KTM RC8 topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is rvs.
Titanium versie kost meer.
Veel geld zit in de dempers het zijn er namelijk 2.
Evo 4 maakt meer geluid idd.
Met killer erin bedoel ik uiteraard :P

Wat voor mij doorslaggevend zal zijn is of ik met EVO4 het circuit op kom of niet dus ik zal eerst een goede geluidsmeting moeten doen denk ik :)
 
Wil je trackdays op circuit met db-limits ga je met de RC8(R) best met de standaard uitlaat rijden.
Standaard uitlaat gemeten 99db (spa-francorchamps)
Opengewerkte standaard decate uitlaat 101db
Jesters gemeten op Mettet 104db, met kapotte Arata db-killer (bout afgebroken en flapte er los in)
dit zijn mijn ervaringen

jesters Uitlaat zonder db-killer ruim 125db btw
 
De 2 losse akra's langs weerzijden is de enige manier om de RC8R onder de 95db te krijgen, maar heb ik zelf nooit getest enkel vernomen van andere RC8 gebruikers.
 
Spa mocht ik wel gewoon op met 99,5dB statisch gemeten (met killer) en ik heb ook geen waarschuwing gekregen op het circuit zelf terwijl een vriend van me met zijn CBR600RR en Leo systeem (met killer) in eerste instantie de baan niet op kwam...

Mooie van de Maxtreme is dat hij naar 2 kanten geluid maakt en alleen al daardoor 3dB minder geeft dan wanneer je beide tuutjes dezelfde kant op richt.
 
Laatst bewerkt:
Akra ga je niet redden op assen.
Ik reed met het systeem 101db dynamisch gemeten op assen zonder Killers.
Akra heeft ook het 2 demper systeem echter dat zit asn de zijkant... Ik vind het niet om aan te zien.
Het systeem van maxtreme heeft 2 dempers en zitten beide onder het blok in de Kuip.
Bij vallen is je systeem gewoon heel, en daarbij zag het er gewoon goed uit ipv ernaast..
 
2aj752p.jpg

29e3ofo.jpg

2ro1iec.jpg
 
Wat een kleurstelling zeg! :9~
Wat voor rondetijden reed je ermee?

Past die ook gewoon met standaard kuipwerk? (uiteraard met aanpassing linker onderkuipdeel)

Ik zal mijn Akra moeten verkopen om de Maxtreme te bekostigen, weet iemand wat een EVO4 2e hands opbrengt?
 
Laatst bewerkt:
Jermo,

Ik weet wel dat gebruiker RVF750R (zie vorige pagina) er geintresseerd in is, in de EVO4!

Nu wat fotos van de vordering van mijn RC8. Eerste stickers op de voorkant en tank zitten erop! *O* Dinsdag gaat de rest erop. Dit weekend de Akrapovic Evo1, valbokken en korte kentekenhouder erop 8-)

Gegroet, Derek

full

full
 
Laatst bewerkt:
Akra ga je niet redden op assen.
Ik reed met het systeem 101db dynamisch gemeten op assen zonder Killers.
Akra heeft ook het 2 demper systeem echter dat zit asn de zijkant... Ik vind het niet om aan te zien.
Het systeem van maxtreme heeft 2 dempers en zitten beide onder het blok in de Kuip.
Bij vallen is je systeem gewoon heel, en daarbij zag het er gewoon goed uit ipv ernaast..
Zonder of met killer die 101dB?

Enig idee wat de levertijd is voor de Maxtreme? (RVS bochten)
 
Zonder of met killer die 101dB?

Enig idee wat de levertijd is voor de Maxtreme? (RVS bochten)

Zonder db killer, Dynamisch op assen gemeten.
Denk rond de 2 A 3 weken. Het is een uniek systeem die speciaal op maat wordt gemaakt.
Het is natuurlijk race seizoen en halve cup/ONK rijd met zijn systemen.
Dus kan best druk zijn.
Ik had al voorbochten dus die moet jij opnieuw gaan aanmeten onder de motor.
De mal voor de dempers heeft hij als goed liggen van mijne.
 
Heren,

Ik heb vandaag een korte kentekenhouder geïnstalleerd met de volgende knipperlichten. Ik heb alles aangesloten volgens:
- Wit - Power voor kentekenverlichting
- Paars - power voor linker knipperlicht
- zwart - power voor rechter knipperlicht
- bruin - aarde voor knippers en kentekenverlichting

Zo was het origineel ook aangesloten.

Maar nu werken beide achter knipperlichten niet, terwijl de voorste wel werken (knipperen sneller).
De kenteken verlichting werkt wel.

ik heb alle zekeringen al gecheckt, die zijn intact.
Ook werken de knippers individueel als ik ze op de accu direct aansluit.

Iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen?
Groetjes Derek.
 
heb je geprobeerd om de draden anders aan te sluiten??
Had namelijk hetzelfde probleem bij mijn superduke. Bleek dat ik de draden anders moest aansluiten.
 
heb je geprobeerd om de draden anders aan te sluiten??
Had namelijk hetzelfde probleem bij mijn superduke. Bleek dat ik de draden anders moest aansluiten.

Maar ik heb ze hetzelfde aangesloten zoals mijn standaart knippers waren geconnect. Die werkten wel. Beide is led. Wel heeft alles even aangestaan, misschien iets anders kapot dan een zekering?
 
Maar ik heb ze hetzelfde aangesloten zoals mijn standaart knippers waren geconnect. Die werkten wel. Beide is led. Wel heeft alles even aangestaan, misschien iets anders kapot dan een zekering?

Hoi Derek,

Je vertelde dat je led knipperlichten had, heb je rekening gehouden met de plus en min? anders werkt de led niet.

Gr Rob
 
Hoi Derek,

Je vertelde dat je led knipperlichten had, heb je rekening gehouden met de plus en min? anders werkt de led niet.

Gr Rob

Rob,

Ik ben totaal geen electricien.
Ik heb het als volgend aangesloten. De leds zijn met een gele en zwart draad, ik heb de leds getest op de accu (zwart op de +(power?) en geel op de -(aarde), dan werkt hij).

Nu heb ik het dus als volgend aangesloten
draad vanuit connector - origineel was aangesloten - nieuw aangesloten
paars - power naar achter links - power naar achter links
Zwart - power naar achter rechts - power naar achter rechts
wit - power naar kentekenverl. - power naar kentekenverl.
bruin - aarde alles - aarde alles

Nu werkt dus wel:
- voorknipperlichten beide (knipperen sneller) (links heeft het een tijdje niet gedaan, na enig rijden deed hij het weer).
- kentekenverlichting
- Knipperlicht lamp op teller

Het contact/de motor heeft een tijdje aangestaan toen de achterknipper/kentekenverlichting niet was aangesloten. Eerst deed meer het niet (koplamp bv.), maar toen bleek de zekering 15 kapot te zijn, die heb ik vervangen en dat werkte allemaal weer.

Ik heb inmiddels al het wiring diagram gevonden in het repair manual, deze goed bekeken. Weerstand F3 -X150 is aangesloten voor de knippers. Zou deze eventueel kapot kunnen zijn, ondanks dat de voorknipperlichten voor nog wel knipperen?

Dit weekend maar eens alles doormeten/de standaards (knippers) weer aansluiten en kijken of ik het probleem dan kan vinden.

Gegroet,
 
Laatst bewerkt:
je moet de spanning eens nameten, op 1 of andere manier heeft KTM het lumineuze idee gehad om een 8volt signaal uit te sturen naar de blinkers. Enige manier dat je die kan laten werken is een weerstand er tussenin brengen. Je zal dat even dienen uit te rekenen aan de hand van de blinkers die je gekocht hebt.
 
Hallo Mensen,

Zel me eerste even netjes voorstellen in dit topic,
Ik ben Erik 36 jaar.
Na een dikke 12 jaar wat Yamaha's en Honda's versleten te hebben, eens overgestapt op wat volledig anders....

Ga hem dit weekend eens uitproberen in de Eiffel, ik heb het geluk hier vlakbij te wonen en meestal ben ik daar of in de Ardennen of soms Luxemburg dan ook met de motor te vinden.
Soms rij ik recreatief ook wel wat op het circuit, puur voor de fun, weet niet of ik dit dit jaar met de RC8 nog ga doen....
(Heb de uitlaat leeggehaald, dus zal dan een dag 'open uitlaten' worden.... O-)

Verder ga ik dit deel en het vorige deel eens doorspitten, zit wel met wat vraagjes omtrent de RC8 en ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips over bijvoorbeeld de vering van de RC8 die ik persoonlijk wel erg 'hard' vind, heb nu alles op 'standaard' gezet volgens WHP.
Volgende week maar eens de RC8 op de testbank zetten, heb het idee dat die wat te 'arm' staat afgesteld.
verder eens kijken voor een andere kentekenplaathouder, jullie tips?

Groetjes Erik!
 
Erik welkom bij de club! *O*

Gisteren is mijn RC8 naar de stickeraar geweest, mijn "eigen" red bull edition is af!
De Akrapovic EVO1 (met dank aan user RVF750R) ligt er ook onder. Mijn jaar kan niet meer stuk met deze mooie RC8 naar mijn eigen smaak!! :]

Nu nog de street throttle erop en me knipperlichten fixen |(

Wat fototjes
full

full

full


Gegroet,
Derek de Leeuw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan