KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanwege een andere akra uitlaat komt mijn akra evo4 vrij.
Hij komt onder een rc8r track vandaan en is een gebruikt met racen.
Om te voorkomen tijdens racen dat de voorkant eraf ploft is hij aan de voorkant rondom gelast.
De achterkant niet vanwege het hervullen.
De demper is net opnieuw gevuld en ook is hij aan de binnenkant aangepast door maxtreme performance om hem wat stiller te maken.
Dit door ander wol en een andere perforatiebuis.

Doorgaans gaat een nette voor rond de €1750-€2000
De mijne mag weg voor €1400
Met db killer en veren

Een unieke kans mannen om een evo4 te kopen..
Ze worden al niet meer gemaakt en zijn redelijk schaars😁😁

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ga je zelf weer naar de dubbele Maxtreme dempers? Zo ja, waarom?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil gewoon niet meer op het randje rijden kwa db.
Dus idd weer dubbele dempers.

Alleen nu de akra twin met maxtreme dempers.
Beetje hetzelfde wat ik had alleen nu voorbochten van akra.
Die van de akra twin is nagenoeg hetzelfde als de evo 4.
De twin heeft ook al de splitsing aan de onderkant, dus dempers erop en knalluh.
 
Ik wil de oranje powerparts deksel voor het koppeling en remvloeistof reservoir bestellen.
Kan deze er zo opgedraaid worden of moet er dan weer ontlucht worden of iets dergelijks?

Ik vraag me ook af of de powerparts deksels passen op de brembo powerparts reservoirs aangezien die er bij mij opzitten :? ze lijken wel net zo groot als de orginele.
 
Ik wil gewoon niet meer op het randje rijden kwa db.
Dus idd weer dubbele dempers.

Alleen nu de akra twin met maxtreme dempers.
Beetje hetzelfde wat ik had alleen nu voorbochten van akra.
Die van de akra twin is nagenoeg hetzelfde als de evo 4.
De twin heeft ook al de splitsing aan de onderkant, dus dempers erop en knalluh.
Begrijpelijk, ik durf met mijn huidige EVO4 het circuit niet eens op voor een vrij rijden dagje. Alleen bij Spa weet ik dat het geen problemen gaf maar daar zijn ze volgens mij redelijk makkelijk.
Ik ga maar eens sparen voor komend seizoen dus :p
 
Begrijpelijk, ik durf met mijn huidige EVO4 het circuit niet eens op voor een vrij rijden dagje. Alleen bij Spa weet ik dat het geen problemen gaf maar daar zijn ze volgens mij redelijk makkelijk.
Ik ga maar eens sparen voor komend seizoen dus :p

Het kan wel met de evo4 alleen de binnenkant moet worden aangepast.
Dan haal je het net. Maar als de wind verkeerd staat moet je iets inhouden onder de paal.
Dus...
 
Ik wil de oranje powerparts deksel voor het koppeling en remvloeistof reservoir bestellen.
Kan deze er zo opgedraaid worden of moet er dan weer ontlucht worden of iets dergelijks?

Ik vraag me ook af of de powerparts deksels passen op de brembo powerparts reservoirs aangezien die er bij mij opzitten :? ze lijken wel net zo groot als de orginele.

Ik heb alle deksels vervangen. Van zowel de achterrem als voorrem en koppelingsreservoir. Bij mij zit er trouwens wel verschil in maat bij achterrem en koppeling, ook al lijken deze hetzelfde. Let even goed op welke maat je hebt en meet ze even op.

Verder is het gelukkig wel zo simpel als de oude eraf draaien en de nieuwe er op. Je hoeft verder niets te doen qua ontluchten. Het is net zo simpel als een dop van een colafles afhalen en weer terug zetten.

Ik heb mijn spullen bij CNC Racing besteld. Dit omdat ik liever zwart wou hebben dan oranje.

Als je even goed kijkt welke maat je hebt moet het wel lukken de juiste te krijgen. Anders even de aanbieden mailen voor de maten en zelf even de binnen en buitendiameter opmeten van wat je nu hebt.

full.jpg


Ik wacht alleen nog even tot de volgende tankdop weer leverbaar is.

377841_3531775785536_1974377939_n.jpg


Vind de zwart met wit look met carbon wel erg mooi zo. Vooral dat er ook stukken carbon in de rem en koppelingshendel zitten wat je dan ook weer terug vind in de tankdop.
 
Laatst bewerkt:
@ pilatis: thanks voor de info :) Ik heb even de powerparts reservoir deksels van ut-leeuwke opgemeten, deze zijn gewoon net zo groot als die van de brembo. Lekker makkelijk dus.

@KJK: Ik heb ook een 2012, ik kan morgen even kijken hoeveel toeren deze stationair loopt. Dit is alleen wel met een evo 4 eronder.
 
Laatst bewerkt:
Thanks Timo! Ik weet dat een (moderne) motor via de computer tijdens het warmdraaien kortstondig wat hoger draait, maar ik vind 1600 toeren zelfs na het warmdraaien vrij veel. Aan de andere kant: ik heb al verschillende reacties gezien waarin dezelfde waarde wordt opgenoemd. Zal wel normaal zijn.
 
Ik was vandaag mijn RC8 aan het wassen en constateer dat de ketting ergens aanloopt.
Nu kan ik geen enkel plekje vinden waar die daadwerkelijk tegen het frame aan loopt.
Ik denk dat het de kettingkast is? heeft iemand een idee of die zelf gehad?

full
 
Het kan wel met de evo4 alleen de binnenkant moet worden aangepast.
Dan haal je het net. Maar als de wind verkeerd staat moet je iets inhouden onder de paal.
Dus...
Dat 'net' halen vind ik niet een erg prettig idee. Enig idee wat de kosten en het vermogensverlies is voor het aanpassen van de EVO4 demper?
 
Ik was vandaag mijn RC8 aan het wassen en constateer dat de ketting ergens aanloopt.
Nu kan ik geen enkel plekje vinden waar die daadwerkelijk tegen het frame aan loopt.
Ik denk dat het de kettingkast is? heeft iemand een idee of die zelf gehad?

[afbeelding]
Dit lijkt me gewoon de kettinggeleider waar hij langs loopt.
 
Ik was vandaag mijn RC8 aan het wassen en constateer dat de ketting ergens aanloopt.
Nu kan ik geen enkel plekje vinden waar die daadwerkelijk tegen het frame aan loopt.
Ik denk dat het de kettingkast is? heeft iemand een idee of die zelf gehad?

[afbeelding]

Is normaal en komt inderdaad door de kettinggeleider. Dit zie je bij alle RC8 modellen.
 
Ik heb nog een dubbele IXIL liggen met crt 2015 keur jermo.
Misschien is dat wat voor je past op de evo4 voorbochten.



Begrijpelijk, ik durf met mijn huidige EVO4 het circuit niet eens op voor een vrij rijden dagje. Alleen bij Spa weet ik dat het geen problemen gaf maar daar zijn ze volgens mij redelijk makkelijk.
Ik ga maar eens sparen voor komend seizoen dus :p
 
Volgens mij heb ik wel eens met jou staan praten op Assen in de pitbox.
Ik wil de uitlaat het liefst onder het blok houden maar indien de prijs interessant genoeg is zal ik het wel overwegen.
 
Dat 'net' halen vind ik niet een erg prettig idee. Enig idee wat de kosten en het vermogensverlies is voor het aanpassen van de EVO4 demper?


Moet je maxtreme performance even bellen.
geen vermogens verlies maar je moet wel de dempingwol sneller vervangen die fikt weg als de neten. de perforatiebuis is veel meer open waardoor hij meer gedempt wordt, dit gaat ten koste dus van de wol.

je kan beter voor een 2 demper systeem gaan voor een dagje circuit.
Larry heeft een mooi IXIL systeem te koop. Zit alles bij en weet je zeker voor dat ene dagje dat je goed zit. maakt 96 db dat systeem


@ Rob EVO1 demper is al verkocht
 
Moet je maxtreme performance even bellen.
geen vermogens verlies maar je moet wel de dempingwol sneller vervangen die fikt weg als de neten. de perforatiebuis is veel meer open waardoor hij meer gedempt wordt, dit gaat ten koste dus van de wol.

je kan beter voor een 2 demper systeem gaan voor een dagje circuit.
Larry heeft een mooi IXIL systeem te koop. Zit alles bij en weet je zeker voor dat ene dagje dat je goed zit. maakt 96 db dat systeem


@ Rob EVO1 demper is al verkocht

Jammer,

Jeb je je dubbele systeem ook alweer verkocht aan Larry?
 
Helaas Rob ...net opgehaald bij Rens op het werk *O* Moet alleen nog kijken oftie past ...anders kom ik wel bij jou langs Rob O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan