KTM op de dynobank

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.290
5.655
Vandaag ff mijn Adventure 620 op de bank gezet. 35 pk op het wiel en 43 Nm :(

Dat wordt weer werken en geld uitgeven. De meting was met een MT21 achterband, dus daar zat wel wat verlies. Iemand tips waar te beginnen?

Iemand anders met een uitdraai van een KTM? De mijne zal ik van de week ff plaatsen.

[edit]Daar is ie dan

full


Zie het draadje voor de geschiedenis
 
Laatst bewerkt:
Hùh :? :o Snap de :( Zou ik ook niet blij zijn zeker omdat mijn funduro 43PK levert en 53Nm aan het achterwiel
Je zou denken dat de complete basisafstelling van de motor niet goed is of het luchtfilter voor de helft is afgeplakt.

Succes met herstel
 
Vandaag ff mijn Adventure 620 op de bank gezet. 35 pk op het wiel en 43 Nm :(

Dat wordt weer werken en geld uitgeven. De meting was met een MT21 achterband, dus daar zat wel wat verlies. Iemand tips waar te beginnen?

Iemand anders met een uitdraai van een KTM? De mijne zal ik van de week ff plaatsen.
Ach...als je dat verlies rijdend nog niet gemerkt had ben je de Peejkaas niet waardig O-) :X })
 
Vandaag ff mijn Adventure 620 op de bank gezet. 35 pk op het wiel en 43 Nm :(

Dat wordt weer werken en geld uitgeven. De meting was met een MT21 achterband, dus daar zat wel wat verlies. Iemand tips waar te beginnen?

Iemand anders met een uitdraai van een KTM? De mijne zal ik van de week ff plaatsen.

Hé da's naar: zo'n stoere motor met minder stoere prestaties. Succes met het opsporen van het probleem.

Ben trouwens wel benieuwd wat mijn XR650R met open luchtfilterhuis en "snelle uitlaat" op de dynobank zou doen. Hoe wordt dat nou precies gemeten? Ben ik wel benieuwd naar. Jammer dat je niet wat dichterbij zit want een houten kont heb ik er nou ook weer niet voor over.

P.S. over het gebruik van jouw teksten buiten MF enzo: het is verlengd - die augustus actie dus ;)
 
Staat je ketting soms droog? :+
Heb je je compressie getoetst?
 
Hé da's naar: zo'n stoere motor met minder stoere prestaties. Succes met het opsporen van het probleem.

Ben trouwens wel benieuwd wat mijn XR650R met open luchtfilterhuis en "snelle uitlaat" op de dynobank zou doen. Hoe wordt dat nou precies gemeten? Ben ik wel benieuwd naar. Jammer dat je niet wat dichterbij zit want een houten kont heb ik er nou ook weer niet voor over.
Ik heb pas een aanhanger weggegooid

P.S. over het gebruik van jouw teksten buiten MF enzo: het is verlengd - die augustus actie dus ;)

Ik verleng
hij verlengt
hij is verlengd

Jij mag dat andere werkwoord zoeken. Hete dat niet hoofdwerkwoord en bijwerkwoord oid :? )
 
Hùh :? :o Snap de :( Zou ik ook niet blij zijn zeker omdat mijn funduro 43PK levert en 53Nm aan het achterwiel
Je zou denken dat de complete basisafstelling van de motor niet goed is of het luchtfilter voor de helft is afgeplakt.

Succes met herstel

De meting was nadat ik de carb. een beetje op orde had gebracht. Hij staat nog wat te rijk in het middengebied maar daar vewacht ik niet zoveel winst te pakken. Ik denk voornamelijk aan de uitlaat, omdat ik zo'n rare lage uitlaat erop heb met een open CBR600 pijp met ff snel in elkaar geflanst Db. killertje.
 
Sjeemienee das weinig ! Wat geven ze standaard op voor zo'n ding ?
Niet zonder db-killer geprobeerd ? Kan aardig wat tegenhouden lijkt me ?
Heb laatst op m'n muz een andere open uitlaat geprobeerd,en hij liep meteen een stuk slechter.
Dacht eerst open = open maar het scheelt bij mij in ieder geval aardig wat.
 
Sjeemienee das weinig ! Wat geven ze standaard op voor zo'n ding ?
Niet zonder db-killer geprobeerd ? Kan aardig wat tegenhouden lijkt me ?
Heb laatst op m'n muz een andere open uitlaat geprobeerd,en hij liep meteen een stuk slechter.
Dacht eerst open = open maar het scheelt bij mij in ieder geval aardig wat.

Ik dacht iets van 50 aan de kruk. Dan zouden dat er op de bank aan het wiel minimaal 40 moeten zijn en het verlies met een MT21 achterband schat ik op een 3pk (slipt veel meer) Volgende keer gaat er een BT45 op voor de meting en zit er een andere uitlaat op.

Niemand anders zijn (vrijwel standaard) ktm op een bank gehad :?
 
Ik dacht iets van 50 aan de kruk. Dan zouden dat er op de bank aan het wiel minimaal 40 moeten zijn en het verlies met een MT21 achterband schat ik op een 3pk (slipt veel meer) Volgende keer gaat er een BT45 op voor de meting en zit er een andere uitlaat op.

Niemand anders zijn (vrijwel standaard) ktm op een bank gehad :?

Jawel, mijn vrijwel standaard (alleen luchtfilterhuis aangepast) 620 had vorig jaar 45 aan het wiel.
Er zit sinds het weekend een volledig Akra systeem op :)

[offtopic]
En het is wel degelijk verlengd ;)
 
Jawel, mijn vrijwel standaard (alleen luchtfilterhuis aangepast) 620 had vorig jaar 45 aan het wiel.
Er zit sinds het weekend een volledig Akra systeem op :)
Wat voor 620 was dat? met dellorto?

[offtopic]
En het is wel degelijk verlengd ;)

[eigenwijs modus]
wegens succes verlengt motorxtra blabla
De dyno blablabla is verlengd
het is niet eens een zin
[/eigenwijs modus]
 
[eigenwijs modus]
wegens succes verlengt motorxtra blabla
De dyno blablabla is verlengd
het is niet eens een zin
[/eigenwijs modus]
lol..

Nou, oke, als je dit schrijft:

"Maand augustus aanbieding, dynorun voor 20 euro, wegens succes verlengt"

Moet het WEL met een d. verder klopt je redenatie wel, maar in dit geval is de uitvoering niet juist ;) .
Verder is het idd geen zin :P
 
[eigenwijs modus]
wegens succes verlengt motorxtra blabla
De dyno blablabla is verlengd
het is niet eens een zin
[/eigenwijs modus]

Gelukkig heb je meer verstand van motoren ;)

Het is een 620sc van 1996. Dus zonder balansas en met een Dellorto PHM40.

Een 272DR sproeierbuis, een 52 stationairsproeier, een 210 hoofdsproeier. Niet echt optimaal zoals je wel snapt, maar toch 45 aan het wiel.
Dit was trouwens ook met een brakke hxc-uitlaat.
 
Gelukkig heb je meer verstand van motoren ;)

Het is een 620sc van 1996. Dus zonder balansas en met een Dellorto PHM40.

Een 272DR sproeierbuis, een 52 stationairsproeier, een 210 hoofdsproeier. Niet echt optimaal zoals je wel snapt, maar toch 45 aan het wiel.
Dit was trouwens ook met een brakke hxc-uitlaat.


Op Emmen vertelde je toch dat je ook maar 35 pk had :?
 
Ok. 3 tegen 1 tis duidelijk

Nu nog weten of in die adventure dezelfde nokkenas zit als in de sc van '96 :)
 
Er zijn zat 125 crossers die meer vermogen hebben ;) , maar ik denk dat er iets idd niet helemaal pluis is:s
 
Zit jij niet op te letten ofzo als ik tegen je praat? Maakte die Leo van je zo'n herrie? ;)

Als mijn moto maar 35 pk zou hebben, dan is er serieus iets mis....


Ik doe altijd alsof ik luister, knik een beetje, zeg af en toe Ja, maar verder....


;)
 
volgens ktm-info zou de cdi die er nu in zit (zat op het 400 blok) hetzelfde moeten zijn als voor het 620 blok wat er nu in zit. Maar ff wisselen met een andere kast die ik nog ergens heb zwerven. Misschien is ie toch anders.

Eigenlijk ben ik wel blij dat ik eindelijk eens werk van mijn adventure ga maken. Ik heb al zolang als ik dat ding heb me geirriteerd aan het vermogen.
 
Das wel heel weinig Zot ! Had verwacht dat zo'n ding nog een stuk krachtiger zou zijn dan mijn DR. Is de Adventure 620 nog wel volledig standaard op de pijp na ?

Even offtopic ;
Ik kom trouwens zaterdag naar MotorXtra om de dynojet kit er in te laten zetten en uiteraard het luchtfilterhuis te verbouwen ;) Nu nog hopen op een beetje redelijk weer... en op een beetje redelijke resultaten. 40,3pk en 49,2Nm koppel op dit moment met alleen een Leovince X3 erop.
 
Das wel heel weinig Zot ! Had verwacht dat zo'n ding nog een stuk krachtiger zou zijn dan mijn DR. Is de Adventure 620 nog wel volledig standaard op de pijp na ?

De adventure is zijn leven begonnen als gewone adventure 620. Toen is ie omgebouwd door brouwer naar 400. 3 jaar later heb ik hem gekocht en een 620 blok incl carb. uit munchen eronder gehangen van Kloppi. De carb. stond al afgesteld op open filterkast en die is open. De orginele uitlaten heb ik een keer aan snot gereden op een stoeprandje tijdens een glij partijtje en toen vervangen door een open CBR600 pijp waar ik ff snel een gaasje in gelast heb en een Db killer achterin heb gehangen om het geluid een beetje in toom te houden.
Verder heb ik er nog geen ruk aan gedaan omdat ik een beetje veel andere dingen belangerijker vond (M-Fen b.v.)

De eerste dingen die ik ga doen zijn:

Achterband vervangen
run maken
CDI wisselen
run maken + eventueel carb. aanpassen
Uitlaat open maken
Run maken + eventueel carb. aanpassen


Daarna kijk ik ff verder. Geld is er niet op dit moment (vandaar dat ik nu wel tijd heb)
Even offtopic ;
Ik kom trouwens zaterdag naar MotorXtra om de dynojet kit er in te laten zetten en uiteraard het luchtfilterhuis te verbouwen ;) Nu nog hopen op een beetje redelijk weer... en op een beetje redelijke resultaten. 40,3pk en 49,2Nm koppel op dit moment met alleen een Leovince X3 erop.

Kom maar vroeg. Koffie staat klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan