KTM RC8 topic deel 4

RVF750R

MF veteraan
4 jan 2003
2.567
245
Nootdorp
Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen
KTM RC8 Topic

DEEL 2
KTM RC8 topic Deel 2


KTM RC8 topic deel 3

Bij deze het derde deel over de RC8!!
Er is in de afgelopen tijd een boel gebeurd en veranderd aan de KTM.
En hier kan er weer vol op verder gekletst worden!!

Het vorige deel

het RC8 Topic

Specs van de RC8

Engine type 2-cylinder, 4-stroke, V 75°
Displacement 1148 cc
Bore x stroke 103 x 69 mm (4.06 x 2.72″)
Performance (homologated) 113.8 kW @ 10000 rpm
Max. torque 120 Nm @ 8000 rpm
Compression ratio 12.5:1
Starter/Battery Electric Starter/12 V 11.2 Ah
Transmission 6 gears, dog clutch engagement
Fuel Mixture Generation Keihin EFI (throttle body 52 mm (2.05″))
Control 4 V/DOHC
Lubrication Pressure lubrication with 2 Eaton pumps
Engine lubrication Motorex, fully synthetic, SAE 10W-50
Primary ratio 40:76
Final drive 17:37
Cooling Liquid cooled
Clutch Wet multi-disc clutch, operated hydraulically
Motor management Keihin EMS

De oer RC8
http://www.motor-forum.nl...106dc97e6fbfa961d4c6126b0
Deze afbeelding is 800 bij 500 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.


Natuurlijk in zwart en ook wit leverbaar

De RC8 Carbon
http://motorbike-search-e...ycles/1190_RC8_Carbon.jpg
Deze afbeelding is 1000 bij 832 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.


Specs van de rc8r

Engine type 2-cylinder, 4-stroke, V 75°
Displacement 1195 cc
Bore x stroke 105 x 69 mm (4.13 x 2.72")
Performance (homologated) 125 kW @ 10250 rpm
Max. torque 123 Nm @ 8000 rpm
Compression ratio 13.5:1
Starter/Battery Electric Starter/12 V 11.2 Ah
Transmission 6 gears, dog clutch engagement
Fuel Mixture Generation Keihin EFI (throttle body 52 mm (2.05"))
Control 4 V/DOHC
Lubrication Pressure lubrication with 3 Eaton pumps
Engine lubrication Motorex, SAE 10W-50
Primary drive 40:76
Final drive 17:37
Cooling Liquid cooled
Clutch Wet multi-disc clutch, operated hydraulically
Motor Management Keihin EMS


De RC8R
http://3.bp.blogspot.com/...s1600/rc8%2Br%2Bf.jpg
Deze afbeelding is 1024 bij 768 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.


De Red Bull uitvoering
http://www.motorcyclespec...M RC8R Red Bull.jpg
Deze afbeelding is 900 bij 508 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.


Eind 2010 is de Hele lijn herzien en kwamen ze met de nieuwe RC8R!
De gewone RC8 is geschrapt en de nieuwe R is op een boel kleine dingen herzien en verbeterd.
Ook is er nu een track versie gemaakt van de RC8R.

specs van de 2011 RC8R

Engine type 2-cylinder, 4-stroke, V 75°
Displacement 1195 cc
Bore x stroke 105 x 69 mm (4.13 x 2.72")
Performance (homologated) 129 kW @ 10250 rpm
Max. torque 127 Nm @ 8000 rpm
Compression ratio 13.5:1
Starter/Battery Electric Starter/12 V 11.2 Ah
Transmission 6 gears, dog clutch engagement
Fuel Mixture Generation Keihin EFI (throttle body 52 mm (2.05"))
Control 4 V/DOHC
Lubrication Pressure lubrication with 3 Eaton pumps
Engine lubrication Motorex, SAE 10W-50
Primary drive 40:76
Final drive 17:37
Cooling Liquid cooled
Clutch Wet multi-disc clutch, operated hydraulically
Motor Management Keihin EMS

De RC8R 2011

http://pryok.com/wp-conte...010/12/2011-KTM-RC8-R.jpg

http://1.bp.blogspot.com/...wQ/mUQFI1qHarc/s1600/2011+KTM+RC8+R++picture+wallaper.jpg

http://www.mupo.it/userfi...-KTM-RC8-R-18-635x423.jpg

Specs van de RC8R Track

» Performance 180 PS
» Akrapovic EVO exhaust
» Enclosed is a thinner head gasket to increase compression
» Race mapping
» Race air filter
» WP Suspension Racing suspension
» Automatic quickshifter
» Racing wiring harness
» Complete race cladding
» KTM PowerParts foot pegs
» KTM PowerParts Fold down hand lever
» Racing seat
» Racing brake pads
» Racing chain with alu rear sprocket
» KTM PowerParts racing tank lid
» KTM PowerParts rear stand
» KTM PowerParts crash pads and protective cover
» Slick tires 17`
» White lacquer with orange number field

De RC8R Track 2011

http://www.ralepi.com/wp-...k-Front-wheel-588x346.jpg

http://www.nieuwsmotor.nl...RC8_R_Track_2_640x480.jpg
Deze afbeelding is 640 bij 427 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.




Mooie powerparts

KTM - READY TO RACE

Deze afbeelding is 820 bij 660 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.
full
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens aan, een nieuw deel :t
Veel van de links in de startpost doen het ondertussen niet meer..
 
Ja daar kwam ik ook achter, maarrrr zolang onze motoren het masr blijven doen😝
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens aan, een nieuw deel :t
Veel van de links in de startpost doen het ondertussen niet meer..

Heb je al nieuwe banden? Heb zelf de Rosso3 eronder, moet een erg goede band zijn.... ik moet er erg aan wennen, de MPP3 vind ik eerlijk gezegd prettiger
 
Ik heb de sportsmart 2 Max erop liggen en er in de dolomieten al zo'n 1000km mee gereden.
Weinig verschil met de oude sportsmart met hoe ik hem gebruik.
Wel al 2 kleine uitstapjes gehad wat ik eerst eigenlijk nooit had, maar dat komt vast omdat de km's met deze band niet in nl zijn gereden maar in een iets bochtigere omgeving :P

Heb je al nieuwe banden? Heb zelf de Rosso3 eronder, moet een erg goede band zijn.... ik moet er erg aan wennen, de MPP3 vind ik eerlijk gezegd prettiger
 
Ik heb de sportsmart 2 Max erop liggen en er in de dolomieten al zo'n 1000km mee gereden.
Weinig verschil met de oude sportsmart met hoe ik hem gebruik.
Wel al 2 kleine uitstapjes gehad wat ik eerst eigenlijk nooit had, maar dat komt vast omdat de km's met deze band niet in nl zijn gereden maar in een iets bochtigere omgeving :P

Ben benieuwd hoe ze je verder nog gaan bevallen :)
 
Laatst bewerkt:
Heb er nu net de conti sport attack 3 onder zitten.
Een wereld van verschil met de fabrieksbanden die ik had!
Moest echt even wennen. Niet per se op een positieve manier.
Dacht eerst dat de monteur ook aan m'n vering/demping en stuurdemper had zitten rommelen. Zo anders voelde het.

Maar nu een paar honder km verder voelt het een stuk beter.
Stabiel in de bochten qua hellingshoek, maar ook erg makkelijk om van lijn te veranderen.
Tot nu toe nog geen rare dingen als uitbrekers enzo gehad.
Ze worden naar mijn idee ook wat warmer dan de banden die ik had.
En het zit waarschijnlijk in m'n hoofd maar het lijkt alsof ik schuiner met deze banden kan dan.
Dat wil zeggen, vond dat ik aardig sportief bochten aan het draaien was, maar heb nog steeds 1,5 cm schaamrand :(
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen al wat km met de Rosso3 gemaakt, moet zeggen dat ik al aardig gewend aan de banden ben en dat als ik de keus opnieuw zou moeten maken zelf weer voor deze banden zou kiezen.
Voor degene die twijfeld is het wat mij betreft een aanrader 👍
 
Heb er nu net de conti sport attack 3 onder zitten.
Een wereld van verschil met de fabrieksbanden die ik had!
Moest echt even wennen. Niet per se op een positieve manier.
Dacht eerst dat de monteur ook aan m'n vering/demping en stuurdemper had zitten rommelen. Zo anders voelde het.

Maar nu een paar honder km verder voelt het een stuk beter.
Stabiel in de bochten qua hellingshoek, maar ook erg makkelijk om van lijn te veranderen.
Tot nu toe nog geen rare dingen als uitbrekers enzo gehad.
Ze worden naar mijn idee ook wat warmer dan de banden die ik had.
En het zit waarschijnlijk in m'n hoofd maar het lijkt alsof ik schuiner met deze banden kan dan.
Dat wil zeggen, vond dat ik aardig sportief bochten aan het draaien was, maar heb nog steeds 1,5 cm schaamrand :(

Dit komt door het spits ontwerp van deze banden. De MPP03 is ook zo'n band. Ik kreeg er maar enkel op circuit de randen af. Je kan ook naar een 180 achter gaan, meestal zit je dan sneller ten einde van de rand.
 
Ik heb de sportsmart 2 Max erop liggen en er in de dolomieten al zo'n 1000km mee gereden.
Weinig verschil met de oude sportsmart met hoe ik hem gebruik.
Wel al 2 kleine uitstapjes gehad wat ik eerst eigenlijk nooit had, maar dat komt vast omdat de km's met deze band niet in nl zijn gereden maar in een iets bochtigere omgeving :P

De MPP3 is beter voor alledaags gebruik en in de regen is het een megaband, bijna te vergelijken met een full wet band. Helaas heeft de band zijn beperkingen bij warmer temperaturen, dan ben je beter af met de Metzler of Pirelli.
 
Dames en heren,

Tot mijn spijt moet ik mededelen dat ik zeer waarschijnlijk niet aanwezig zal kunnen zijn bij de meeting van 6 augustus. De fiets zal zeer waarschijnlijk niet op tijd klaar zijn.

Jammer, maar 't is niet anders :(

Groetjes,

Klaas
 
Ook weer van de partij! Nog mensen tips voor navigatie op de RC8? Ram-mount en 12v aansluiting.
 
BESTE KTM rc8 owners

Wat betalen jullie voor een grote beurt ?

Ik kreeg nu een opgave van rond de 900 euro voor een grote beurt + kettingset.
Is dit te veel ? na mijn mening wel.

mijn rc8 09 moet zijn 20k beurt, iemand goed adresje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan