KTM RC8 topic deel 4

Hey kameraden,

Mijn RC8 R wordt enkel gebruikt op circuit. Betreft een modeljaar 2011. 2e hands gekocht.

Ik kom regelmatig boven de geluidsnormen uit op circuit. Originele uitlaat maar katalysator verwijderd en ook een deel van de einddemping intern. SAS verwijderd, lambdasondes zijn ook geëlimineerd.

Ik heb een volledige en niet bijgewerkte originele uitlaat liggen en ben van plan deze te monteren. Ik ben echter bang dat dit de gasrespons niet ten goede zal komen.

Ik veronderstel dat ik in ieder geval SAS en lambdasondes terug moet aansluiten omdat de katalysator terug gebruikt wordt. Is dat juist?

Zijn er zaken die ik kan doen ter optimalisatie van de gasrespons qua ECU, luchtfilter, enz.... ?

Thanks.


Michel
Hoi Michel,

vergeet vooral niet de juiste software te installeren. Anders staat de motor veel te rijk.
 
boys, wie weet waar ik streetthrottle (de progressive street throttle cam) voordelig kan bestellen. Ik zag in het forum (2017) dat hij al en keer voorbij is gekomen.
Geloof dat er 2 types waren , goedkope uitvoering en een dure exemplaar . Wat zijn jullie ervaringen en welke jullie voorkeur. ?
Mijn KTM moet namelijk een 30.000km beurt en wil toch eens proberen kleiner tandwiel voor in combinatie met deze streetthrottle of er veel verschil is.

Graag jullie ervaringen en of een streetthrottle de moeite waard is

Laat maar horen
Ik heb 2 jaar geleden op mijn 2008 versie de streetthrottle besteld bij de ktm dealer voor eur 26.80, en het was voor mij een hele verbetering (rij wel met originele tandwielverhouding rond, dus rotondes en haarspeldbochten moeten nog altijd in de 1....). Partnummer is 69002021100 voor de grip-set open end progressive, en daarmee kan je zowel rechts als links vervangen :-)
 
Ik heb 2 jaar geleden op mijn 2008 versie de streetthrottle besteld bij de ktm dealer voor eur 26.80, en het was voor mij een hele verbetering (rij wel met originele tandwielverhouding rond, dus rotondes en haarspeldbochten moeten nog altijd in de 1....). Partnummer is 69002021100 voor de grip-set open end progressive, en daarmee kan je zowel rechts als links vervangen :-)
Hallo Woody
 
Woody88,

dank je voor reactie , ik heb hem erop + tandwiel 16 voor normaal 17 het is inderdaad iets beter.
Maar het blijft inderdaad zoeken koppeling achterrem hoe een scherpe bocht door.
Ben net terug van een paar dagen touren Sauerland maar alles blijft gewoon een uitdaging.
Over 2 weken maar even naar Oostenrijk ff kijken hoe hij zich verhoud met steile klimmen en bochten ;-)
 
Blijft ook mooi, zo'n RC8....

IMG_0221 (2).JPG



IMG_0220 (2).JPG







Maar onder aan de streep ligt de SP2 toch een streepje voor..... O-) (voor mij)

IMG_0218 (2).JPG
 
goede avond rc8 rijders ben ook sindskort de eigenaar van een geweldige rc8 . Dit is echt een beest . Ik lees op deze topic veel interessante weetjes . Dit is trouwens mijn trots
 

Bijlagen

  • 20200726_173838.jpg
    20200726_173838.jpg
    2 MB · Weergaven: 29
  • 20200726_191226.jpg
    20200726_191226.jpg
    2 MB · Weergaven: 28
goede avond rc8 rijders ben ook sindskort de eigenaar van een geweldige rc8 . Dit is echt een beest . Ik lees op deze topic veel interessante weetjes . Dit is trouwens mijn trots

Mooi ding hoor. Leuke upgrades ook :)

Als je trouwens lang genoeg bent zou ik het subframe nog omhoog zetten. Geeft je meer beenruimte en maakt de motor ook wat mooier.
 
Mooi ding hoor. Leuke upgrades ook :)

Als je trouwens lang genoeg bent zou ik het subframe nog omhoog zetten. Geeft je meer beenruimte en maakt de motor ook wat mooier.
Hoi pilatuS23 dat moet ik inderdaad nog doen . Moet ook nog een donkere kuipruit op en ik ga ook nog het zadel opnieuw laten bekleden . Als dat gedaan is zal ik wat foto's plaatsen .
 
Zag bij het sleutelen dat in het kontje van de RC8R 7 ongebruikte stekkers zitten, 3 wat grotere en 4 kleine, waarvoor dienen deze?
Denk dat de grote diagnose stekkers zijn?
 
Zag bij het sleutelen dat in het kontje van de RC8R 7 ongebruikte stekkers zitten, 3 wat grotere en 4 kleine, waarvoor dienen deze?
Denk dat de grote diagnose stekkers zijn?
Hoi,
een witte afgedopte is een diagnose stekker.
maar als je de andere wilt weten, graag een foto van de stekkers.
 

Bijlagen

  • 3CF14974-DD52-41A1-AEA3-79400DED83F5.jpeg
    3CF14974-DD52-41A1-AEA3-79400DED83F5.jpeg
    12,2 KB · Weergaven: 2

Bijlagen

  • IMG_2292.JPG
    IMG_2292.JPG
    12,8 KB · Weergaven: 5
  • IMG_2293.JPG
    IMG_2293.JPG
    13,2 KB · Weergaven: 9
  • IMG_2294.JPG
    IMG_2294.JPG
    14,6 KB · Weergaven: 6
En naast de accu zit nog 1 ongebruikt wit stekkertje, maar ben vooral benieuwd naar alle stekkers op de foto's
 
Nog even een plaatje
 

Bijlagen

  • 117889944_3203427303083919_4300215023932227868_n.jpg
    117889944_3203427303083919_4300215023932227868_n.jpg
    55,2 KB · Weergaven: 3
Die zwarte geen idee, maar die 4 kleintjes zijn 2 setjes accessoire aansluitingen. 2x 12V (1 geschakeld op het contact, 1 constant gevoed) en 2x massa.
 
foto 1
zwarte stekker is voor een weerstand welke aangesloten is via het alarm ( stekker met harmonica rubber) voor aansturing knipperlichten.

foto 2
lijken mij voor de verlichting achterzijde.
kleurendraden.?
dubbel zwart
dubbel paars
geel
en bruin?

foto 3
is specifiek voor Amerikaanse motoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan