KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
[afbeelding]

Het eerste model RCR kwam in 2009/2010 uit. Dat is bovenstaand model.
En is tevens het enige model dat met de lichtere wielen en andere vering werd uitgebracht.
In 2011 hebben ze de RCR opnieuw uitgebracht in andere kleurstelling, en de leukere goodies zaten er niet meer standaard op. Daarentegen ging de aanschafprijs ook een stuk omlaag.
Dat is nu nog steeds goed te zien als je gaat zoeken naar een RCR uit 2009/2010. Die zijn nog erg prijzig in vergelijking met de 2011 versies.


Oh, hang me er ajb niet aan op hoor. Is ook enkel maar wat is op het grote boze internet kan lezen hierover. :P

Oke dan zit er dus nog verschil tussen die bouwjaren ook joh.
Ik weet allemaal niet hoe merkbaar de verschillen zijn hoor maar als ik jou goed begrijp wil je dus een 2009/2010 model puur om de andere velgen en vering?
Ben je ook van plan om er mee te gaan racen?
 
Oke dan zit er dus nog verschil tussen die bouwjaren ook joh.
Ik weet allemaal niet hoe merkbaar de verschillen zijn hoor maar als ik jou goed begrijp wil je dus een 2009/2010 model puur om de andere velgen en vering?
Ben je ook van plan om er mee te gaan racen?

Dat klopt wel grotendeels, of het echt merkbaar is zou ik ook niet durven zeggen heb immers enkel op een 2009 Akra editie gereden. Dus geen vergelijking materiaal met de andere bouwjaren.
Het ritje op de Akra heeft me ook gelijk over de streep gezet om zelf ook een RC8 te gaan zoeken.
Racen is voorlopig niet de bedoeling, daar heb ik een gixxertje voor staan. 8-)
Maar het oog wil ook wat hoor, zo werkt dat ook wel weer. Vind zelf het zwarte wel mooi, hoewel ik ook mooie besticker setjes heb gezien...... Keuzes, keuzes..... _O-
 
Ben wel benieuwd naar degene die op verschillende modellen hebben gereden. Wat die hebben te zeggen van de merkbare verschillen.

Wat KTM bezielde om dat tasje te maken?
Is dat rack van Peter toch meer praktisch imo.

Bedoel je dat tasje bij mij achterop?
Mooi vind ik het niet maar naar mijn mening staat niks qua tasjes etc goed bij een racer. Dat hoort gewoon niet :9
Maar praktisch is hij wel, zeker als je hem open ritst dan past er opeens wel veel in.
Als je dit tasje niet open kunt ritsen om groter te maken zoals die van ut_leeuwke dan is hij nogal onpraktisch idd, he derek :W
 
Dat klopt wel grotendeels, of het echt merkbaar is zou ik ook niet durven zeggen heb immers enkel op een 2009 Akra editie gereden. Dus geen vergelijking materiaal met de andere bouwjaren.
Het ritje op de Akra heeft me ook gelijk over de streep gezet om zelf ook een RC8 te gaan zoeken.
Racen is voorlopig niet de bedoeling, daar heb ik een gixxertje voor staan. 8-)
Maar het oog wil ook wat hoor, zo werkt dat ook wel weer. Vind zelf het zwarte wel mooi, hoewel ik ook mooie besticker setjes heb gezien...... Keuzes, keuzes..... _O-

In 2009 kwam de eerste rc8r, dit was de eigelijk de echte...
Idd lichte velgen andere kroonplaat cnc, en de compleet zwarte voorvork.
Na 2010 kwam de rc8r track uit en waren veel van de Goodies sowieso de voorvork alleen nog op de track verkrijgbaar.
De lichte velgen is merkbaar in het stuur gedrag.

Motor vermogen os hetzelfde als nu rc8r van nu.

Mooi ding!
 
Ben wel benieuwd naar degene die op verschillende modellen hebben gereden. Wat die hebben te zeggen van de merkbare verschillen.Bedoel je dat tasje bij mij achterop?
Mooi vind ik het niet maar naar mijn mening staat niks qua tasjes etc goed bij een racer. Dat hoort gewoon niet :9
Maar praktisch is hij wel, zeker als je hem open ritst dan past er opeens wel veel in.
Als je dit tasje niet open kunt ritsen om groter te maken zoals die van ut_leeuwke dan is hij nogal onpraktisch idd, he derek :W

Tja je tasje is dan wel groter maar hij hoort eigenlijk op een superduke. Het is juist de challenge om het met het originele rc8 tasje te redden, want ja je moet natuurlijk wel het origineel! Na-aper, nepper!! :W

Ik had ook op het UK forum gelezen over de verschillen. Ze zeggen dat de rc8r vanaf 2011 met het grotere vliegwiel en twinspark een stuk rustiger is en dus comfortabeler voor op de weg. Maar dat dat de fun van de rc8r wel minder heeft gemaakt wat begrijpelijk is. Ik vind dat bokken van mijn rc8 eigenlijk best wel leuk en geeft zeker ook veel fun en karakter aan de motor.
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat bevestigd dan toch een beetje mijn gedachtes en de info die ik had gelezen. :Y

Heb trouwens inmiddels al wat moois op oog waar ik hopelijk ergens de komende weken mijzelf blij mee kan gaan maken. *D
 
Bedankt!

Helaas weinig activiteit hier, iedereen diep in winterslaap?

Vandaag wat carbon onderdeeltjes binnen gekregen.
Ziet er mooi uit en voelt stevig aan! Ik wou carbon hebben in de stijl van het akrapovic achterspatbord en dat is aardig gelukt (twill weaven & mat finish)

Helaas krijg ik de heel guards er niet op, geen idee hoe ze horen te zitten dus dat is nog even een vraagteken :9

Helaas zijn de foto's een beetje onduidelijk omdat ze raar gedraaid zijn tijdens het uploaden..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Heel erg mooi! waar komt dat vandaan?
 
@mugshot: bedankt! *D

@ut_leeuwke: ik vind er niks aan dat bokken. Als dat bij het karakter van een motor hoort dan heeft deze gewoon een irritant karakter :9 en dan heb ik nog een 2012

Heel erg mooi! waar komt dat vandaan?

Dat spul heb ik in Engeland besteld bij rsr moto
 
Ik blijf erbij dat wanneer je bij een KTM de software aanpast en 2nd flies buiten werking stelt dat je hier meer mee bereikt qua doseerbaarheid (vooral onderin) dan de fabrieksaf stappen die KTM gezet heeft.


Ik had vorig jaar ook het liefst een 2009 R gekocht, de ultieme RC8R, maar die lag helaas buiten mijn budget.
Gelukkig vond ik toen een witte 2008 met EVO4 en nog geen 3000km op de teller die er wel binnen viel dus klagen mag ik niet *O*
 
@mugshot: bedankt! *D

@ut_leeuwke: ik vind er niks aan dat bokken. Als dat bij het karakter van een motor hoort dan heeft deze gewoon een irritant karakter :9 en dan heb ik nog een 2012Dat spul heb ik in Engeland besteld bij rsr moto
Als je het mij vraagt horen die carbon heelplates bij de powerparts race rearsets en niet bij de originele.
 
Als je het mij vraagt horen die carbon heelplates bij de powerparts race rearsets en niet bij de originele.

Ik heb het aan de verkoper gevraagd en ze bleken voor een KTM 690 endure/supermoto te zijn.
Hij had de advertentie fout geplaatst
 
Welkom voor de heren die nieuw zijn.
Mooie rc8'en er weer bij de 2009Rc8r is moeilijk te krijgen.
Kan je beter bij elkaar sprokkelen denk ik.
Rens heeft nog wel wat om dat model te bouwen geloof ik.

Hoop volgend jaar met de hele club een keer naar Assen te rijden als Rens gaat racen.
Als iedereen dat leuk vind !!!!

Vergeten jullie niet foto's van jullie motoren te plaatsen op de Facebook pagina.
RC8 club Holland !!!
 
Welkom voor de heren die nieuw zijn.
Mooie rc8'en er weer bij de 2009Rc8r is moeilijk te krijgen.
Kan je beter bij elkaar sprokkelen denk ik.
Rens heeft nog wel wat om dat model te bouwen geloof ik.

Hoop volgend jaar met de hele club een keer naar Assen te rijden als Rens gaat racen.
Als iedereen dat leuk vind !!!!

Vergeten jullie niet foto's van jullie motoren te plaatsen op de Facebook pagina.
RC8 club Holland !!!

Ik heb hem geliked, wel leuk zo'n pagina :)
Dikke rc8 ook, die van jou?
Ik zal binnenkort ook wel wat foto's plaatsen :]

Lijkt me leuk om een keer te geen kijken maar wat is Assen een klote eind rijden zeg |(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met zo'n beetje alle mogelijke versies van de RC8 gereden, eerst 3 jaar een normale 2008 RC8 gehad, volledig standaard gekregen en daarna flink gemodificeerd waarna hij goed te doen is. Alleen de bak schakelt ruk van zo'n ding en daar doe je niks aan. Nu sinds januari heb ik een 2009 RC8R waar de club race kit op gemonteerd zit. Deze kit maakt hem een mooi stuk bruter, heb ook met een standaard RC8R gereden die lang zo fel niet is en ook best dezelfde trekjes vertoont als de normale RC8, wat met dezelfde modificaties goed op te lossen is (Akra mapping erin, lambda's uit, second flies open, snelgas eraf etc)

Ook heb ik proef gereden op de 2012 en 2015 versie. De laatste versies zijn het meest soepel door de motor modificaties, verschillen zijn niet heel erg groot. Dat de bak een stuk trefzekerder schakeld is wel erg fijn. Qua vermogen haal je denk ik iets meer uit de twinspark motor (na 2012). Rob haalde net wat meer koppel en vermogen, de motor die timo660 nu heeft, terwijl deze volgens mij de pakkingen en afstelling niet had van de club race kit die voor die versie leverbaar was. Er zit dus nog meer prik in zeg maar...

Qua vormgeving is het persoonlijke smaak, ik persoonlijk vind de 2009/2010 RC8R de mooiste qua kleurstelling en hij heeft de leuke goodies erop. Die lichte wielen zijn echt super! Ik had zelf heel graag een originele Akra of Red bull versie gehad, de types waar maar 100 van gemaakt zijn. Dit is een 2009/2010 RC8R versie in de basis en hebben standaard de club race kit los meegeleverd gekregen. KTM deed een beetje flauw, als je de kit monteerde bij nieuw dat de motorgarantie verviel, daarom zie je heel vaak dat de kit gemonteerd is op de pakkingen na. In Duitsland staan er 2 originele Red bull versies te koop met 0 km, kost wat maar dan heb je een echte porno fiets!

Als we gaan meeten in Assen ben ik er zeker bij! Mooi dichtbij.. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een 2009 kappenset en Voorvork (compleet zwart)
Velgen niet meer..die zijn weg.
 
Laatst bewerkt:
Het was een mooie dag voor mij met een nieuwe aanschaf!, alleen slecht voor mijn portemonnee :X :9~ Hopelijk snel mijn huidige RC8 (link) verkopen en dan blijft de schade beperkt ;)

full
 
Laatst bewerkt:
nog wat PP deeltjes besteld


Ook deze is weer te koop, is echt in een perfecte staat

full
 
Laatst bewerkt:
Klaar !!!

Morgen road test heeft net gedraaid en maakt stationair beschaafd geluid voor een rc8.
Al is m'n enigste vergelijkingsmateriaal een lekke demper die meer als megafoon dienst deed.

Omdat plaatjes meer zeggen . 8-)
full

full

full

*O* :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan