KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

in april is mijn KTM RC8R stukgelopen op het circuit van Croix. De zuiger van de voorste cilinder is gebroken tijdens het opschakelen van 2 naar 3 (gelukkig op recht stukje en meteen koppeling ingetrokken en dus niet gevallen). Dit is deels meegedraaid in het carter en bijgevolg is het motorblok total loss jammer genoeg. Dit was een 1190 blok (2009, single spark engine), met superstock cilinders, zuigers en koppen. Was afgesteld op een Akrapovic Evo 4 en 102 octaan. Wat er fout gegaan is, blijft onduidelijk...

Ik rijd echter zeer graag met de RC8R op het circuit, motor was dan ook volledig opgebouwd zoals een echte Track met alle toeters en bellen. Nu rijd ik interim op een 2005 Fireblade maar is toch een stapje terug tegenover de KTM. Ik overweeg dus om een ander blok in te bouwen. Sowieso zoek ik een single spark gezien er een Nemesis tractiecontrolesysteem op zit dat hierop is afgesteld (en dat super werkt trouwens). Ik zoek wel een standaard 1190 blok, geen getunede blokken meer voor mij. Standaard blok kan dan met standaard uitlaatsysteem gebruikt worden wat qua geluid ook niet zoveel problemen zal opleveren als nu het geval was. Zelf heb ik ook nog originele cilinders, zuigers, krukas, cullassen en dergelijke liggen in case of...

Mochten jullie iets liggen hebben laat maar weten aub.
Indien zou blijken dat het een te dure aangelegenheid gaat worden voor een vervangblok dan zal de motor uiteindelijk in onderdelen verkocht worden. Maar dat horen jullie wel doen (zitten heel wat mooie spullen op :-)).

Alvast bedankt,
Dieter

Boonstra parts verkoopt een heel motorblok die echter afkomstig is van een 2011-2012 model dus met dual spark.
 
Had ik ook reeds gezien maar kan ik niet echt veel mee doen in mijn geval. Blok kost op zich al genoeg maar denk dat er teveel afstelwerk gaat zijn gezien er ook een racekabelboom op mijn motor zit. Daarnaast kan de Nemesis TCS ook niet meer gebruikt worden wat dan weer zeer jammer zou zijn.

Toch bedankt voor de tip!
Grtz
 
Oude type RC8 en RC8R single spark staan op service interval 7500km, zo staat het ook in het 2009 bedieningshandleiding wat ik bij mijn motor heb. Mijn 2009 RC8R is dealer onderhouden en heeft om de 7500km zijn beurtjes gehad. Mijn oude 2008 RC8 had exact hetzelfde. Ik onderhou 4 RC8'en en staan allemaal op interval 7500km of olie jaarlijks, zijn wel allemaal machines van voor 2010. Ze zullen het interval later wel opgeschroefd hebben. Ik heb bij alle 4 de klepspeling gecontroleerd bij 15.000km en heb nog nooit wat hoeven te stellen, daar mankeert tot aan 30.000km nooit wat aan. Goed spul die LC8 blokken.. :t


Id ik sta er ook van versteld allemaal. Als je ooit de langeduurtest hebt gelezen van motoplus, liep je beter in een wijde boog weg van de RC8 :-)
Ik zit nu op 57K en buiten dat onlangs de nokkenassen en nokkenaskettingspanners zijn vernieuwd, is dat blokje weer goed voor nog eens 50K.
Neemt niet weg dat ik voor woon-werk gebruik nu iets anders heb bijgekocht.
 
Allen,

Het is weer tijd voor de jaarlijkse KTM rc8(r) meeting vinden jullie niet?
Ik heb weer een datum prikker gemaakt, allen even stemmen wanneer jullie willen/kunnen. Je kunt een reactie eronder plaatsen dat je gestemt hebt.

De datum met de meeste gevaardigden pakken we lijkt mij.
Natuurlijk zijn andere motor rijders altijd welkom om even te komen kijken.

Weer bij de Mac Meerkerk of ergens anders? Misschien ook een rondje rijden samen? brand los.
Vorig jaar waren er 11 rc8(r)'s bij elkaar, laten we dat verbreken!

Poll / datumprikker

Groetjes van het feest-team :]
full
 
Laatst bewerkt:
Heb hem ingevuld, zit natuurlijk met de vakantie🙃Laten we maar kijken welke data er uit komt!
Bedankt voor het regelen👍

Gr Rob
 
Bedankt voor nog eens een meeting te organiseren, heb het ook aan een aantal Belgische eigenaars laten weten. Heb ondertussen zelf ook reeds gestemd.
 
Gestemd ...maar wat Rob zegt .... :X vakantie periode dus juli valt voor mij af.
Wel top dat r weer een meeting wordt georganiseerd :t
 
Allen,

Het is weer tijd voor de jaarlijkse KTM rc8(r) meeting vinden jullie niet?
Ik heb weer een datum prikker gemaakt, allen even stemmen wanneer jullie willen/kunnen. Je kunt een reactie eronder plaatsen dat je gestemt hebt.

De datum met de meeste gevaardigden pakken we lijkt mij.
Natuurlijk zijn andere motor rijders altijd welkom om even te komen kijken.

Weer bij de Mac Meerkerk of ergens anders? Misschien ook een rondje rijden samen? brand los.
Vorig jaar waren er 11 rc8(r)'s bij elkaar, laten we dat verbreken!

Poll / datumprikker

Groetjes van het feest-team :]
[afbeelding]
Ik stem nergens op, aangezien de vrouw begin juli is uitgerekend. Als er een datum is en ik heb tijd, ben ik van de partij :Y
 
Gezellig, ga er weer bij proberen te zijn!

Vraagje: Ik heb eindelijk de fabrieksbandjes opgereden, dus nu mag ik nieuwe.
Nu kwam 2 pagina's geleden al het een en ander voorbij over banden, maar ik zou wel graag meer ervaringen van jullie horen.

De garage raadde mij bijvoorbeeld Conti sport attack 3 aan. Schijnt ook een goede band te zijn..?
 
Gezellig, ga er weer bij proberen te zijn!

Vraagje: Ik heb eindelijk de fabrieksbandjes opgereden, dus nu mag ik nieuwe.
Nu kwam 2 pagina's geleden al het een en ander voorbij over banden, maar ik zou wel graag meer ervaringen van jullie horen.

De garage raadde mij bijvoorbeeld Conti sport attack 3 aan. Schijnt ook een goede band te zijn..?
Ik heb de Conti SportAttack 2 er nu onderliggen... zijn niet heel erg snel warm maar zodra die eenmaal warm is gaan de bochten erg lekker.

Worden standaard geleverd bij de BMW S1000RR dus dat zegt ook wel weer wat
 
Ik heb de Conti SportAttack 2 er nu onderliggen... zijn niet heel erg snel warm maar zodra die eenmaal warm is gaan de bochten erg lekker.

Worden standaard geleverd bij de BMW S1000RR dus dat zegt ook wel weer wat

Dat zit tussen je oren denk ik want de contis hebben de beste koudloop van alle bekende merken
 
Gezellig, ga er weer bij proberen te zijn!

Vraagje: Ik heb eindelijk de fabrieksbandjes opgereden, dus nu mag ik nieuwe.
Nu kwam 2 pagina's geleden al het een en ander voorbij over banden, maar ik zou wel graag meer ervaringen van jullie horen.

De garage raadde mij bijvoorbeeld Conti sport attack 3 aan. Schijnt ook een goede band te zijn..?

Sport attack 3 bevalt super (nu zo'n 2500 km verder), minder uitstapjes aan de achterkant dan met de pilot power 2ct, maar toen ze er net oplagen viel mij wel op dat het insturen minder direct was dan ik gewend was. Ondertussen hier uiteraard ook weer aan gewend.
 
misschien wel interesse. Waarom doe je hem weg?

heb eigenlijk liever een acra! maarja schaars te vinden voor leuke prijs.
 
De uitlaat gaat weg omdat ik het volume iets teveel van het goede vindt. Onopvallend rijden is er niet bij met deze uitlaat 8-) .
Doordat de demper van een RC8 aan de onderzijde van het motorblok zit, weerkaatst het geluid van de straat naar onderkant van de helm. Als berijder hoor je het dan ook veel beter dan met een demper aan de achterzijde.
 
De uitlaat gaat weg omdat ik het volume iets teveel van het goede vindt. Onopvallend rijden is er niet bij met deze uitlaat 8-) .
Doordat de demper van een RC8 aan de onderzijde van het motorblok zit, weerkaatst het geluid van de straat naar onderkant van de helm. Als berijder hoor je het dan ook veel beter dan met een demper aan de achterzijde.

Heb je veel aangepast? ECU,luchtfilter enz ?
 
Heren,

Vraagje, ik wil met me '09 rc8r gaan rijden in het buienland.
Ik wil met evo 4 en db killer gaan rijden. Is daar nog een speciale map voor?

Op tuneecu staan er alleen voor standaart uitlaat of akra.
Niet voor met killer. Ben een beetje bang dat er teveel druk op de uitlaat komt te staan met DB killer.

Heeft iemand een map hiervoof?, of kan ik misschien beter de standaard map laden?

Verder voor de meeting vergeet niet te stemmen!, eind van de week proberen een datum vast te leggen??

Mvg,
 
Gewoon met de alra 4 map gaan rijden, ik heb nu zelf autotune met een dynojet V er is idd wel verschil tussen met en zonder killer ( kan dit met de autotune zien) maar in jou geval zou ik hem lekker op de map laten die je nu geladen heb


quote]ut_leeuwke schreef op 02 juli 2017 @ 21:26:
Heren,

Vraagje, ik wil met me '09 rc8r gaan rijden in het buienland.
Ik wil met evo 4 en db killer gaan rijden. Is daar nog een speciale map voor?

Op tuneecu staan er alleen voor standaart uitlaat of akra.
Niet voor met killer. Ben een beetje bang dat er teveel druk op de uitlaat komt te staan met DB killer.

Heeft iemand een map hiervoof?, of kan ik misschien beter de standaard map laden?

Verder voor de meeting vergeet niet te stemmen!, eind van de week proberen een datum vast te leggen??

Mvg,~[/quote]
 
Heren,

Vraagje, ik wil met me '09 rc8r gaan rijden in het buienland.
Ik wil met evo 4 en db killer gaan rijden. Is daar nog een speciale map voor?

Op tuneecu staan er alleen voor standaart uitlaat of akra.
Niet voor met killer. Ben een beetje bang dat er teveel druk op de uitlaat komt te staan met DB killer.

Heeft iemand een map hiervoof?, of kan ik misschien beter de standaard map laden?

Verder voor de meeting vergeet niet te stemmen!, eind van de week proberen een datum vast te leggen??

Mvg,
Ik reis ook met mijn 2009 RC8R incl Evo4 met daarin de Evo1 killer, ook dit jaar weer richting de italiaanse dolomieten, lekker de Stelviopas overknallen.. :t
Jij rijdt alleen met de Evo4 en niet met de clubkit onderdelen toch? Als je met de clubkit delen rijdt is de druk in de uitlaat nog veel hoger. In de normale setting is de druk ook al vrij hoog, dit icm met de hitte doet die akra dempers op termijn leegblazen. Rob en ik weten daar alles van...
Je kunt met andere mapping dit niet veranderen, de druk blijft onverminderd hoog, een mechanisch iets waar de compressieverhouding, kleptiming en nokprofiel (oftewel bouw vd motor) debet aan zijn. Kwestie van uitlaat goed blijven controleren of je dempingsmateriaal er nog goed in zit, verder kun je er niks aan doen.
 
Ik reis ook met mijn 2009 RC8R incl Evo4 met daarin de Evo1 killer, ook dit jaar weer richting de italiaanse dolomieten, lekker de Stelviopas overknallen.. :t
Jij rijdt alleen met de Evo4 en niet met de clubkit onderdelen toch? Als je met de clubkit delen rijdt is de druk in de uitlaat nog veel hoger. In de normale setting is de druk ook al vrij hoog, dit icm met de hitte doet die akra dempers op termijn leegblazen. Rob en ik weten daar alles van...
Je kunt met andere mapping dit niet veranderen, de druk blijft onverminderd hoog, een mechanisch iets waar de compressieverhouding, kleptiming en nokprofiel (oftewel bouw vd motor) debet aan zijn. Kwestie van uitlaat goed blijven controleren of je dempingsmateriaal er nog goed in zit, verder kun je er niks aan doen.

Voor zover ik weet rij ik met de Evo 4 en de BCM luchtfilter. De andere koppakkingen heb ik nog in originele verpakking. Ik neem aan de de klepafstelling gewoon zoals origineel is.

Dan ga ik maar gewoon met DB killer rijden, was al van plan volgend jaar mijn dempingswol te laten vervangen door Rob.

Groetjes,
 
Heb onlangs dempingsmateriaal vervangen in de jesters, pieceofcake eigenlijk.Scherp boortje gebruiken voor uitboren van de klinknagels, daarna wijst het zichzelf uit. De akra zal nog eenvoudiger zijn, omdat dit beter materiaal is dan de jesters.
Het verzegelen van de uitlaatdemper doe je terug met klinknagels, heb een aantal verschillende diktes gekocht, omdat je nooit weet wat voor maat je nodig hebt,nadat je de oude hebt uitgeboord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan