KTM RC8 topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vernomen dat de 15 min reset alleen voor het stationair / lage toeren bereik is.

Weet ook niet hoe 15 minuten stationair lopen de mapping voor 8000 toeren weet te bepalen. Vandaar ook dat ik m gewoon op de bank met TuneECU ga laten afstellen.

Uitlaat moet volgende week binnen zijn, filtertje hadden ze niet meer op voorraad dus op zoek naar een nieuwe.

De RC8 staat nu weer bij Opheij voor wat kleinigheden. Mochten ze het niet opgelost krijgen voor het weekend krijg ik een S1000RR mee als leen motor. Top zaak *D
r

Heb je de akra besteld?
Gaat een wereld van verschil zijn, laat je tuner wel de 2031 open exhaust, instellen ipv/d 2001 open standaard,in combi met sas plates,02 sensor switch off een heel wat aangenamer motorkarakter.
 
r

Heb je de akra besteld?
Gaat een wereld van verschil zijn, laat je tuner wel de 2031 open exhaust, instellen ipv/d 2001 open standaard,in combi met sas plates,02 sensor switch off een heel wat aangenamer motorkarakter.

Nope, de JCE, vandaag binnen gekomen :Y Akra is leuk maar de prijs wat minder :N

Filter moet ik even op wachten, SAS plaatjes en kabel onderdelen heb ik al. Nu nog kabeltje maken en een windows laptop regelen.

imageler.jpg
 
is dat de 104db versie? Ik sta in twijfel, probleem is trackdays. De db limits zijn ongenadig, zelfs op francorchamps mag je al niet teveel geluid meer produceren.
Die JCE ziet er alvast goed uit, weet te melden of het geluid aanvaardbaar is, het middengebied en on-off onderin zou compleet moeten verdwijnen met de 2031 akra map.
Hoeveel heb je voor deze in NL betaald?
Tax is minder bij jullie, wellicht bestel ik er ook nog eentje als er nog wat budget van vakantiegeld overschiet, juist nieuw koevel en slipperclutch besteld,als je begrijpt wat ik bedoel ;-)
 
I heard OCC has a very fast windows laptop Birdboy!
I heard that too, but need something small and less valuable that I can risk dropping ;) Need to lug it around and use it in the garage...


is dat de 104db versie? Ik sta in twijfel, probleem is trackdays. De db limits zijn ongenadig, zelfs op francorchamps mag je al niet teveel geluid meer produceren.
Die JCE ziet er alvast goed uit, weet te melden of het geluid aanvaardbaar is, het middengebied en on-off onderin zou compleet moeten verdwijnen met de 2031 akra map.
Hoeveel heb je voor deze in NL betaald?
Tax is minder bij jullie, wellicht bestel ik er ook nog eentje als er nog wat budget van vakantiegeld overschiet, juist nieuw koevel en slipperclutch besteld,als je begrijpt wat ik bedoel ;-)

Denk idd de 104db, er zit een behoorlijk grote (uitneembare) DB killer in.

Ik was 700pond kwijt incl. verzenden, rond de €850 dacht ik.

Snap wat je bedoelt, dacht na de uitlaat/filter/afstellen wel klaar te zijn, maar dan nog kenteken plaat houder, knippers, Oberon slave cylinder, het houdt maar niet op. Plus ik heb er een XT bij gekocht die natuurlijk ook gepimpt moet worden :Y

Bodemloze put, maar wel leuk :)
 
Laatst bewerkt:
Zo is het, effe terug op adem komen nu :-)

Btw ivm je schakelproblemen, bij mij ws dit het probleem, die rollerball in mijn magura werd gehinderd door vuil..denk ik dunno zeker, maar toch maar heel die set vervangen door die oberon kit heeft trouwens een dubbele afdichting tov de single in de magura.

IMAG2115.jpg
 
Sorry heren maar de RC8 gaat weer de deur uit.

Ik kan er geen vriendjes mee worden helaas ;( Ik weet het ik heb hem nog niet zo lang maar ik irriteer me nu al aan het aan uit gedrag van de motor. Ik woon in hartje Amsterdam en hij rijd pas lekker bij 65/70 km en dat kan niet altijd met een auto voor je snuffert.

Er is ook nog wel een klein beetje goed nieuws! Er komt wel een KTM voor terug waarschijnlijk de super duke 990 *O*

Ik weet alleen nog niet of ik hem moet inruilen of gewoon verkopen....

het enige wat je nodig had is dit hier...

P1020181.jpg


de progressive street throttle cam voor de RC8R

op de foto kan je de part list number aflezen, deze kan je bestellen bij je dealer.
laat je niet de dure aansmeren.

Deze ktm gashandle set kost 26€

heb je geen andere motorfiets voor, maar je krijgt er wel een in de stad veel beter reagerend motorkarakter mee.
 
Stomme vraag, maar waar zit de connector op de RC8 voor het TuneECU kabeltje?

Kom er net achter dat mijn OBDII kabel een CH430 chipset heeft, en niet de FTDI die staat vermeld op de TuneECU site. Heb wel de drivers kunnen installeren (van de CH430). Weet jij of deze werkt, of moet ik per sé een FTDI OBDII kabel hebben?
 
Duidelijk, maar wat dan wel?

Heb m van eBay UK, kon zelfs m'n kleurtjes uitkiezen :+
 
Laatst bewerkt:
heb LHM+ minerale olie welke citröen gebruikt voor hun hydraulisch veersysteem in de oberon gekapt. Bus van 1 liter was 10€.
was tip van jongens op het LC8 forum.
 
Stomme vraag, maar waar zit de connector op de RC8 voor het TuneECU kabeltje?

Kom er net achter dat mijn OBDII kabel een CH430 chipset heeft, en niet de FTDI die staat vermeld op de TuneECU site. Heb wel de drivers kunnen installeren (van de CH430). Weet jij of deze werkt, of moet ik per sé een FTDI OBDII kabel hebben?

Weet het ons te melden, ben eens benieuwd.

Tune ECU setup is...Vag/KKL/USB obd2 cable met fdti drivers
dan een vag/kkl female obd2 naar B6AP ktm 6pin plug er worden maar 3 gebruikt door TuneECu de 4e is voor het canbus system en wordt niet aangeschreven bijgevolg ook niet gebruikt.

Ik gebruik eveneens een vag/kkl cable met fdti drivers voor mijn Fiat Mjet auto, deze plug wel direct in de obd2 connector van mijn auto...deze heeft ook de fdti drivers nodig om die te laten werken overigens.
 
Weet het ons te melden, ben eens benieuwd.

Tune ECU setup is...Vag/KKL/USB obd2 cable met fdti drivers
dan een vag/kkl female obd2 naar B6AP ktm 6pin plug er worden maar 3 gebruikt door TuneECu de 4e is voor het canbus system en wordt niet aangeschreven bijgevolg ook niet gebruikt.

Ik gebruik eveneens een vag/kkl cable met fdti drivers voor mijn Fiat Mjet auto, deze plug wel direct in de obd2 connector van mijn auto...deze heeft ook de fdti drivers nodig om die te laten werken overigens.

Geen succes met de CH430 chipset kabel. Heb nu eentje gekocht die zeker de FDTI chipset heeft, hopen dat het daar aan lag. Kreeg de FDTI drivers ook absoluut niet geinstalleerd op de huidige. Dacht 5 jaar geleden nooit meer met Windows aan de gang te moeten, en ja hoor, gelijk weer gezeur met drivers B| Maar dat gezeur is beter aan een ander topic besteed.
 
Hoi,
allemachtig hier staat geweldig veel info over dit motobeest ! Koel ! :-)

Hier twee straten verder staat er eentje tweedehands te koop. Ik heb nog geen idee van welk jaar het is, ik ben er juist langs gereden en alles was op slot en niemand thuis. Het is een oranje. Grijns.

Zijn er bepaalde dinges waar ik op moet letten? Bepaalde jaargangen die ik liever niet koop? Ik vraag dat omdat ik weet dat je bij KTM best een beetje oplet met het jaartal. En ik weet dat omdat ik al vier jaar rij met een 950 Adventure en daarvan weet ik dat de modellen 2003-2004 nogal kwetsbaar waren. Pas vanaf 2005 waren ze OK. De mijne is dan ook van 2005 (carbs dus).

Laat maar horen !
 
Hoi,
allemachtig hier staat geweldig veel info over dit motobeest ! Koel ! :-)

Hier twee straten verder staat er eentje tweedehands te koop. Ik heb nog geen idee van welk jaar het is, ik ben er juist langs gereden en alles was op slot en niemand thuis. Het is een oranje. Grijns.

Zijn er bepaalde dinges waar ik op moet letten? Bepaalde jaargangen die ik liever niet koop? Ik vraag dat omdat ik weet dat je bij KTM best een beetje oplet met het jaartal. En ik weet dat omdat ik al vier jaar rij met een 950 Adventure en daarvan weet ik dat de modellen 2003-2004 nogal kwetsbaar waren. Pas vanaf 2005 waren ze OK. De mijne is dan ook van 2005 (carbs dus).

Laat maar horen !

Heb de mijne net een maand (2008 model), mijn ervaring is dat als je m een paar kleine dingen kan vergeven, het echt een prachtfiets is. Ik had een paar kleine issues (zie eerdere posts hier), maar de meeste zijn verholpen en was ik toch vergeten zodra ik eenmaal aan het rijden was. Het is een exoot, met alle bijkomstigheden. Ik vind m geweldig :9~

Net de JCE uitlaat gemonteerd, wat een geluid! Heel luid, en heel rauw. Meer Buell dan Ducati zeg maar. Ben er nog niet uit wat ik er van vind. Afwerking van de pijp is in ieder geval top.
 
Laatst bewerkt:
En hop, ik heb al wat plaatjes gemaakt, hij stond buiten geparkeerd op het terrein van een autogaragist. VIN nummer was mooi te zien, even ingezoomd en dit is het nummer : VBKVR44079M958893. Hij zou dus van 2009 zijn (volgens internet) en is dus oranje met zwarte kont. Plastiek ziet er optisch heel mooi uit, velgranden hebben al wat te verduren gehad, de lak is er hier en daar afgebrokkeld, dat wijst misschien op onhandige bandenwissels. Wat ik ook zie is dat de ontluchtingsnippels van de remmen vooraan geoxideerd zijn. Het beestje heeft dus altijd vochtig gestaan of er is in regenweer een aantal keer mee gereden. Voor en achterband hebben behoorlijk brede schaamranden: vooraan wel twee cm en achteraan minstens een cm.

Bij gebrek aan afleveringscertificaat kan ik nog geen onderhoudsdetails opvragen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
En hop, ik heb al wat plaatjes gemaakt, hij stond buiten geparkeerd op het terrein van een autogaragist. VIN nummer was mooi te zien, even ingezoomd en dit is het nummer : VBKVR44079M958893. Hij zou dus van 2009 zijn (volgens internet) en is dus oranje met zwarte kont. Plastiek ziet er optisch heel mooi uit, velgranden hebben al wat te verduren gehad, de lak is er hier en daar afgebrokkeld, dat wijst misschien op onhandige bandenwissels. Wat ik ook zie is dat de ontluchtingsnippels van de remmen vooraan geoxideerd zijn. Het beestje heeft dus altijd vochtig gestaan of er is in regenweer een aantal keer mee gereden. Voor en achterband hebben behoorlijk brede schaamranden: vooraan wel twee cm en achteraan minstens een cm.

Bij gebrek aan afleveringscertificaat kan ik nog geen onderhoudsdetails opvragen natuurlijk.

Bij de KTM dealer kunnen ze op basis van het frame nummer checken welke modificaties hij heeft gehad, en ik *dacht* zelfs ook welke onderhouds beurten (mits bij een erkende dealer uitgevoerd natuurlijk).

De JC uitlaat gaat eraf! Mooi ding, maar niet wat ik wil. Als ie eraf is maak ik wel een apart verkoop topic voor, maar mocht iemand interesse hebben laat maar weten :)
 
Bij de KTM dealer kunnen ze op basis van het frame nummer checken welke modificaties hij heeft gehad, en ik *dacht* zelfs ook welke onderhouds beurten (mits bij een erkende dealer uitgevoerd natuurlijk).

De JC uitlaat gaat eraf! Mooi ding, maar niet wat ik wil. Als ie eraf is maak ik wel een apart verkoop topic voor, maar mocht iemand interesse hebben laat maar weten :)

wat is de reden, te luid, te stil, geen vermogenwinst???...wel aanzienlijk gewichtswinst tov de originele denk ik niet?
 
Hoi,
allemachtig hier staat geweldig veel info over dit motobeest ! Koel ! :-)

Hier twee straten verder staat er eentje tweedehands te koop. Ik heb nog geen idee van welk jaar het is, ik ben er juist langs gereden en alles was op slot en niemand thuis. Het is een oranje. Grijns.

Zijn er bepaalde dinges waar ik op moet letten? Bepaalde jaargangen die ik liever niet koop? Ik vraag dat omdat ik weet dat je bij KTM best een beetje oplet met het jaartal. En ik weet dat omdat ik al vier jaar rij met een 950 Adventure en daarvan weet ik dat de modellen 2003-2004 nogal kwetsbaar waren. Pas vanaf 2005 waren ze OK. De mijne is dan ook van 2005 (carbs dus).

Laat maar horen !

heb overjaarse 2008 nieuw gekocht in 2010, was op zich een koopje.
Het is op zich geen gemakkelijke motorfiets.
Van KTM moet je niet teveel hulp verwachten, mooi voorbeeld van afgelopen weekend.
Mijn garantie liep af op 17/2/2012, maar heb in juli 2011 netjes 371€ betaald voor 2jaar verlengde garantie tot februari 2014 maw.

Had vorige week een koelwaterlekje op 22000km (schijnt symptomisch te zijn voor de 08modellen), dacht maar gelijk even langs de dealer te passeren voor herstelling en verlengde garantie aan te spreken.
Kreeg ik een factuur van 150€ onder mijn neus geduwd...op dat moment toverde ik mijn wildcard zijnde het factuur van verlengde garantie...bleek dat KTM wel netjes het geld had geïncasseerd maar nooit mijn gegevens heeft aangepast in hun database.

Dealer maakte er geen probleem van overigens hoor, moest niets betalen, gaat dat regelen met KTM.

Heb vaak het gevoel dat die bij KTM meer hun likes op facebook zitten tellen dan dat ze hun klanten met raad en daad bijstaan.
 
wat is de reden, te luid, te stil, geen vermogenwinst???...wel aanzienlijk gewichtswinst tov de originele denk ik niet?


Het geluid is niet wat ik wil. Met de DB killer is het best een prima geluidje, maar dan heb je natuurlijk niet het volle vermogen. Zonder is het (voor mij) te luid.

Jammer, want de gewichts besparing is echt groot (gok zo een 10kg), die standaard uitlaat lijkt wel van lood. Afwerking is top, vermogenswinst kan ik weinig over zeggen, heb daar te weinig voor mee gereden en had natuuriljk geen nieuwe mapping.

Voor de liefhebbers: JC uitlaat (titanium) voor KTM RC8 als nieuw nog geen 30km!
 
Videoverslag door de regionale omroep over het afgelopen WSBK-weekend. Aan het eind nog mooie beelden en korte interviews met onze coureur. Een mooie 5e plaats in de race op zondag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan