KTM SMT 890

brancopreto

Droomrijder
Donateur
24 feb 2008
225
306
Huisduinen
Kennelijk toch een nieuwe SMT tot vreugde van waarschijnlijk velen! (Check de ktm website, ik had het al begrepen van mijn dealer)
 
Yep, hij komt er. Vraag is of hij aan de verwachtingen kan voldoen. ...en of er nog een gewone of R-versie SM komt in de toekomst. We shall see.
 
Het is helaas een 890, motorblok nog verder uitgemolken. Had liever een 990 ofzo gezien. Of een 1290 mag ook 😅.
 
Ik ben erg benieuwd. Zal een mix zijn van de Duke en de Adv zijn. Een soort tour Duke op hoge poten 😅
 
Het is meer een 890Adv met 17" wielen van de Duke en dat is prima. Als toer fiets heeft de Duke een te kleine tank, de Adv heeft een 20L tank.
Zit al een tijdje te kijken naar een Norden901 als nieuwe toerfiets, maar aangezien ik nooit offroad/onverhard ga past deze SMT beter.
Ga maar eens plaats maken in de garage 8-)
 
Ik mis het SM gedeelte van SMT een beetje bij dit model.
 

Bijlagen

  • 5A9938D1-5E9C-4B9F-9A0D-02189BEC1F29.jpeg
    5A9938D1-5E9C-4B9F-9A0D-02189BEC1F29.jpeg
    382,5 KB · Weergaven: 105
Eigenlijk best een lelijk apparaat, aan de voorkant mist er iets. Is nu een groot gat met daaronder een wiel
 
Laatst bewerkt:
24 April is de introductie...eens kijken hoe de uiteindelijke versie er uit gaat zien.
Ik heb de hoop nog niet opgegeven dat ik em mooi ga vinden.

(beauty is in the eye of the beerholder)8-)
 
De gewone Duke890 vind ik ook niet moeders mooiste maar rijdt wel fantastisch. Als de SMT dezelfde lichtvoetigheid heeft en speelsheid maar zonder de lompheid (en lelijkheid?) van de Adventure, dan zie ik mijzelf er wel op rijden.
De Superduke bijvoorbeeld vind ik wel weer heel vet. Nog 2 weekjes dan weten we het 😃.
 
best een leuk ding, ik vind de kleuren ook geslaagd. Heeft wel wat weg van de RR kleuren. Maar voor toeren lijkt dat windscherm mij toch wat laag zo.
 
Ik vind hem leuk! Heeft iemand iets gelezen over de ergonomie? Dezelfde “rijders driehoek” als de Adventure (gezien het frame hetzelfde is)?
 
105pk, waarom niet de 120pk die de 890 duke R ook heeft?
Blok van de 890Adv. Is een toerfiets dus lager brandstof verbruik dan de 890R was waarschijnlijk een voorwaarde. 890SMT tank is maar 2 liter groter dan de tank van de 890Duke, eerlijk gezegd had ik ook graag de 20Liter tank van de 890Adv gezien op de SMT gezien.

Vind em wel aan de prijs overigens....€17.100 (zelfde als de 890Adv, maar dikke €1500 meer dan een DukeR, nog een reden om te wachten op de 990SMT 8-) )

Promofilmpjes maken kunnen ze nog wel bij KTM

 
Laatst bewerkt:
Blok van de 890Adv. Is een toerfiets dus lager brandstof verbruik dan de 890R was waarschijnlijk een voorwaarde. 890SMT tank is maar 2 liter groter dan de tank van de 890Duke, eerlijk gezegd had ik ook graag de 20Liter tank van de 890Adv gezien op de SMT gezien.

Vind em wel aan de prijs overigens....€17.100 (zelfde als de 890Adv, maar dikke €1500 meer dan een DukeR, nog een reden om te wachten op de 990SMT 8-) )

Promofilmpjes maken kunnen ze nog wel bij KTM

Waar heb je de prijs gezien? Heb nog nergens een NL prijs gevonden….en weet iemand wanneer ie in NL verkrijgbaar is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan