KTM RC8 topic deel 4

Gefeliciteerd met de aankoop! De originele remschijven van mijn fiets zitten daar nog onder #nobodycares :+ .

Jermo succes met het zoeken van een nieuwe fiets. Ben wel benieuwd wat een rc8 kan vervangen ;)
Klopt inderdaad *D

Ik gooi wel een foto in het topic wanneer ik hem heb ;)
 


Neefje van KTM is Husqvarna


Husqvarna_Svartpilen_Vitpilen-5.jpg
 
Mooi weekje italie met de rc8r achter de rug.
Helaas alleen het kleine deeltje van mij powerparts tank sticker verloren.

Is dus ook al niet meer te verkrijgen bij ktm. Iemand toevallig nog een 2e liggen of eentje die hij wil verkopen?
 
Klopt, originele RC8 schakelaar werkt pas mee bij 102 graden. Je kunt eventueel ombouwen naar een schakelaar in de radiator die bij 98 graden inschakelt. KTM part no. 58435045098, een kleine 30 Euro ex.

Luitjes, enig idee wanneer de vin aan moet slaan op een 08? Heb het idee dat ie niet mee werkt..
 
Ik heb net de Healtech easy quickshifter besteld na het lezen van positieve ervaringen op een UK KTM forum, en het kijken van dit filmpje:

De killtime settings per toerental zijn volgens die review aan de lange (veilige) kant. Hij laat een tabel zien van killtimes voor zijn Fireblade.

Heeft iemand hier ervaring met deze quickshifter, inclusief een tabel met killtimes - zodat ik sneller tot een goeie setup kom?

N.b. foto vorige week Trackdays4all Assen!
full
 
Ik heb net de Healtech easy quickshifter besteld na het lezen van positieve ervaringen op een UK KTM forum, en het kijken van dit filmpje:

De killtime settings per toerental zijn volgens die review aan de lange (veilige) kant. Hij laat een tabel zien van killtimes voor zijn Fireblade.

Heeft iemand hier ervaring met deze quickshifter, inclusief een tabel met killtimes - zodat ik sneller tot een goeie setup kom?

N.b. foto vorige week Trackdays4all Assen![afbeelding]

Healtech easy quickshifter :r |(
Je had beter de Dynojet Quick Shifter en nog veel beter de zelflerende QuickShifter Translogic iS4-ECU kunnen aanschaffen.
 


Het gaat je bak kosten vanwege de vele idiote instellingen die niet stabiel zijn.Die sensor wijkt al af als je er ijzer/aluminium bijhield :?

Daarnaast hebben die Healtech dingen teveel storingen,heb hier thuis daarvan nog een bak tandwielen/schakelvorken liggen. En heel soms werken ze wel goed. :X

Die keer dat hij storing gaf bij 250km/uur naar zijn zesde werd het tandjes zoeken :+ Veel mensen zijn er wel tevreden over dus het is lastig om een oordeel te vellen.Alleen ik begin er nooit meer aan en de Dynojet doet het 10 x beter alhoewel de Translogic de beste is die leert zich zelf in aan jou schakelgedrag.
 
Heb zelf nu een KLS die was lekker goedkoop en heb ik nu goed werkend van 1 t/m 5. Heb zelf wat onderzoek gedaan en kwam op de Translogic uit als beste optie mocht ik de KLS vervangen.

Ik zou zelf de killtime ook niet te strak gaan zetten. Liever iets ruimer zonder problemen dan super strak met mogelijk false neutraals of nog erger schade aan je bak.
 
Heb zelf nu een KLS die was lekker goedkoop en heb ik nu goed werkend van 1 t/m 5. Heb zelf wat onderzoek gedaan en kwam op de Translogic uit als beste optie mocht ik de KLS vervangen.

Ik zou zelf de killtime ook niet te strak gaan zetten. Liever iets ruimer zonder problemen dan super strak met mogelijk false neutraals of nog erger schade aan je bak.


Jep die is knetter goed

Het nadeel van die HealTech is dat je bepaalde druk moest afstellen en natuurlijk kill times en nog wat ? Soms reed ik met de HealTech dan happerde hij plots en dat vinden je tandwielen niet fijn.Ze zijn ook gevoelig voor warmte dan zet alles uit en als er een kabelboom in de buurt ligt.Elke andere QS heeft van dit alles geen last.
 
Goedenavond heren,

Een olievraag, wat wordt nu als laatste geadviseerd door KTM?
10w50, 10w60,15w50?

Lees eigenlijk nergens een eindconclusie en ik weet dat het hier ook weleens voorbijgekomen is maar krijg het niet gevonden.
Mijn gevoel zegt 10w50 eerlijk gezegd.(Motorex)
 
10W60.

Het begon met 10W50 en is later aangepast naar 10W60. Heb hier met 10W60 ook erg weinig verbruik.
 
Gebruik de Healtech quickshifter nu zo'n 2 jaar en sinds die tijd geen valse neutraal meer gehad. Ben dus wel tevreden :)
Betreft de instellingen: Cut-off delay 20ms en de cut-off time op 115 ms (adaptive) gezet. Dit is een tikje ruim, maar zo schakel ik wel trefzeker met die agrarische versnellingsbak van KTM. Voor op het circuit kan de interval strakker voor een vloeiende overgang van de versnellingen, echter wordt de kans op een valse neutraal dan wel groter.
 
Kijk daar heb ik wat aan. Ik vind alleen de bak op zich prima schakelen, niks agrarisch aan... Heb jij misschien het eerste type?
 
Ik had met het eerste type ook nooit problemen maar dat was met een reversed shift kitje erop dus dan schakel je vrijwel altijd trefzeker.
 
Iemand ervaring met sport/toer banden als de Michelin Pilot Road 4 of Pirrelli Angel GT? op de RC8 bedoel ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan