KTM RC8 topic deel 4

thanks voor je reactie aircooled, maar wil wel een originele dan maar bij een motorzaak bestellen.
Het is inderdaad wel zorgelijk dat er zo weinig onderdelen te koop aan geboden worden van de rc8
 
Ben net naar een RC8 van 2010 gaan kijken.
Verbazingwekkend hoe comfortabel deze motor eigenlijk is.
Nu heeft de eigenaar mij gezegd dat er af en toe wat koelvloeistof uitloopt langs de overloop van de waterpomp.
Op het internet herkennen veel eigenaars dit probleem maar wat is nu eigenlijk de oplossing een volledig nieuwe waterpomp of enkel een dichting?
Kleppen zijn gesteld op 20000km, de motor heeft nu 30000km.
Op hoeveel km moeten deze terug afgesteld worden?
 
Zoals je merkt is het hier een vrije dooie boel. Het probleem wat jij beschrijft is vrij simpel op te lossen. Er is een modificatie afdichtset van KTM die het probleem van de koelwater lekkage oplost. De waterpomp, de aandrijving en de afdichting zijn allemaal losse delen, je hoeft alleen de afdichtingsdelen te vervangen. Ik heb jaren terug hier wat aan gehad:

https://www.ktmforums.com/threads/water-pump-leak-fix-diy-with-some-pics.93633/
Ik heb destijds de modificatie afdichtset besteld KTM no. 61235065244 tezamen met alle O-ringen zoals beschreven in bovenstaande forum link.
Koelsysteem ontluchten is daarna ook nog een leuke klusje, je moet de motor warm draaien met het voorwiel minimaal 50cm omhoog en de bleed plugs openen als de fan aanslaat (dat je zeker weet dat de beide thermostaten op staan). Ik zou het repair manual er even op na slaan...

De klepspeling controle (lastig klusje om zelf te doen) moet om de 15.000km, oftewel over 5000km voor de km standen de je beschrijft.

Succes ermee! (mocht je de motor gekocht hebben)
 


Ik heb mijn Akra EVO 4 replica a.k.a. Rob Special een poosje eronder gehad maar rij intussen weer origineel i.v.m. trip naar Duitsland. Ik denk dat ik misschien 3000 km met die uitlaat gereden heb.

Mede vanwege gezinsuitbreiding zie ik het niet zo snel meer gebeuren, die uitlaat wissels. Ben al blij als ik überhaupt toe kom aan een tripje ;-)

Wellicht heeft iemand interesse? Voor wie het (complete) systeem niet kent: volledig titanium, maar van dikkere kwaliteit dan het origineel van akrapovic, bochten ook iets ruimer hier en daar, en de demper heeft iets meer volume (langer en iets dikker) waardoor het een relatief stil systeem is. Mooi geluid, zeker vergeleken met goedkopere oplossingen zoals JCE.
Bekijk bijlage 1410897

En ontwikkeld om heel te blijven op het circuit.

K&N filter krijg je er ook bij. Ik dacht aan €1200

mooi laswerk va Rob. Enkel daarvoor zou je die uitlaat al willen. Heb zelf reeds 4 uitlaten (1 gemonteerd :-) ), deze is tempting. Maar id Duitsland is off limits en weldra wellicht ook overal, wordt een serieus probleem om de RC8 nog ergens uit te laten soon :-/
 
Ik wil volgend jaar navigatie op de RC8. Wat is een goeie die ook goed te monteren is ? Alvast dank voor tips.
 
Heb een tomtom 550. Prima ding. Zit gemonteerd met een ram-mount op de stuurdemperbevestiging. zoiets:
head_ktm-rc8.jpg


En zo vind je de ACC aansluitingen:
 
Hallo ,niet nieuw hier maar op dit forum nog nooit gereageerd.
Ik ben op zoek naar een paar passagiers steunen.
Zodat mijn zoon een keer achterop kan
Een paar lenen is ook prima hoor ,
 
Geen last, schoen is nog niet gesmolten. Zonder gekheid, top afstelling.
Nu nog eens een keer op de Dynostar van MCE om de ECU te perfectioneren.


Is een fijn bankje!!!
 

Bijlagen

  • 07C4D8E0-F408-4099-939D-B1ABD5ABAF33.jpeg
    07C4D8E0-F408-4099-939D-B1ABD5ABAF33.jpeg
    90,9 KB · Weergaven: 40
  • 8E2C903E-451A-4091-A94F-8A19865E6E36.jpeg
    8E2C903E-451A-4091-A94F-8A19865E6E36.jpeg
    98,1 KB · Weergaven: 46
  • 3D0B6AC2-5178-46BC-88DE-BC400542F81B.jpeg
    3D0B6AC2-5178-46BC-88DE-BC400542F81B.jpeg
    87,3 KB · Weergaven: 45
Afgelopen maandag nog eens ritje gaan doen, poor ding stond weeral even stil (shame on me), damn wat rijdt die toch lekker. Onlangs een RC8R frame, subframe etc, (achterbrug & voorvork had ik reeds liggen) bijgekocht. Nu nog een gepast ktm-blok vinden om er in te gieten, liefst iets recent, maar heb ooit gelezen dat het SD1290 blok zich niet zo gemakkelijk laat fitten in het RC8R frame. Als het niet lukt met vinden van gepast blok, past dat frame wel in mijn mancave als display bike of zo O-)
 

Bijlagen

  • IMG_20191111_110849.jpg
    IMG_20191111_110849.jpg
    200,3 KB · Weergaven: 29
  • FOTO_20191007_191211.jpg
    FOTO_20191007_191211.jpg
    132 KB · Weergaven: 37
Btw...KTM grijpt voor de recente update van de SD1290 MY2020 terug naar de frame geometrie van de RC8R. Dwz een veel neutraler rijgedrag en minder schichtig dan de vorige generatie. Dat duidt imo toch wel op het tijdloze karakter van de RC8R, maw bijhouden die handel :-)
 

Bijlagen

  • 2020_KTM_1290_SUPER_DUKE_R_3.jpg
    2020_KTM_1290_SUPER_DUKE_R_3.jpg
    109,7 KB · Weergaven: 12
Afgelopen maandag nog eens ritje gaan doen, poor ding stond weeral even stil (shame on me), damn wat rijdt die toch lekker. Onlangs een RC8R frame, subframe etc, (achterbrug & voorvork had ik reeds liggen) bijgekocht. Nu nog een gepast ktm-blok vinden om er in te gieten, liefst iets recent, maar heb ooit gelezen dat het SD1290 blok zich niet zo gemakkelijk laat fitten in het RC8R frame. Als het niet lukt met vinden van gepast blok, past dat frame wel in mijn mancave als display bike of zo O-)

Als ik het goed lees heeft deze meneer een aantal blokken.

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/ktm-rc8r-rc8-motor/1230522165-306-3025
 
Afgelopen maandag nog eens ritje gaan doen, poor ding stond weeral even stil (shame on me), damn wat rijdt die toch lekker. Onlangs een RC8R frame, subframe etc, (achterbrug & voorvork had ik reeds liggen) bijgekocht. Nu nog een gepast ktm-blok vinden om er in te gieten, liefst iets recent, maar heb ooit gelezen dat het SD1290 blok zich niet zo gemakkelijk laat fitten in het RC8R frame. Als het niet lukt met vinden van gepast blok, past dat frame wel in mijn mancave als display bike of zo O-)
Stond 2 jaar geleden een rc8 met 1290 blok in performance bikes magazine, zal vanavond even in het archief graven, kijken of ik hem nog kan vinden.
 
Ik overweeg om forged alu wielen te kopen. De PowerParts wielen zijn niet meer te verkrijgen voor zover ik kan nagaan. Het alternatief is marchesini m10 rs kompe.

Ik veronderstel dat die kunnen passen maar mits aanpassingen. Ik zie ook op eBay aanbiedingen maar dan veelal voor Ducati's. Ik veronderstel dat deze dus ook mogelijks kunnen passen, voor zover het achterwiel geschikt is voor een dubbelarmige brug.

Is dat mogelijk en zoja wat zijn de aanpassingen?
 
Alles is mogelijk. Mogelijk heb je andere (costum) spacers nodig, moet je kijken of je remschijven op de goede plek zitten en de uitlijning van de ketting is belangrijk.
 
Ik weet niet wat je van plan bent uit te gaan geven voor een set wielen, maar een set carbon wielen waarbij het verschil in sturen nog veel groter is, die zijn redelijk betaalbaar aan het worden. Het blijft een bak met geld hoor, dat sowieso, maar misschien is het wat.

Edit: Even gezocht op die M10RS en carbon kan zelfs goedkoper zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan