KTM RC8 topic deel 4

Ik wil absoluut niks aan mijn rug willen hangen als we lekker 'sportief' de Italiaanse passen over knallen. Ik rij met soortgelijke oplossing als Maddox heeft. Heb een Hepco & Becker sportrack en heb zelf daar een extra plaat opgemaakt van RVS waar ik een 35L waterdichte tas op kan zetten met daar bovenop de regenkleding. Tussen de rubber dopjes en het achterkuipwerk heb ik extra zachte dopjes zodat er geen sporen te zien zijn. Bijgaand een foto van afgelopen september op de Passo Pordoi.. :t

full
 
Ik heb vorig jaar met ut_leeuwke een toch van 3 dagen door de dolomieten gereden.
We maakten beide gebruik van een rugzak van ongeveer dezelfde grote (+-35l) en het 10l ktm tasje achterop.

Dat was genoeg om een setje kleren incl schoenen in te doen, handdoek, tandenborstel, onderbroek/sokken, powerbank, oplader, gopro, regenkleding etc.

We hebben wel op de ruimte gelet, dus een microvezel handdoek. Outdoor regenkleding in xl van de decathlon, stelt niet veel voor maar kost bijna geen ruimte en gewicht.

Dit was ut_leeuwke tijdens die 3 dagen met zijn ktm rugzak :9
[afbeelding]

Dit was de combo waar ik nu ook aan zat te denken.
Het zou voor mij ook 3-5 dagen zijn.

Ik krijg alleen het ktm tasje niet vastgeklikt maar dat komt denk ik door de autotune die achterin verstopt zit.
 
Ik wil absoluut niks aan mijn rug willen hangen als we lekker 'sportief' de Italiaanse passen over knallen. Ik rij met soortgelijke oplossing als Maddox heeft. Heb een Hepco & Becker sportrack en heb zelf daar een extra plaat opgemaakt van RVS waar ik een 35L waterdichte tas op kan zetten met daar bovenop de regenkleding. Tussen de rubber dopjes en het achterkuipwerk heb ik extra zachte dopjes zodat er geen sporen te zien zijn. Bijgaand een foto van afgelopen september op de Passo Pordoi.. :t

[afbeelding]

Is ook een optie, zo'n sportrack.
Persoonlijk ben ik geen fan van tanktassen, maar goed ieder zijn ding natuurlijk.

Het mooie van die Kriega schijnt te zijn dat ie dus helemaal niet of weinig aan je schouders trekt.
Vrijdag maar eens op onderzoek uit.
 
Iemand nog belang bij een set oranje velgen voor de RC8R (2012)? Velgen zijn onbeschadigd en gaan weg vanwege de aanschaf van een set “Forged” velgen.

Tevens nog een 3-tal originele schijven voor de RC8 (onbekend welk bouwjaar) beschikbaar (2 schijven voor en 1 achter).

En dan nog een setje Pirelli Diablo Supercorsa banden in de aanbieding (200/55 ZR 17 en 120/70 ZR 17). Banden zijn een paar keer op het circuit gebruikt en hebben nog een redelijk profiel.

Voor foto’s graag pm. Prijs in overleg.
 
Mijn koppeling heeft het afgelopen vrijdag compleet begeven.
Bij het in z'n 1 zetten (stationair in stilstand) en daarvoor intrekken van de koppelingshendel opeens een hoop geratel en bijna geen druk meer op de hendel.

Het lijkt erop dat 1 van de boutjes die de veertjes op z'n plek houdt los is gekomen.
Hij heeft vervolgens de drukplaat kapot gemaakt en is uiteindelijk tussen de drukplaat en het koppelingsdeksel terecht gekomen.
Dit heeft behoorlijk wat schade veroorzaakt. En er zit ook een aardige hoeveelheid aan aluminium en staal slijpsel in m'n blok nu.

Aangezien ik en de dealer nooit aan de koppeling hebben gezeten zijn ze waarschijnlijk vanuit de fabriek al niet goed vast gezet. En ik zeg "ze", want een tweede boutje zat ook al los!
Je kan ook zien op de foto's dat niet alle boutjes locktite op hun schroefdraad hebben.

Hebben jullie zoiets gehad? Of over gezien / gehoord?

Ik baal hier behoorlijk van, want afgezien van een dure rekening kan ik ook m'n motorvakantie van komende week op mijn buik schrijven... :(

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Dat is balen zeg!

Blokje wordt helemaal open getrokken om te controleren of zijn er tekenen dat de oliefilter het blokje gered heeft?
 
Enorm balen voor je zeg. Je bent helaas niet de eerste: Catastrophic Clutch Failure - KTM Forums: KTM Motorcycle Forum
Dit is volgens mij dezelfde:
In de reactie ook een aantal mensen die zoiets hebben gehad.
Dat is balen zeg!

Blokje wordt helemaal open getrokken om te controleren of zijn er tekenen dat de oliefilter het blokje gered heeft?
De motor is vrij snel uitgezet nadat het gebeurde en hij draaide niet veel toeren. Hopelijk is een paar keer olie en het filter wisselen genoeg...
 
Hey Michiel, ik lees het nu pas hier, het ziet er erger uit dan ik eerst dacht...
Jammer van die motorvakantie idd!
Hoop dat het goed komt.
 
zo iets suckt wel enorm 1195.
Heb onlangs nog de veren van mijn koppeling vernieuwd met RC8R bouten en op 55Nm aangetrokken.
preventief checken, komt maar al te vaak voor helaas.
Merendeel bij slipperclutch montage. Van factory uit, is eerste keer dat ik hiervan hoor.

7ZerB4moNYn9sXp4Bw4BJYN6yJ2KvIx-IakKeN9j5W0jpAVoR4h6YNLqvO8ew-9thIfXYnff1HhbqHmi-ohTBAHIGr0X5MRTi5y_feaYCJiqr3ny7Hwxhb9ebl7qPhxHAG27ypgiWd6POoXjzMcWr5Il9tJrwH64OaJMbfWATXZdSk9_J85kiq8WFDY1smwDBSazK48kEHopzJQa3wmCO54lMxmiP6jg0oAdkOjeRblacLYVloC3TdwLLyO6IxUAk16this5bqPzGrquwyPkiLZtIsr69yOXsF3dQ4uEl5rHhodA_npuFy-aS2c9y7wVQpGuZXkduKysD5BXBSU1vvUuOkIgsmVC67ohIqR5voN3WFBnrgjv6DK737O-aCj8StTeZU3jQweO_MPM4z16kDL3bcxmJCXPMVvnfM4f6QKM6HR9421yWITlc1M2qykr-ps0x1jG1L2vBpFmZPzf26qdrBHEbwBt3iJyaDDlaKxSnWHPrhHEx1117vwcWcVXn7hJmfU8281Bk54NOSaQt3oP8DjR1L9LmgjVf_8Tzpx7StEYx_oTPLJS9mOajaP2GdDcj-2dl7gm6Gg0t1XNvSSLnW04xqHndnKuajVQ=w731-h974-no
 
Mijn koppeling heeft het afgelopen vrijdag compleet begeven.
Bij het in z'n 1 zetten (stationair in stilstand) en daarvoor intrekken van de koppelingshendel opeens een hoop geratel en bijna geen druk meer op de hendel.

Het lijkt erop dat 1 van de boutjes die de veertjes op z'n plek houdt los is gekomen.
Hij heeft vervolgens de drukplaat kapot gemaakt en is uiteindelijk tussen de drukplaat en het koppelingsdeksel terecht gekomen.
Dit heeft behoorlijk wat schade veroorzaakt. En er zit ook een aardige hoeveelheid aan aluminium en staal slijpsel in m'n blok nu.

Aangezien ik en de dealer nooit aan de koppeling hebben gezeten zijn ze waarschijnlijk vanuit de fabriek al niet goed vast gezet. En ik zeg "ze", want een tweede boutje zat ook al los!
Je kan ook zien op de foto's dat niet alle boutjes locktite op hun schroefdraad hebben.

Hebben jullie zoiets gehad? Of over gezien / gehoord?

Ik baal hier behoorlijk van, want afgezien van een dure rekening kan ik ook m'n motorvakantie van komende week op mijn buik schrijven... :(

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Sorry te horen man.
Dat ziet er alles behalve gezellig uit :N
Weet je ondertussen al wat meer?
 
Aardige constructie zeg .. _O-
Maar ik heb ondertussen die Kriega gekocht en bevalt me tot nu toe goed.
Trekt totaal niet aan je schouders ofzo.
Ik heb hem alleen nog niet tot het randje volgestouwd om te kijken hoe het dan zit...

Een volgstouwde rugzak 1000km autostrade. Sterkte 8-)
 
Nice, mooie fiets! (Simon the cat? _O-)

Was gisteren op Assen en daar waren zich al mensen voor aan het bereiden op de trackday van vandaan.
Onder andere een Duits gezelschap met maar liefst 3 RC8's!
Volledig in circuit trim. Overal carbon. Ook carbon frame bescherming. Akra's en een stuk duurdere vering dan wij standaard onder onze brommert hebben.
Mooi spul!
(het kenteken van zijn bus eindigende op RC8 :})
 
Ik heb hem gekocht in Duitsland. Aaaah en die kat die gaat weg hoor. De bellypan is stuk, ik heb dat met duct tape wat hersteld maar gisteren gedemonteerd en nu is er ook nog schade aan één van de bevestiginsgaten.

Volgens mij is die hele fairing brol. Ben aan het overwegen om minstens deels te vervangen door KTM powerparts bellypan en ook andere panelen.

Weet iemand of die "beter" zijn van kwaliteit? Afin ze zijn in ieder geval duurder.

Foto was dus op Mettet.
 
Nice, mooie fiets! (Simon the cat? _O-)

Was gisteren op Assen en daar waren zich al mensen voor aan het bereiden op de trackday van vandaan.
Onder andere een Duits gezelschap met maar liefst 3 RC8's!
Volledig in circuit trim. Overal carbon. Ook carbon frame bescherming. Akra's en een stuk duurdere vering dan wij standaard onder onze brommert hebben.
Mooi spul!
(het kenteken van zijn bus eindigende op RC8 :})

Hoe is het met de koppeling afgelopen eigenlijk?
 
Sja, dat is nog niet echt afgelopen eigenlijk.
De onderdelen lieten even op zich wachten en de monteur had ook niet meteen tijd in z'n agenda om aan mijn motor te werken.
Hopelijk issie tegen het einde van deze week wel klaar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan