KTM RC en Duke 390/200/125

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.744
486
zuid-holland
Ik heb gezocht op het forum maar zag nog geen onderwerp over deze KTMs in Sport. Terwijl het superfijne motoren zijn! Licht, wendbaar, heerlijk geluid..
Bij deze mijn RC390.

Maar het topic is open voor zowel de RC als de Duke in 390, 200 (weet niet of die geleverd is in NL) en de 125.
In 2013 kwamen ze uit in India, in 2014 voor het eerst export. Het was een samenwerkingsverband tussen de Indiase fabrikant Bajaj en KTM.
Er is een race cup van, de KTM RC Cup (met de RC390)
Het is, nu in elk geval, een motor voor A2 rbw.


Belangrijke updates:
2017:
Gas is nu 'ride by wire'
LED koplamp
Cockpit is nu een TFT panel
Tankinhoud vergroot van 11 naar 13,5 L

2018:
Dagrijverlichting
Euro 4

Problemen: van de eerste modellen (tm 2016) wordt gezegd dat ze de koppakking er wel eens uitgooien

Specificaties van 2022 RC 390 volgens KTM.com website:

ENGINE​

  • TORQUE 37 Nm
  • TRANSMISSION 6-speed
  • COOLING Liquid cooled
  • POWER IN KW 32 kW
  • STARTER Electric starter
  • STROKE 60 mm
  • BORE 89 mm
  • CLUTCH PASC™ antihopping clutch, mechanically operated
  • DISPLACEMENT 373 cm³
  • EMS Bosch EMS with RBW
  • DESIGN 1-cylinder, 4-stroke engine
  • LUBRICATION Wet sump

CHASSIS​

  • TANK CAPACITY (APPROX.) 13.7 l
  • ABS Bosch 9.1MP Two Channel ABS (Supermoto ABS)
  • FRONT BRAKE DISC DIAMETER 320 mm
  • REAR BRAKE DISC DIAMETER 230 mm
  • FRONT BRAKE Four-piston radial fixed calliper
  • REAR BRAKE Single-piston floating calliper
  • CHAIN 520 X-Ring
  • DRY WEIGHT 155 kg
  • FRAME DESIGN Steel trellis frame, powder coated
  • FRONT SUSPENSION WP APEX 43
  • GROUND CLEARANCE 158 mm
  • REAR SUSPENSION WP APEX - Monoshock
  • SEAT HEIGHT 824 mm
  • STEERING HEAD ANGLE 66.5 °
  • SUSPENSION TRAVEL (FRONT) 120 mm
  • SUSPENSION TRAVEL (REAR) 150 mm
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: pivo
Terug
Bovenaan Onderaan