KTM RC8 topic deel 4

Is idd geen toermotor, maar zo gebruik ik hem (soms) wel :o :+ Die pirelli's liggen ook op de supderduke GT, dus qua vermogen e.d. zou het geen probleem zijn. Volgens mij zijn de huidige sporttoer banden stiekem net zo goed als de sportbanden van 10 jaar terug.
 
Als je niet al te hard gaat is er niets mis met zo'n band. Rij zelf met SportSmart 2 Max banden, maar rij dan ook alleen sportief met droog weer en af en toe eens Lelystad. Voor mij is dit de ideale combinatie van grip tegenover levensduur. Ga jij veel kilometers maken en niet al te sportief zie ik niet waarom een toerband geen goede keuze zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar wat onderdelen voor mijn rc8 ( circuit )
Hebben sommige van jullie nog wat leuks liggen bijv:
Slipperclutch
Akra uitlaat
Velgen
Wp achtershock of ohlins
Of nog andere leuke dingen.

Grtjes en alvast bedankt!
 
Als je niet al te hard gaat is er niets mis met zo'n band. Rij zelf met SportSmart 2 Max banden, maar rij dan ook alleen sportief met droog weer en af en toe eens Lelystad. Voor mij is dit de ideale combinatie van grip tegenover levensduur. Ga jij veel kilometers maken en niet al te sportief zie ik niet waarom een toerband geen goede keuze zou zijn.
Op advies van de bandenboer ook voor de sportsmart 2 max gekozen. Donderdag 4 daagjes Duitsland. Zal goed komen :Y
 
Op advies van de bandenboer ook voor de sportsmart 2 max gekozen. Donderdag 4 daagjes Duitsland. Zal goed komen :Y


Net weer 8 daagjes Dolomieten en Zwitserland gedaan met een vers setje SportSmart 2, rij niet op de max in het buitenland, gewoon lekker sturen zeg maar en ben altijd zeer positief over deze bandenkeus..
 
Heeft iemand ooit al eens de kettinggeleider bovenop de achterbrug vervangen? Volgens de manual moet die op een gegeven moment vervangen worden?
 
Er zit een inspectie opening in deze geleider, je moet de hoogte van de ketting meten in de geleider. Als het hart van de ketting onder een bepaalde hoogte komt moet je hem vervangen. Instructie hiervoor staat wel in het service manual. De nieuwe die je bij KTM zou bestellen heeft een modificatie (weet helaas niet wat er gemodificeerd is) en kost zo rond de 34 Euro ex. Heb hem 1x vervangen bij een '08 versie die 40K aan km's had, tegelijk met ketting en tandwielen gedaan destijds...
 
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar wat onderdelen voor mijn rc8 ( circuit )
Hebben sommige van jullie nog wat leuks liggen bijv:
Slipperclutch
Akra uitlaat
Velgen
Wp achtershock of ohlins
Of nog andere leuke dingen.

Grtjes en alvast bedankt!


heb nog slipperclutch liggen, 1 x ingebouwd en terug verwijderd.
Is een TSS clutch
Je krijgt er de nut bij om de oem klok eraf te schieten, is een speciale maat :-)
 
RC8 komt steeds dichterbij...Motorex 10W60 dus.
"Volsynthetisch speciaal voor offroad gebruik". Da's de goeie?
 
RC8 komt steeds dichterbij...Motorex 10W60 dus.
"Volsynthetisch speciaal voor offroad gebruik". Da's de goeie?

Nope, wel 10W60 maar niet voor offroad gebruik....
Volgens mij power synt 4T uit mijn hoofd
Stelde dezelfde vraag namelijk een paar weken geleden :+
 
Luitjes, iemnd ervaring met het vervangen van dempingswol? Zit de gehele demper gevuld met wol of zijn het compartimenten of....?
 

Bijlagen

  • 20180927_232956.jpg
    20180927_232956.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 12
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar wat onderdelen voor mijn rc8 ( circuit )
Hebben sommige van jullie nog wat leuks liggen bijv:
Slipperclutch
Akra uitlaat
Velgen
Wp achtershock of ohlins
Of nog andere leuke dingen.

Grtjes en alvast bedankt!
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar wat onderdelen voor mijn rc8 ( circuit )
Hebben sommige van jullie nog wat leuks liggen bijv:
Slipperclutch
Akra uitlaat
Velgen
Wp achtershock of ohlins
Of nog andere leuke dingen.

Grtjes en alvast bedankt!

Hallo, heb zelf ook geraced met een RC8r, en nog een set (nieuwe)sinter remblokken voor, een keyless tankdop compleet en een set snel-ontluchters voor de voorrem.
 
Volgende week ga ik een RC8 uit '12 ophalen, veel sneller dan gepland :)
Komt naast de RC 51 in het schuurtje te staan. Kan niet wachten, voel me weer 16.
Als het lukt stuur ik wat foto's.
 
Volgende week ga ik een RC8 uit '12 ophalen, veel sneller dan gepland :)
Komt naast de RC 51 in het schuurtje te staan. Kan niet wachten, voel me weer 16.
Als het lukt stuur ik wat foto's.

Nice!
Gefeliciteerd man...
Stond ie ergens te koop?linkje?
 
Je had het inderdaad in een antwoord kunnen plaatsen..._O-
Maar goed, de kleur....ook oranje wit?

Oh ja mijn stuurdemper is overleden......
Weer een WP of iemand nog ervaringen met andere merken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan