KTM RC8 topic deel 4

Als aan de rechterzijde de voor en achter aanwijzer geen signaal meer geven, dan zou ik eerst naar de schakelaar van de linker stuurhelft kijken.
Beste is het om deze te demonteren en de schakelaar te reinigen. Kijk dan ook of er ergens een kabelbreuk zit.
thanks voor je tip oke ga ik dit eerste proberen
 
Dag heren, al tijd niet actief op MF dus even nieuw acountje gemaakt, binnenkort na 15 jaar rsv mille een rc8r, nu zoek ik voor die fiets (die nog volledig origineel is met bijna geen km's) een vervangingsuitlaat systeem of alleen demper, heb iets gezien van Jester of Dominator maar misschien heeft iemand hier een gebruikt systeem in de aanbieding?, groet, Herman
 
Hallo, ik volg al een tijd dit forum en heb zelf een rc8 aangeschaft. Ik wil de motor iets aanpassen met behulp van een 3d printer om hem een eigen uitstraling te geven. Moet me hierin nog wel verdiepen.
Nu ben ik opzoek naar een sub frame welke ik aan kan passen, heeft iemand er nog een liggen?
Groeten Ron
 
Heb dezelfde, alleen met iets meer km’s op de teller. Heb er nog heel even aan gedacht om die van mij er op in te ruilen😂

Mooie motor hoor!👍🏻
Wat voor uitlaat heb jij er onder?, en heb je 'm daar op af laten stellen of kun je zelf een mapping selecteren?
 
Wat voor uitlaat heb jij er onder?, en heb je 'm daar op af laten stellen of kun je zelf een mapping selecteren?
Het titanium uitlaatsysteem van Rob (die maakte hij zelf toen hij ook nog een RC8R had). En dan icm een BMC luchtfilter en dan de AKRA map van KTM zelf. Loopt super.

Die mapping moet je eenmalig inladen en kan je middels het display niet meer veranderen dan. Je kan op het display alleen switchen tussen een afstelling voor 95 of 98 brandstof.
 
Het titanium uitlaatsysteem van Rob (die maakte hij zelf toen hij ook nog een RC8R had). En dan icm een BMC luchtfilter en dan de AKRA map van KTM zelf. Loopt super.

Die mapping moet je eenmalig inladen en kan je middels het display niet meer veranderen dan. Je kan op het display alleen switchen tussen een afstelling voor 95 of 98 brandstof.
O.k, zag ergens ook iets staan dat je bij het vervangen van alleen de demper de accu even afkoppelt en dan met de nieuwe uitlaat de motor stationair 15 minuten moet laten draaien, maar eens zien wat ik ga doen, gebruikt word er in ieder geval weinig aangeboden.
 
Mooi spul, maar die prijs.....

Fatsoenlijk spul is helaas niet goedkoop. Iets als een Dominator maakt belachelijk veel herrie en hebben de neiging uit elkaar te klappen. Een Akra of zo'n nagemaakt Akra systeem is eigenlijk de enige goede oplossing.
 
Sinds het plaatsne van een nieuwere type luchtfilter deksel als mod ivm lekkage klapt hij enorm bij gas dicht. Weet iemand hoe dit op te lossen is?
 
Indien je alleen de uitlaatdemper vervangt is het dan ook wenselijk het SAS systeem te verwijderen?
 
Boys, ik zie net een berichtje dat vanaf 10 juni een geluidlimiet van 95 decibel komt in Oostenrijk !!
Boete 220 euro en je wordt verbannen van de mooie routes in Oostenrijk . Weten jullie wat de standaard geluid is van de originele KTM …??
 
Boys, ik zie net een berichtje dat vanaf 10 juni een geluidlimiet van 95 decibel komt in Oostenrijk !!
Boete 220 euro en je wordt verbannen van de mooie routes in Oostenrijk . Weten jullie wat de standaard geluid is van de originele KTM …??
Bron?
Geld dit voor nieuwe motoren?
Geld dat voor gebruikte motoren?
Geld dit ook als je samen rijd met mensen?
Is dit niet beetje hetzelfde verhaal als laatst in Duitsland?
Op mijn typeplaatje staat 100db bij 5250rpm (Dat haal ik ruimschoots volgens mij, ahum)
 
Bron?
Geld dit voor nieuwe motoren?
Geld dat voor gebruikte motoren?
Geld dit ook als je samen rijd met mensen?
Is dit niet beetje hetzelfde verhaal als laatst in Duitsland?
Op mijn typeplaatje staat 100db bij 5250rpm (Dat haal ik ruimschoots volgens mij, ahum)

Motoplus vakblad ?
betreft motoren die stationair op papier meer dan 95 db regels gelden in eerste instantie voor Tirol. Zal de komende periode wel extra gecontroleerd worden helaas ;-(
 
vandaag de rc8r opgehaald!
WhatsApp Image 2020-05-30 at 20.40.34.jpeg
 

Alleen de einddemper voor €750. Goedkoper ga je het niet vinden vrees ik...
Denk dat ik toch maar voor de Dominator ga, gaat het stuk dan zien we wel weer verder, heb al vast een sas removal setje besteld en denk gelijk ook maar even een k&n of bmc filtertje, zit tussen die 2 niet veel verschil dacht ik?
 
Gelijk nog maar een vraagje, heeft iemand de vertanding ook aangepast?, had mijn mille best extreem staan wat erg soepel reed ook in lage toeren, ktm is nogal schokkerig op lage snelheid, paar tandjes groter achter lijkt mij niet verkeerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan