KTM RC8 topic deel 4

Trouwens.....wat zijn de ervaringen met 10W60 qua olieverbruik?
Ik ben een 0,7L kwijt tussen de beurten door. (ook nog bijgevuld)
Het is geen groot verbruik maar ik vroeg het me zo eens af.
 
Trouwens.....wat zijn de ervaringen met 10W60 qua olieverbruik?
Ik ben een 0,7L kwijt tussen de beurten door. (ook nog bijgevuld)
Het is geen groot verbruik maar ik vroeg het me zo eens af.

Hier ook 10W60. Wat sowieso mee lijkt te spelen zijn 2 dingen. Hoeveel km's het blok al heeft gelopen. Het verbruik ging bij mij na iets van 12k km omlaag terwijl het eerst meer was. Verder hangt het af van hoe ik er mee rij. Met rustig rijden is er vrijwel geen verbruik. Ga ik flink gassen dan wel wat verbruik. Hoe hoger je in de toeren komt hoe meer verbruik is mijn ervaring.
 
Mogge, vraagje; op rotondes/korte bochten is het aan/uit gehobbel. Heb nu 38 op het achtertandwiel. Is 39 dan bijv een merkbaar verschil of moet ik dan eerder 40 doen?
 
Mogge, vraagje; op rotondes/korte bochten is het aan/uit gehobbel. Heb nu 38 op het achtertandwiel. Is 39 dan bijv een merkbaar verschil of moet ik dan eerder 40 doen?
Geen idee wat er bij mij op ligt, maar wel groter iig. Dat icm andere mapping en streetthrottle zorgt ervoor dat de mijne soepel rijdt. Afgelopen weekend in Duitsland veel meer in hogere versnellingen gereden, wat goed ging. Ook op rotondes. Krappe haarspeldbochten blijft opletten.
 
Iemand ervaring met demontage achterrembediening?

Na een val is dat mechanisme beschadigd. Het betreft een asje waar langs de ene kant het rempedaal op gemonteerd is en langs de andere kant een hendeltje die de achterrempomp induwt. Het lukt me niet om dat hendeltje te verwijderen van die as.

Ik heb de service manual bekeken maar daar wordt ik niet wijzer van.

Misschien op elkaar geperst?

Afin alle advies is welkom.

Thanks.
 
Hier ook 10W60. Wat sowieso mee lijkt te spelen zijn 2 dingen. Hoeveel km's het blok al heeft gelopen. Het verbruik ging bij mij na iets van 12k km omlaag terwijl het eerst meer was. Verder hangt het af van hoe ik er mee rij. Met rustig rijden is er vrijwel geen verbruik. Ga ik flink gassen dan wel wat verbruik. Hoe hoger je in de toeren komt hoe meer verbruik is mijn ervaring.
Ik sta nu op 25,5k. Nog steeds niet echt een intergalactische km stand natuurlijk.
Er zit wel een ritje naar Oostenrijk bij maar over het algemeen rij ik relatief rustig. Daarom begreep ik eigenlijk niet waarom dan ik die 0,7l moest bijvullen
Maar goed, ik gooi er nu weer 10W60 in en dan gaan we eens kijken waar we uitkomen.
 
Je bedoelt deze?

20f3ner.jpg
 
Aah en nog aan toevoegen voor zover nodig moer 4 is eraf hoor ; )

Visueel lijkt het mij gewoon op elkaar geschoven. Ik moet wel zeggen dat de verbinding intern beschadigd is wat misschien klemming kan veroorzaken. Ik heb misschien niet het juiste gereedschap. Ben aan het proberen voorzichtig los te werken met een grote schroevendraaier...... .
 
Jaja bout 2 is eraf. van die kant krijg ik er ook geen beweging in. Ik denk dat het van die kant ook moeilijk zou zijn omdat die as volgens mij door 2 lagers loopt links en rechts. Waarschijnlijk zijn die lagers wel geperst.
 

Ah okay, gewoon de akra mapping. Die is sowieso al niet perfect voor jouw decat uitlaat (je hebt de originele voorbochten nog denk ik?), dus ik verwacht weinig problemen als je een volledige originele pijp eronder zet.
Mocht je nog twijfelen kan je ook vrij makkelijk de standaard mapping terug zetten en naar believen terug naar de akra wisselen als dat beter bevalt.

De standaard uitlaat is een reflectie demper, dus daar zit weinig tot geen dempingswol in maar werkt door het geluid te weerkaatsen op diverse shotjes in de uitlaat.
Enig idee of bij jou echt alleen de cat eruit gehaald is of dat er nog meer shotjes of zelfs helemaal leeg is gehaald? Want dan maakt ie gewoon echt veel herrie namelijk.

Nu is de standaard uitlaat al niet echt stil, maar ik zou zeggen dat de decat 'm wel wat luider maakt. Maar hoeveel durf ik niet te zeggen.

Nog mazzel dat je door mocht rijden. Op zolder kreeg ik 1 waarschuwing en moest ik bij het meetpunt van het gas anders mocht ik naar huis...

Overigens zijn uitlaten van onze motoren en geluidsmetingen op circuits een moeilijk punt. Er zit gewoon weinig ruimte onder de motor om eem groot genoeg demper te plaatsen.
Als je echt zeker wilt zijn dat je én stil bent, lichter én een uitlaat hebt die meer vermogen geeft moet je naar kijken of Rob (RVF750R hier op het forum) nog uitlaten bouwt (er is iemand geweest die cup races met een RC8R met Rob's uitlaat reed) of naar een akra twin systeem gaan kijken (2 dempers aan de zijkant).
Ik heb mijn Akra EVO 4 replica a.k.a. Rob Special een poosje eronder gehad maar rij intussen weer origineel i.v.m. trip naar Duitsland. Ik denk dat ik misschien 3000 km met die uitlaat gereden heb.

Mede vanwege gezinsuitbreiding zie ik het niet zo snel meer gebeuren, die uitlaat wissels. Ben al blij als ik überhaupt toe kom aan een tripje ;-)

Wellicht heeft iemand interesse? Voor wie het (complete) systeem niet kent: volledig titanium, maar van dikkere kwaliteit dan het origineel van akrapovic, bochten ook iets ruimer hier en daar, en de demper heeft iets meer volume (langer en iets dikker) waardoor het een relatief stil systeem is. Mooi geluid, zeker vergeleken met goedkopere oplossingen zoals JCE.
Rob_Special_EVO4replica.jpg


En ontwikkeld om heel te blijven op het circuit.

K&N filter krijg je er ook bij. Ik dacht aan €1200

 
Laatst bewerkt:
Boys, wie weet waar ik een linkervoor spiegel met richtingaanwijzer kan kopen/vinden type 2009 model
Helaas heeft die het van mij begeven ;-(
Ik heb al even rondgekeken op internet maar nog niks gevonden !!
 
Het is een van de eerste dingen die defect raken, dus op een motorsloop vind je er niet zo snel eentje. gebruikte RC8 onderdelen zijn sowieso moeilijk te vinden.
Een nieuwe originele kost je nu zo'n 200 euro (vin: 69012040000)
Goedkopere optie is om links en rechts een niet KTM met knipperlicht te plaatsen (voorbeeld)
 
Terug
Bovenaan Onderaan