-)

Ik ben niet zo bang. Mijn blokje krijgt soms wel wat meer toertjes voor zijn kiezen. In het terrein moet je wel eens namelijk en de klepveren zijn onwijs sterk. Goede olie voor je bigendtje en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.
 
Volgens mij heeft zot de winst geboekt vanwege een betere grip op de rol v/d bank, op de weg (en daar gaat het toch om) is het dus niet zo dat je met een ander bandje pakweg 8 pk erbij PaKt.

Hehe DUHHHH, zou mooi zijn, met andere banden meer vermogen ;)
Was ook meer als geintje naar Zot bedoelt, omdat ik 2 nieuwe banden heb besteld bij 'm en mijn fiets ook op de bank heb gezet. :o
 
Vandaag weer eens op de bank geweest en weer winst geboekt. Nu doordat ik ipv een BT45 130/80-18 een pirelli MT60r corsa 160/60-17 erop had :)

Nu 50 pk en 54 Nm aan het wiel *D
 
Vandaag weer eens op de bank geweest en weer winst geboekt. Nu doordat ik ipv een BT45 130/80-18 een pirelli MT60r corsa 160/60-17 erop had :)

Nu 50 pk en 54 Nm aan het wiel *D

indrukwekkend wat een andere achterband niet kan uitmaken :)

Maar als je een andere carb gaat monteren, mikuni TM40/42 geen optie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan