Sinaasappel
Die hard MF'er
15.000 km, indd lekkage via de waterpomp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
kan je in het menu in je dashboard in seconden instellen.
Congratz met de bijna aankoop, als de motor maar 3200km op de teller heeft heb ik betrekkelijk goed nieuws voor je, hij zal nog in kracht toenemen. Heb mijn motorfiets op de testbank gehad een paar maanden na nieuwkoop, had toen 129apk (+/-150 krukas), was in april 2010. In mei 2011 is mijn RC8 geremaped op de originele uitlaat bij AV-Racing in Destelbergen en kwam testbank op 148apk.
Die zijn testbank is geijkt omdat hij oa voor het Frans kampioenschap werkt.
Moto is behoorlijk krachtiger en toch soepel onderin.
Er zijn krachtiger motorfietsen en een open uitlaat zou nog er nog iets meer uithalen.
Als de gashandle zwart is, was dit de speedgas throttle...welke standaard komt op de RC8
Noot: Vanaf 2010 is de dealer verplicht aan de klant(bij nieuwkoop) de keuze te laten welke throttle hij erop wenst, wordt bijna nooit voorgesteld aan de klant...met de dooddoener KTM is ready to Race.
Bij mijn huidige dealer heeft een klant met een 2011 RC8R niet eens de eerste bocht welke hij nam met die moto overleefd.
Ready to race my arse.
Gelukt, dankje!
Is het normaal dat ik erg vaak moeite heb met vrij/neutraal vinden? Als ik eenmaal wat harder rij is het prima (>50km) maar langzamer en het is echt moeilijk. Zeker in de stad.
Ik weet dat het geen stads motor is, en ik weet dat de bak een van de zwakke punten is, maar het is nu wel heel bont. Sta vaak bij een stoplicht flink te k*tten tussen 1 en 2 tot ik m in vrij heb. Heb 2 Ducati's gehad dus wat "eigenaardigheden" ben ik wel gewend.
Heeft alle modificaties gehad, dus neem aan ook de bak modificatie.
Sorry heren. De beloofde foto's laten iets langer op zich wachten.
Pakkingen worden vervangen voor nieuwe.
Er kwam wat olie naar buiten aan de rechterkant van het blok (gezien als je op de motor zit).
Ik ben inmiddels alweer RC8-af. Ik heb hem weer van de hand gedaan. Kon er geen vrienden mee worden. Ondanks dat ik een ontzettende 2-pitter fanaat ben, heb ik mezelf toch een 4-pitter aangeschaft. Een Yamaha YZF R1 "BigBang" van 2009.
Helaas zijn er geen verdere 2-pitters waar ik warm van wordt, nee ook zeker geen Duc en is de keus te beperkt geworden helaas.
Update: motor lekt geen olie meer
Wat lekt hij nu dan?
Is de olie op?Update: motor lekt geen olie meer laat nu het mooie weer maar komen.
Thanks voor de info! Ik zal het in de gaten houden als ik hem vandaag terug krijg.
Ik ben er trouwens mee bij 2 dealers geweest hier in NH (motorcity & verpalen) hun zeiden beide dat het lag aan de pakkingen tussen het blok nabij de waterpomp. Dit alles kost rond de 250 euries omdat er ook meteen nieuwe olie, filters, en koelvoeistof in moet.
De RC8 rijd heel anders dan ik gewend ben. Ik kom zelf van een ZX10R (2009) af maar dit is echt heel andere koek. Hij heeft me al laten merken voorzichtig te zijn met gas erop bij de bocht uit komen. Van de week had ik een bijna highsider. Ik ging slidend, driftent de bocht door . Dit is ook tevens mijn eerste 2 cil maar ondanks alles wil ik nooit meer iets anders dan de KTM als er dan toch een andere moet komen word het waarschijnlijk de ge-update versie de 2011/2012.
Mijn mods die in bestelling zijn:
JCE uitlaat.
K&N filter.
Street trottle.
Hebben jullie nog meer aanpassingen die ik echt zou moeten doen om een minder bokkig rijgedrag te krijgen ?
motor is nu bijna klaar, nog even een orgineel powerparts achtertandwiel gemonteerd. moet nu alleen nog een rechter spiegel zoeken anders maar een nieuwe bestellen. tevens nog een nieuw kuipruitje bestellen, weet nog niet of ik een laag getind orgineel of een duble buble gaat aanschaffen.
Dan alleen nog naar de keuring voor het kenteken.[afbeelding]
Verslag en foto's van het eerste onk-weekend staan op onze nieuwe site (laat meteen even weten wat je daar van vindt) www.jrracingteam.nl!
Vandaag de Oberon slave clutch geplaatst, het was toch slecht weer, wat moet een mens anders doen.
original verwijderd...vanwege slechte feed back van de koppeling, levensduur is eigenlijk niet hoger dan 20000km-30000km.
[afbeelding]
De Oberon gemonteerd en ontlucht.
[afbeelding]