KTM speciale gereedschappen, ook imitatie???

schre240

MF'er
1 nov 2009
36
0
Haelen
Om het motorblok van mijn KTM 250 EXC uit elkaar te halen zijn er vlgs de handleiding diverse special tools nodig.

Volgens de handleiding heb ik t volgende nodig:

1 56012001044 UNIVERSAL MOUNTING RACK CPL. 1
3 54629003000 CLUTCH HOLDER 250 '90 1
4 56012004000 GEAR WHEEL SEGMENT 1
5 54629009044 MAGNETIC PULLER M 27X1 KOKUSAN 1
7 51012011000 SPECIAL CIRCLIP PLIER 1
8 54629012100 HOLD. SPANNER ROTOR 2K-1/2/3/4 1
9 51012014000 TIMING DEGREE DISC 1
10 51012016000 PROTECTION CAP CRANKSHAFT M12 1
11 54829001000 ADJUSTING PLATE 250 03 1
13 50112013000 DIAL GAUGE 0-10MM 1
14 50112030000 DIAL GAUGE SUPPORT 1
15 58429059000 LOCTITE 648 GREEN 24ML 1
16 6899785 LOCTITE 243 BLUE 6CCM 1
19 54629027000 RIVETTING TOOL FOR CLUTCH 1
37 58429037043 MOUNTING TOOL F.BEAR ING NJ 207 1

Nu betaal je bij KTM natuurlijk de hoofdprijs voor deze gereedschappen. Zijn er ook andere fabrikanten die deze tools maken en leveren?

Gr. Harm
 
ik denk dat de helft niet nodig is omdat er gewoon in de handel verkrijgbare alternatieven zijn.
ook is een deel van de poelie/lagertrekkers meestal wel zelf te maken.
wat dan niet lukt moet je kopen of lenen of dat stukje werk laten doen.
 
ik zal je effe blijmaken,

voor het reviseren van je blok heb je geen een van deze tools nodig,

als je de draad van je vliegwiel weet, kan je de poulietrekker ook bij de lokale brommerboer halen

je koppeling krijg je met een luchtsleutel los en de bout aan je krukas krijg je los door een stuiver tussen de tandwielen te steken of met een bandenlichter vanuit je carter de zooi te blokkeren!

loctite kan je bij een technischehandelsbedrijf of ietsdergelijks krijgen
 
En een lager tik je er voorzichtig met een grote passende dop in.

Circliptang is wel handig. Kun je zo kopen bij Hornbach of automaterialenzaak.
 
En als je geen luchtsleutel hebt, draai dan alvast je koppelingskooi los als je blok er nog in hangt: olie eraf, platen eruit, motor in versnelling en op de rem gaan staan, dan draai je die moer ook zo los/vast.

je kan beter de platen erin laten zitten en zorgen dat ze nog goed vettig zijn, stevig met je hand de kooi vasthouden en op de platen drukken, vervolgens luchtsleutel op de moer en hoppa!! Hoef je niet je blok open te maken als deze nog op de motor zit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan