KTM RC390

thefastmen

MF veteraan
22 jun 2005
3.411
7
Haaften
Vrijdag ben ik op de motorbeurs een beetje onverwacht heel erg verast :) Ik heb er samen met een paar vrienden toch een heel poosje bij staan kijken en er een paar keer op gezeten. En de prijs stond mij ook erg aan.

Dus ik dacht laat ik maar eens een topic openen over deze mooie lichte KTM.

Foto-8JIG7BL6-D.jpg
 
Zijn er inmiddels MF'ers die er op rijden?
Het is inderdaad een erg fraaie fiets. Alleen het neusje is een beetje twijfelachtig. Nou koop je voor dat geld al bijna een 5 jaar oude R6, maar ja hij is nieuw met garantie enzo. En ik heb een tijdje een GSX-R 400 (JDM) gehad om gewoon volgas te kunnen rijden bij legale snelheden en een beetje leren om bochten te nemen (ik kan er nog steeds niks van en ga het liefst hard rechtuit op de Blackbird :+ ). Zal met een RC390 ook goed kunnen, MCN is in ieder geval enthousiast.
 
Mooi ding.. even hard sparen en dan hoop ik volgend jaar één te hebben.. als er dan al tweedehandse te koop staan...
 
Zie nu dit topic. Had net een topic over de RC geopend in het 35KW gedeelte. De eerste RC's staan al bij de dealers hebben er al mensen op (proef)gereden?
 
Nog niet op gereden, wel op een duke 390. Voor gebruik op de openbare weg voldoende vermogen.
 
Lijkt me een leuke fiets voor erbij, helaas is de nieuwprijs in NL best fors. Als er zo'n 1500-2000 euro van de prijs af was ging ik direct naar de dealer.
 
Lijkt me een leuke fiets voor erbij, helaas is de nieuwprijs in NL best fors. Als er zo'n 1500-2000 euro van de prijs af was ging ik direct naar de dealer.

Ktm is nog nooit goedkoop geweest maar daar krijg je ook wat voor terug.
 
Ik had de gelegenheid om de RC390 te testen, lang voor de journalisten hun been over het zadel mochten gooien. })
Op 24 en 25 juli 2014, organiseerde KTM een trackday op het circuit van Rijeka (Kroatie) en op zulke dagen kan je KTM motoren testen (max. 3 sessies). Toevallig hadden ze een RC390 promo bike meegebracht, geen testfiets maar een splinternieuw showroom model.

full


Na wat aandringen mocht ik toch de baan op voor een enkele sessie. 8-)

full


Onwaarschijnlijk leuke motor! Stuurt messcherp (smalle banden, 110/150 V/A), opeenvolgende links/rechts combinaties worden zeer vlot genomen (laag gewicht!), gaat lekker door maar vanaf 160 km/u is het kruipen naar de topsnelheid.

Voor de meesten onder ons ruim voldoende voor dagelijks gebruik en occasioneel circuitgebruik.

Eerlijk: het verdient eigenlijk wel een lage landen cup.

:]
 
Ik wil dat ding ook rijden :o

Heb van het voorjaar de Duke 390 al gereden en was echt liefhebber... nu wil ik de gekuipte wel eens aan de tand voelen *D
 
Kon geen specifiek RC390 topic vinden verder in Sport. Iemand die meer uit eigen ervaring kan vertellen?
Overweeg deze erbij te kopen nl...
Ik ben zelf tegen de 1.80m. Nog dos/donts/zwakke punten? Dure onderhouds dingen?
 
Eerste ritje gemaakt op de nieuwe KTM RC390. Echt een gaaf brommertje. Geloof het of niet, maar ik heb hem aangeschaft naast o.a. de 1290 Superduke.
Stuurt goed, vering/demping echt heel goed. Op het vermogen na een hele volwassen motor.

 
Kon geen specifiek RC390 topic vinden verder in Sport. Iemand die meer uit eigen ervaring kan vertellen?
Overweeg deze erbij te kopen nl...
Ik ben zelf tegen de 1.80m. Nog dos/donts/zwakke punten? Dure onderhouds dingen?
Ik ben 1,83 en dit ding zit optimaal goed. Been ruimte en clipons zeer ontspannen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan