KTM RC8 topic deel 4

Ik heb het eerst met de bijgeleverde mount van mijn tomtom rider 450 geprobeerd maar dat zat niet ideaal.
Nu heb ik deze: Aluminium Navigatie Kogel. M6. - Tenkateshop.com
Hij zit daar echt prima, alleen even het M6 boutje voor een M5x70mm vervangen.


k5jlu.jpg



Ook weer van de partij! Nog mensen tips voor navigatie op de RC8? Ram-mount en 12v aansluiting.
 
Laatst bewerkt:
BESTE KTM rc8 owners

Wat betalen jullie voor een grote beurt ?

Ik kreeg nu een opgave van rond de 900 euro voor een grote beurt + kettingset.
Is dit te veel ? na mijn mening wel.

mijn rc8 09 moet zijn 20k beurt, iemand goed adresje?

Heb 1350€ betaald op 60K beurt, heb daarvoor wel nieuwe nokkenassen en nokkenasspanners. Motor loopt weer bullitproof. Is btw toch een te verwachten kost voor alle LC8 blokjes liet mijn mechy weten. De nokkenassen lopen in en als je dit te lang laat aanslepen kan je op termijn behoorlijke mechanische schade oplopen. No worries BMW & Ducati Twins hebben dezelfde symptomen.
 
Heb 1350€ betaald op 60K beurt, heb daarvoor wel nieuwe nokkenassen en nokkenasspanners. Motor loopt weer bullitproof. Is btw toch een te verwachten kost voor alle LC8 blokjes liet mijn mechy weten. De nokkenassen lopen in en als je dit te lang laat aanslepen kan je op termijn behoorlijke mechanische schade oplopen. No worries BMW & Ducati Twins hebben dezelfde symptomen.

Zijn de nokkenasspanners echt iets voor bij de 60.000 beurt of kunnen ze bij de 20.000 ook al aan vervanging toe zijn ? Geen idee hoe goed het te zien is bij het openen van het blok.

Heb wel eens een blok in de soep gezien door dit probleem. Vraag mij af wat handig is wanneer dit te laten doen. Verwacht niet dat het bij 20.000 al echt een probleem zal zijn , maar laten zitten tot de 60.000 is dan misschien wel weer een groot risico.
 
Zijn de nokkenasspanners echt iets voor bij de 60.000 beurt of kunnen ze bij de 20.000 ook al aan vervanging toe zijn ? Geen idee hoe goed het te zien is bij het openen van het blok.

Heb wel eens een blok in de soep gezien door dit probleem. Vraag mij af wat handig is wanneer dit te laten doen. Verwacht niet dat het bij 20.000 al echt een probleem zal zijn , maar laten zitten tot de 60.000 is dan misschien wel weer een groot risico.

Probeer toch maar vroeger, 20K zal wat te vroeg zijn,maar op 40K zit je normaal gesproken redelijk safe. De manuele zijn beter dan de automatische, maar deze hebben dan wel elke 10K-15K een checkup nodig om bij te stellen.
Kan je meteen de inloop van de nokken controleren
 
Probeer toch maar vroeger, 20K zal wat te vroeg zijn,maar op 40K zit je normaal gesproken redelijk safe. De manuele zijn beter dan de automatische, maar deze hebben dan wel elke 10K-15K een checkup nodig om bij te stellen.
Kan je meteen de inloop van de nokken controleren

Bedankt :) Goed om te weten dit.
 
Allen,

Voor de meeting op 6 augustus heb ik snel maar wat routes in elkaar geflanst, weet niet of iemand de buurt kent en weet of de routes wat zijn. Eentje van 1.5 uur en eentje van 1 uur.

1.5 uur / 60 km
2hd4590.png


1 uur / 45 km
314cmed.png


Ik zal ze meenemen op mijn tomtom als er geintresseerde zijn voor een rondje :]
 
Hi, bedankt voor de fantastische dag. Het was voor mij de eerste keer dat ik met mijn 2008 rc8 op deze meeting kwam. Mooi om eens een pack bij elkaar te zien. Volgende keer ben ik iig weer van de partij. Ik zal nog een foto uploaden van de linkerkant van de parkeerplaats waar een aantal motoren stonden. De foto van de andere motoren is bij mij helaas niet gelukt ;-)
Gr Roel



full
 
Hi, bedankt voor de fantastische dag. Het was voor mij de eerste keer dat ik met mijn 2008 rc8 op deze meeting kwam. Mooi om eens een pack bij elkaar te zien. Volgende keer ben ik iig weer van de partij. Ik zal nog een foto uploaden van de linkerkant van de parkeerplaats waar een aantal motoren stonden. De foto van de andere motoren is bij mij helaas niet gelukt ;-)
Gr Roel

[afbeelding]

Was een geslaagde meeting!, we hadden op een paar druppels na nog mooi weer ook. Altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten die ook met een rc8(r) rijden. Natuurlijk was de chili chicken ook lekker :P

Volgend jaar lekker weer meeten. Dan probeer ik het voor de vakantie periode de plannen, zo rond Mei - Juni. Dan kunnen er hopelijk nog meer mensen bij dzijn!
:]

Dan zal ik bovenstaande route ook weer meenemen als we de lekdijk nog opmogen. Zal ook wel wat MF sticker meenemen en stiekem op ieders kenteken plakken.

Groetjes,
 
Na verkoop van de KTM nog wat overgehouden: Originele tanktas cpl. en nooit gebruikt voor 100 euro.
Lucas sinter remblokken voorzijde (MCB 792 SRQ)nog in de verpakking, 40 euro.Beide sets dus.
Sleutelloze "race"tankdop, 50 euro.
Snel-ontluchters (geen hulp meer nodig bij het ontluchten van je remklauwen)Merk; Stahlbus incl.dopjes (twee stuks dus)voor 40 euro.
En twee boven kuipdelen Links/Rechts)mankeert niets aan, 60euro.

full
 
En voor de regenrijders.....een "strak"regenpak, het materiaal rekt enigszins mee zodat het niet fladdert in de wind. Met opening voor je knee-sliders. Ik heb het alleen een keer gebruikt tijdens circuitdagen (miezerweer) en?........leren pak bleef droog!
Voor 20 euro! (het pak is wel heel natuurlijk en lekt niet).
Ikzelf heb maat L en weeg 80 kg (als referentie).
full
 
En voor de regenrijders.....een "strak"regenpak, het materiaal rekt enigszins mee zodat het niet fladdert in de wind. Met opening voor je knee-sliders. Ik heb het alleen een keer gebruikt tijdens circuitdagen (miezerweer) en?........leren pak bleef droog!
Voor 20 euro! (het pak is wel heel natuurlijk en lekt niet).
Ikzelf heb maat L en weeg 80 kg (als referentie).
[afbeelding]

Die wil ik wel van je overnemen, ik ga je even mailen
 
Hi, bedankt voor de fantastische dag. Het was voor mij de eerste keer dat ik met mijn 2008 rc8 op deze meeting kwam. Mooi om eens een pack bij elkaar te zien. Volgende keer ben ik iig weer van de partij. Ik zal nog een foto uploaden van de linkerkant van de parkeerplaats waar een aantal motoren stonden. De foto van de andere motoren is bij mij helaas niet gelukt ;-)
Gr Roel



[afbeelding]

5 RC8's maar?
Nog meer foto's van?
 
Ben hier trouwens erg blij met mijn nieuwe 10W60 olie. Voordat dit er in zat had ik toch altijd wel wat verbruik, helemaal na een dagje circuit. Nu is het verbruik echt zo goed als 0 geworden. Ben er 1x mee naar het circuit geweest en heb flink wat ritjes gemaakt. Normaal gesproken had ik er al lang wat bij moeten gooien, maar het zit nu nogsteeds netjes op de helft van de pijlstok waar het flink wat kilometers terug ook zat. Van de week na een rit weer eens gemeten en er hoeft nogsteeds niets bij. Toch wel fijn zo :)
 
5 RC8's maar?

Vorige keer waren het er 11 toch? Niet iedereen gekomen? :N

Rob/Vortex,

5 RC8's ja. Waarvan eentje niet actief op forum is en ik meegenomen had. Dus maar 4 van hier, viel helaas beetje tegen maar toch zeker nog gezellig. Was een mooi dagje om de motor op te gaan! Zou wel goed aan de datum kunnen liggen, want het is/was natuurlijk vakantie periode.

Volgend jaar beter!
 
Rob/Vortex,

5 RC8's ja. Waarvan eentje niet actief op forum is en ik meegenomen had. Dus maar 4 van hier, viel helaas beetje tegen maar toch zeker nog gezellig. Was een mooi dagje om de motor op te gaan! Zou wel goed aan de datum kunnen liggen, want het is/was natuurlijk vakantie periode.

Volgend jaar beter!

Ja das jammer Leeuwtje, je hebt tenminste het initiatief genomen om deze 5 toch al bij elkaar te krijgen, dat is op zich al lovenswaardig te noemen.

Ik kon er helaas niet bij zijn, daar ik moest werken die dag. Dit weekend had ik wel tijd gehad, had er zelfs een race op francorchamps voor laten vallen. Ze worden zeldzaam onze RC8'tjes, het zal moeilijk worden om er nog veel bij elkaar te krijgen vrees ik ergens.

Als we ooit een datum kunnen prikken ergens volgend voorjaar, zal ik trachten een aantal" Belse" owners mee op sleeptouw te nemen.

Cheers,

V155
 
Heren,

Over een kleine 4900km heeft de RC8R een beurtje nodig maar ik kom er eigenlijk niet achter wat voor beurt, groot of klein.
De motor staat nu op 23K.

Volgens het boekje is het een "K100A" na 10K of "K200A" na 20K

Dus, wat wordt het nou? :?
 
Heren,

Over een kleine 4900km heeft de RC8R een beurtje nodig maar ik kom er eigenlijk niet achter wat voor beurt, groot of klein.
De motor staat nu op 23K.

Volgens het boekje is het een "K100A" na 10K of "K200A" na 20K

Dus, wat wordt het nou? :?

Als ie op 20K een grote heeft gehad word het een kleine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan