KTM RC8 topic deel 4

Mijn zumo 220 houder, zit al een aantal jaren met een beugeltje aan het centrale deel bevestigd.
Kan zo snel geen erg duidelijke foto vinden, maar de zumo zit iets dieper aan linkerzijde. Het valt nauwelijks op dat er een navigatie aanwezig is. Voordeel is dat er bijna geen last is van invallend zonlicht en het makkelijk te bedienen blijft met de linkerhand.
2pzzj1k.jpg
Ook een optie , moet ik alleen nog even duidelijk hebben ...….gebruik ik mijn iPhone of koop ik een extra navigatie systeem !!
 
Hier ook een Telferizer RAM kogel in combinatie met een lang tussenstuk en X-Grip voor de telefoon.
 
Beste allemaal,

zojuist een KTM RC8 2008 aangeschaft. heb op een paar proefgereden en ze reden allemaal redelijk verschillend. 1 klapte als een gek uit de uitlaat inclusief vlammen en 1 was redelijk rustig maar veel bokkiger onderin. beide een Akra uitlaat , de ene een evo4 en de 2e een evo1. de eerste ook geen lambdas meer en de 2e nog wel alles netjes op zn plaats. maar ik heb voor de 2e gekozen omdat deze netter was en naar mijn idee minder aan gerommeld. hoe kan ik het bokkige in degene die ik gekocht heb verminderen en meer zoals de eerste zich gaat gedragen , ik heb ergens op een aantal fora gelezen dat dit eventueel met een nieuwe mapping kan via tuneecu? meer mensen die het bokkige rijgedrag onderin hebben kunnen temmen? want het kan blijkbaar wel
 
Even denken. De mijne had alle upgrades al....

- andere tandwielverhouding
- andere mapping
- street throttle

Volgens mij zijn dat de belangrijkste dingen om het bokkige gedrag tegen te gaan.
 
Even denken. De mijne had alle upgrades al....

- andere tandwielverhouding
- andere mapping
- street throttle

Volgens mij zijn dat de belangrijkste dingen om het bokkige gedrag tegen te gaan.

weet jij welke tandwiel verhouding? en waar heb jij de mapping aan laten passen? zit er een goed bedrijf in NH die dat eventueel kan?
 
Ik heb echt geen idee. De mijne had dat allemaal al toen ik hem kocht. Staat in de OP niet iets daar over?
 
Voor oud type RC8 (niet R) is geen Evo4 programma van KTM. Hier moet sowieso maatwerk in om eruit te halen wat erin zit. Dat geklap en vuur komt omdat de SAS niet is afgeschakeld wat moet als de katalysator wordt verwijderd. Dit klinkt allemaal tof en racy, echter klapt je titanium Akra demper vanzelf uit elkaar bij de popnagels. Google maar eens, je zal niet de 1e zijn. De titanium uitlaat hulzen zijn inmiddels bij KTM al niet meer leverbaar.

Standaard tandwiel verhouding is 17-37. Je kunt 16-37 proberen (vond het verschil zelf veeeeel te groot destijds) of achter een tandje groter naar 17-38.

Je hebt nu degene gekocht met de Evo1 uitlaat? Lambda werking gaat sowieso uit bij het laden van de Akra mappen of maatwerk. Dingen zitten er alleen op voor de Euro 3 emissie eis. Ik zou de standaard Evo1 mapping laden, SAS afblinden en tandwielverhouding checken. Succes met je nieuwe machine!
 
Heb mijn RC8 uit 2010 laten mappen. Puur door het blok niet meer arm te laten lopen maar wat rijk is het bokken ook minder geworden. Het is er nog steeds wel hoor, dat krijg je met zo'n dikke V-Twin toch niet helemaal weg, maar het scheelt enorm.
 
Voor oud type RC8 (niet R) is geen Evo4 programma van KTM. Hier moet sowieso maatwerk in om eruit te halen wat erin zit. Dat geklap en vuur komt omdat de SAS niet is afgeschakeld wat moet als de katalysator wordt verwijderd. Dit klinkt allemaal tof en racy, echter klapt je titanium Akra demper vanzelf uit elkaar bij de popnagels. Google maar eens, je zal niet de 1e zijn. De titanium uitlaat hulzen zijn inmiddels bij KTM al niet meer leverbaar.

Standaard tandwiel verhouding is 17-37. Je kunt 16-37 proberen (vond het verschil zelf veeeeel te groot destijds) of achter een tandje groter naar 17-38.

Je hebt nu degene gekocht met de Evo1 uitlaat? Lambda werking gaat sowieso uit bij het laden van de Akra mappen of maatwerk. Dingen zitten er alleen op voor de Euro 3 emissie eis. Ik zou de standaard Evo1 mapping laden, SAS afblinden en tandwielverhouding checken. Succes met je nieuwe machine!

Thanks voor je reactie, ik ben inderdaad voor de KTM RC8 gegaan met de EVO 1 Akra, het geklap en vuur leek me al niet te best inderdaad, daarnaast had ik een beetje het gevoel dat die andere op het circuit gebruikt was. Vandaar dat ik voor de EVO 1 was gegaan. Wat mij gewoon opviel tussen die 2 was dat die met de EVO 1 veel bokkiger was dan die andere , vroeg me dus af of de instelling zo te veranderen was dat die EVO 1 net zo mooi zou lopen als die met die vlammen zeg maar. Lijkt me dat dat mogelijk is en was benieuwd waar dat aan kon liggen zodat ik die van mij ook wat minder bokkig krijg.
Ik ben bokkig rijden wel gewend van m'n vorige motor ( Ducati) maar merkte tussen deze 2 gewoon een enorm verschil. De SAS dat zijn die slangen die terug naar de uitlaat gaan en die je af kunt doppen?
 
Vandaag mijn buddyseat weggebracht naar Miller Kustom Upholstery in Zutphen. Gekozen voor twee soorten materiaal. Zijvlakken glad, zitvlak grippend materiaal en afgewerkt met een oranje stiksel.

Nou, vandaag mijn vernieuwde zadel opgehaald bij Miller Kustom Upholstery in Zutphen. Wat een vakman! Zeer tevreden met het resultaat. Morgenochtend even het zadel monteren. Onderstaand alvast een foto.

f73fc370-8f9e-4f03-bae4-4d0223fa6420.jpg
 
Beste KTM freaks,

Heeft iemand van jullie ervaring met het verversen van de koppelingsvloeistof?
Dit is toch alleen vloeistof voor de koppelingscillinder?

De motorolie wordt tevens gebruikt om de versnellingsbak te smeren toch?

Bij het verversen van de remolie, wilde ik de koppelingsvloeistof direct meenemen, maar zag dat er andere olie in moet.
De olie heb ik nu binnen, maar wil even weten hoe het systeem in elkaar zit, voordat ik eraan ga prutsen.

Alvast bedankt,

Groet en fijn weekend,

Nico
 
Terug
Bovenaan Onderaan