KTM SMT 890

Ben een GPS steun aan het maken in 3D.
De GPS komt wel helemaal boven het schermpje uit.
Heb al eens gezocht naar de mogelijkheid van een hoger ruitje.
Maar het 2023 spul is totaal anders, nog niet gevonden.
Of ik maak een soort cover voor de GPS om toch enigszins bescherming te hebben.
Ziet er ook niet echt geweldig uit als die helemaal boven het scherm uittorent

En de "throttle spacers" zitten er ook weer in, heb nu eenmaal een hekel aan speling op het gashandle
 
Vandaag even een uurtje met een demo gereden. Motor was brandnieuw.
IMG_20230519_102538386_MFNR.jpg


Is me uitstekend bevallen. Vind de mindere pkaas tov de 890R geen probleem, ding rijdt daardoor nog wat soepeler. Lekker gooien en smijten zeker met het brede stuur. Zithouding is goed, voor mij een iets kleinere kniehoek dan de oude SMT. Kleine ruitje is wel prettig daardoor geen turbulentie maar lekker met je hoofd in de schone lucht. Remmen doet hij goed, maar ik had liever de Stylema's van 890R gezien, die remmen toch wat prettiger.
Al met al topfiets.
 
Vandaag even een uurtje met een demo gereden. Motor was brandnieuw.Bekijk bijlage 1880891

Is me uitstekend bevallen. Vind de mindere pkaas tov de 890R geen probleem, ding rijdt daardoor nog wat soepeler. Lekker gooien en smijten zeker met het brede stuur. Zithouding is goed, voor mij een iets kleinere kniehoek dan de oude SMT. Kleine ruitje is wel prettig daardoor geen turbulentie maar lekker met je hoofd in de schone lucht. Remmen doet hij goed, maar ik had liever de Stylema's van 890R gezien, die remmen toch wat prettiger.
Al met al topfiets.
Maar is t ook een topfiets waar je lekker mee op reis kan? Ik ga m eerdaags ook maar eens proberen denk ik.
 
Maar is t ook een topfiets waar je lekker mee op reis kan?
Dat hoop ik wel 8-)
Je kunt met iedere motor lekker op reis, is maar net wat je zelf prettig vind. Maar voor mij is deze de beste combinatie van ontspannen zit voor langere ritten en lekker sturen op de plaats van bestemming.
 
Vandaag even een uurtje met een demo gereden. Motor was brandnieuw.Bekijk bijlage 1880891

Is me uitstekend bevallen. Vind de mindere pkaas tov de 890R geen probleem, ding rijdt daardoor nog wat soepeler. Lekker gooien en smijten zeker met het brede stuur. Zithouding is goed, voor mij een iets kleinere kniehoek dan de oude SMT. Kleine ruitje is wel prettig daardoor geen turbulentie maar lekker met je hoofd in de schone lucht. Remmen doet hij goed, maar ik had liever de Stylema's van 890R gezien, die remmen toch wat prettiger.
Al met al topfiets.

Vond je het blok niet een beetje saai tegenwover de 990? Ik heb ook een 790 Duke gehad en de power output was heel lineair waardoor het blok snel een beetje saai aanvoelde. Je kon er wel snoeihard en precies over bergweggetjes mee knallen.
 
Vond je het blok niet een beetje saai tegenwover de 990? Ik heb ook een 790 Duke gehad en de power output was heel lineair waardoor het blok snel een beetje saai aanvoelde. Je kon er wel snoeihard en precies over bergweggetjes mee knallen.
Dat ben ik ook:Y

Natuurlijk is het blok saaier, maar dat is zeker voor een motor waarmee ik op vakantie zou gaan een voordeel.
 
Net terug van 4 dagen Vogezen.
SMT bevalt prima.
Stuurt wel erg licht, zo had ik in het begin zelfs het idee dat ik ging omvallen in heel korte bochten.
Maar dat is overgegaan, moest blijkbaar wennen aan een ander stuurgedrag
Blok loopt onderin duidelijk soepeler dan de Adventure, maar trilt rond 5000 wel een stuk meer.
Quick shifter vind ik bij lage versnellingen nogal hakerig
Voorrem is prima te doseren.
Dacht dat de rem eventueel na inlopen feller zou worden, maar dat is dus niet
Zadel is ook op een hele dag zeer comfortabel.
Achtervering valt niet op, dan zal die wel prima werken

Waar ik niet helemaal vriendjes mee ben is de voorvork.
Paar keer gehad bij stevig remmen en ook nog onder een beetje onder een hoek dat het heel onrustig wordt.
Dan voelt het een beetje als een kauwgom en is de motor moeilijk op lijn te houden.
Heb de in- en uitgaande 5 klikken ingedraaid, dat helpt wel.
Staat nu op 10 klikken als het goed is.
Voor de sportstand wordt 5 geadviseerd, dus er is nog speelruimte denk ik.

De Dunlop Mutant
Sturen op droog prima en heel fijn van links naar rechts om te gooien.
Geen kantelmoment onder hellingshoek of zo.
Maar ik ben wel benieuwd hoe lang ze het volhouden.
Voorband is aan linker zijkant nogal aan het cuppen, rechts wat minder, ben beter in linker- dan rechterbochten.
Bij de achterband zijn de profielblokken ook nogal van vorm aan her veranderen.
Heb een profieldieptemeter besteld, kan ik beter inschatten hoe lang ze nog meegaan.

Op de terugweg In Luxemburg werkte de quickshifter plotseling niet meer, een blik op de teller gaf de oplossing.
1500km bereikt, einde software testen
Even later op de snelweg ook geen cruise control meer.
Dan denk ik dat het Tech Pack nog geactiveerd moet worden.

Iemand ervaring met andere hendels?
De powerparts clutch- en brake lever zijn die dichter bij het stuur af te stellen dan de standaard?
Staan op kleinste stand maar is me net iets te ver weg.
 
Dacht dat de Mutants al flink geleden hadden in de Vogezen.
Heb nu een profieldieptemeter aangeschaft om er beter zicht op te hebben.
Denk dat ze beiden de 5000 wel gaan halen.
 
Vanmiddag bij Hannamax een 1,5 uur op de 890 Smt gereden .
Wat een fijne motor is dat ,stuurt lekker licht , wendbaar en een paar remmetjes aan boord :)
De rij modes moest ik nog wel ff aan wennen , de Sport stand vindt ik niet fijnste stand beetje te abrupt aan uit gevoel.
Eigenlijk er al aan verkocht .:t
 

Bijlagen

  • 890 smt 1.jpg
    890 smt 1.jpg
    500,6 KB · Weergaven: 53
Het schijnt dat er een adventure scherm op gemonteerd kan worden, heeft iemand hier al een foto van gevonden?
 
Vandaag voor het eerst op de 890smt (heb zelf een 990smr). De zithouding vond ik fijn maar dan houd het toch wel een klein beetje op....... dont shoot me.
Erg jammer want dit was misschien voor mij toch wel ooit de opvolger van de 990smr.
 
Afgelopen zondag deed de SMT me toch even terugdenken aan mijn Adventure 790
Daar lag op een gegeven moment een plasje koelvloeistof onder
Slangklem was niet goed aangedraaid
Dus maar even op zoek en inderdaad zelfde euvel
Gelukkig zit er een prima setje gereedschap bij

22259E2A-5BB6-4928-B739-0E62DB5ECCF2.jpegF03D5A04-EB0F-4A35-BE20-96E4066C0FE7.jpeg4F538F55-10BB-4DCE-B142-3881CA751BFD.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk een dingetje van niks maar toch wel treurig, mijn 2018 790Duke had het zelfde probleem en mijn 2021 890DukeR ook. Je zou toch verwachten dat zoiets een keer wordt opgelost.
 
Het schijnt dat er een adventure scherm op gemonteerd kan worden, heeft iemand hier al een foto van gevonden?
Dat zou dan van de Adventure 2023 moeten zijn
Heb het onlangs eens bekeken maar het Adventure scherm heeft een andere bevestiging
Is misschien soort adapter voor?
Heb ook gelezen dat het zou kunnen, maar zie nog niet direct hoe
 
Het is natuurlijk een dingetje van niks maar toch wel treurig, mijn 2018 790Duke had het zelfde probleem en mijn 2021 890DukeR ook. Je zou toch verwachten dat zoiets een keer wordt opgelost.
Schroevendraaier met instelbaar koppel, klaar!

Stelt inderdaad niet veel voor, maar als je met een groepje klaarstaat voor een tochtje staat die met zijn KTM eerst weer te sleutelen
Zo leer je wel je motor kennen
 
Heb ook voor de SMT een navigatiesteun gemaakt
Als vervanging van de cover boven het display
In opvallend oranje of decent zwart

04F62E99-3130-4705-AB20-535C27C3F946.jpegE7DFAEBB-8506-4047-AC66-385F88AA046F.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: wj63
Net terug van 4 dagen Vogezen.
SMT bevalt prima.
Stuurt wel erg licht, zo had ik in het begin zelfs het idee dat ik ging omvallen in heel korte bochten.
Maar dat is overgegaan, moest blijkbaar wennen aan een ander stuurgedrag
Blok loopt onderin duidelijk soepeler dan de Adventure, maar trilt rond 5000 wel een stuk meer.
Quick shifter vind ik bij lage versnellingen nogal hakerig
Voorrem is prima te doseren.
Dacht dat de rem eventueel na inlopen feller zou worden, maar dat is dus niet
Zadel is ook op een hele dag zeer comfortabel.
Achtervering valt niet op, dan zal die wel prima werken

Waar ik niet helemaal vriendjes mee ben is de voorvork.
Paar keer gehad bij stevig remmen en ook nog onder een beetje onder een hoek dat het heel onrustig wordt.
Dan voelt het een beetje als een kauwgom en is de motor moeilijk op lijn te houden.
Heb de in- en uitgaande 5 klikken ingedraaid, dat helpt wel.
Staat nu op 10 klikken als het goed is.
Voor de sportstand wordt 5 geadviseerd, dus er is nog speelruimte denk ik.

De Dunlop Mutant
Sturen op droog prima en heel fijn van links naar rechts om te gooien.
Geen kantelmoment onder hellingshoek of zo.
Maar ik ben wel benieuwd hoe lang ze het volhouden.
Voorband is aan linker zijkant nogal aan het cuppen, rechts wat minder, ben beter in linker- dan rechterbochten.
Bij de achterband zijn de profielblokken ook nogal van vorm aan her veranderen.
Heb een profieldieptemeter besteld, kan ik beter inschatten hoe lang

Iemand ervaring met andere hendels?
De powerparts clutch- en brake lever zijn die dichter bij het stuur af te stellen dan de standaard?
Staan op kleinste stand maar is me net iets te ver weg.
Je kunt een stuk van de aanslag afvijlen of dremelen , heb ik ook gedaan bij mn remhendel , dat is nu perfect.
 
Even in de configurator bezig geweest, zo vind ik hem een stuk beter te pruimen. Hoger ruitje, snavel eraf en laag spatbord, akra en handvatverwarming.

Foto 07-08-2023 om 09.38.jpeg
Foto 07-08-2023 om 09.39.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan