KTM SMR 950

Wieniewaweg

Rookie
7 feb 2022
6
1
Aangenaam allemaal,
ik ben op deze forum om mijn schoonbroer uit de problemen te helpen.
Hij heeft net zijn rijbewijs en heeft een SMR950 gekocht met 20000km op.
ik hen een onderhoud gedaan en een nieuwe koppeling gestoken. Nu hij begint te rijden bemerken we dat
hij een verbruik heeft van 10 liter, en er word nog geen gas gegeven! Dat is volgens bij wat buiten proporties.
stationair draait hij normaal, soms aan de lichten valt hij stil. Om te starten moet er gas bij gegeven worden.
Ik vermoed iets met de carburator? Iemand een idee? Of kanjer iets anders zijn?
olieverbruik heeft hij nagenoeg niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Neen motor loopt goed, op vol vermogen ook. Gewoon 12 liter verbruik op 120km. Stationair draait hij normaal (denk ik).
Ik vermoed een probleem met de carburator. Iemand een idee welke sproeiers er origineel inzitten?
Zou de vlotter kunnen blijven hangen? ( door vuil of lang stilstaan)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Tank volgetankt, teller op 0 gezet. Na 120km ging het lampje branden. We zijn dan maar terug gaan tanken en er ging 12 liter in. Het was nochtans een zeer rustig ritje. Zou nooit boven de 7 liter kunnen zijn.
 
Aangenaam allemaal,
ik ben op deze forum om mijn schoonbroer uit de problemen te helpen.
Hij heeft net zijn rijbewijs en heeft een SMR950 gekocht met 20000km op.
ik hen een onderhoud gedaan en een nieuwe koppeling gestoken. Nu hij begint te rijden bemerken we dat
hij een verbruik heeft van 10 liter, en er word nog geen gas gegeven! Dat is volgens bij wat buiten proporties.
Waarom een verse koppeling na 20K? Weet je dat?

stationair draait hij normaal, soms aan de lichten valt hij stil. Om te starten moet er gas bij gegeven worden.
Niet dus.

Ik vermoed iets met de carburator? Iemand een idee? Of kanjer iets anders zijn?
olieverbruik heeft hij nagenoeg niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp
Klinkt als brandstofsysteem, zit er een brandstof pomp op? Is het een dry sump blok?
 
Ze lusten best een slok, die van mij doet ook 1:14 - 1:15.
Tank vullen is een kunst, het klotst er heel snel overheen bij dat kleine tankje en een verhoging in het midden., kan zomaar zijn dat je hem niet goed vol hebt gehad.

Je kunt eens de carbs uit elkaar halen, flotter en sproeiers eens checken. Sowieso geen slecht idee als hij af en toe uitvalt en moet starten met wat gas bij, dat is niet goed.

Hier de specs voor de 950 sm(r)
1644392240366.png


Maak ook alle kanaaltjes even goed schoon...
 
Als hij zo rijk zou staan dat je verbruik veel en veel te hoog is, dan loopt hij niet goed en biet op vol vermogen.

Doet 'ie dat wel, dan is het verbruik gewoon wat het is of hooguit iets te rijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan