Ktm smr500 2takt project

dx11

Die hard MF'er
24 mei 2008
387
0
Marum
Zo, laat ik mijn wilde plannen eens posten.

Het begon allemaal zo'n 6 weken geleden. Toen stond er een cr500 op marktplaats welke ik voor een mooie prijs kon kopen. Er was een probleem met het carter, maar dat was een paar honderd euro later ook weer gefixt.

Foto-XKFTDQXH-D.jpg


Toen het eenmaal reed was ik opslag een 500cc-2takt-verslaafde :+ .

Ik ben dus wat gaan rondstruinen, en kwam een Ktm mx500 blok tegen welke ik gisteren heb gehaald.

Foto-8EKSUU8V-D.jpg


Van het weekeinde heb ik mijn Ktm 250 frame opgezocht welke ik ooit voor een prikkie heb gekregen.

Ook had ik nog een kappenset en een brandstoftank liggen, dus alleen nog op zoek naar een zadel en een subframe.

Foto-P6GSGSX3-D.jpg


De velgen heb ik inmiddels ook al gevonden, het worden de Crf450 sm velgen van Jelmah.

23tnigm.jpg


Ik heb inmiddels het blok er ingehangen op te kijken hoe het moet komen, maar hier en daar moet er nog wel wat ruimte gemaakt worden.

Hij moet nog een cm of 2 'á 3 naar voren
Foto-DL86LAN4-D.jpg


Foto-38CH66YO-D.jpg


Maar dat kan niet overal.

Zoals hier bij de ontsteking,
Foto-6OXRUNF8-D.jpg


en hier bij de cilinder.
Foto-3GLVTTBM-D.jpg


Verder lijkt het wel mooi, al zeg ik het zelf. *D

Foto-H3TTICDV-D.jpg


Foto-8EKSUU8V-D.jpg


Foto-RMTX48Q4-D.jpg
.

Ik hoop van de week de velgen en het blok passend te hebben.

Foto-4H4CHZRM-D.jpg


Foto-NZG4S8VZ-D.jpg


Foto-VYHBLP36-D.jpg


Foto-EFUMSN6K-D.jpg


Foto-AIUVZA6X-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een zadel van een 520 EXC geloof ik.
Is nieuw bekleed maar ik heb de tank er ook bij. Z`n wit doorschijnend plastic.
Zal is kijken voor een foto.

Edit: Ik heb ze ook ooit gekocht voor een project.

Kappen, Tank, Zadel KTM

Het gaat dus om dit zadel en deze tank

Project wordt mooi! :)

gr. Roel
 
Laatst bewerkt:
Wat voor plastic komt er eigenlijk op, gewoon het orginele exc plastic of komt er het nieuwe plastic op van een sxf of exc vanaf 07 zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
daar moet je crosswielen onder hangen ipv sm wielen,ben beniewd naar het eindresultaat.
 
op MP staat nog een complete 300 sx tekoop voor 1000 euro. Ligt wel in onderdelen maar dat is denk ik een betere basis voor zoiets :D

maar alsnog wel weer een woest idee
 
Roel, dat is helaas een zadel van 2001-2002, en ik zoek een van 2 type's ouder dus van 2006/2007 zegmaar.

Cr crosser, er komt 2007 plastic op, dat vindt ik zelf nog altijd het mooiste.

hissink, Mischien wel, maar ik heb nu al een cr500 crosser staan, dus nu maar weer eens wat anders he :P

En bart, ik zal ff kijken, maar ik heb al vrij veel onderdelen, als ik dat 300ding koop moet ik dat ook weer kwijt zien te raken, en dit leek mij daar wel een leuke manier voor.
 
Leuk project! helemaal omdat je het niet bij 1 merk/type gaat houden. Echt zelf je fiets samen stellen. Ben benieuwd! :Y Zit er ook een kenteken op of wordt hij echt voor het circuit?
 
op het frame zit NU geen kenteken, maar ik hoop dat dat nog wel komt.

Ik heb echter geen motorrijbewijs, maarja, eerst de fiets maar eens klaar maken.
 
Idd een leuk project!
Ik ga m ook volgen!
En die CR500....daar gebeurt eerst niets mee begrijp ik? :N

Succes iig!
 
cr staat in de verkoop, en in het weekeinde cross ik er wat op om.

Misschien als de cr volgend jaar nog niet is verkocht dat ik mij inschrijf bij mcmo, de crossbaan hier een stukkie verder op.
 
Ik heb nog een setje factory stickers gevonden, welke ik op mijn kappen wilde plakken.

Nou heb ik dat geprobeerd met zeepsop, maar nou plakt hij niet meer.

De andere sticker heb ik er droog op geplakt, en dat ging prima.

Maar die verneukte sticker, als ik die op laat drogen, en hij plakt dan nog niet, welke lijm kan ik daarvoor het beste gebruiken?
 
Oke, zal ik dat ff halen.

Verder heb ik de tank aangepast bij een kerel waar ik stage heb gelopen, die heft zo'n föhn waar hij lagers mee verhit, dat ging prima, ik ben alleen te voorzigtig geweest, dus hij past nog net niet.

Zadel en luchtfilter zal ik wss nieuw moeten kopen, en dat zal dan 150 euro kosten. Subframe ga ik zelf maar ff fabriceren, maar dan moet ik eerst het zadel en het de filterbak hebben.

Edt, zo moet hij worden, maar dan wel stickers op de achterkappen, niet op de achterbrug.

En eerst zoiezo zonder kenteken.

 
Laatst bewerkt:
nee, idd. Ik hoop dat het bij mij wel goed komt, ik ben tenslotte ook maar een beunhaas.


Foto-4H4CHZRM-D.jpg


Foto-NZG4S8VZ-D.jpg


Foto-VYHBLP36-D.jpg


Foto-EFUMSN6K-D.jpg


Foto-AIUVZA6X-D.jpg


Ik zal van de week even met jelmah afspreken om de velgen te halen.
 
Nou, eindelijk is het lange wachten dan beloond, de velgen zijn binnen!

832093357_5_7HP3.jpeg


832093153_5_WTMZ.jpeg


832093667_5_BkKz.jpeg


832093782_5__8e_.jpeg


832094084_5_FkdH.jpeg


De velgen passen vrij makkelijk, voor moet ik wel even een andere as draaien, achter even andere lagers halen. ik heb nog niet echt naar de stand van de tandwielen gekeken, maar volgens mij komt dat wel goed.

Volgende week ff een zadel en een filterbox bestellen, en als het goed is komen dan ook nog een groot deel van de missende onderdelen binnen, en een donorblok voor het geval dat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan