KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Ik zat vandaag even te kijken op de TuneEcu site.
Tot mijn grote verbazing zag ik dat je op de android versie onze 1290 SuperDuke kan aansluiten :+
Ik heb geen adapterkabel meer voor de KTM en het kan alleen maar via BT dus een kabel heb je niet meer nodig. Is er hier al iemand die het uitgeprobeerd heeft?
Je kan dan alleen maar uitlezen, een ander map is niet beschikbaar maar dat zou al een begin zijn wanneer je daarmee ook eventuele fout-codes kan uitlezen.

Ik ben benieuwd.
 
Ook maar eens onder m'n steen vandaan gekropen gisteren om nog even te genieten van het mooie weer.
Ik had de motor voorzien van nieuwe banden (SportSmartTT) een beurtje en remblokjes van EBC. Eerder had ik al bij HKsuspension de achterschokbreker laten doen en deze voelde goed aan. Ook had ik de Bodis katvervanger gemonteerd en alhoewel ik dacht dat dit me te luid zou zijn heb ik besloten dat de rest vd wereld er maar aan went. Loud pipes save lives after all.... O-)


IMG_20190215_183933_972.jpg
 
Een Bodis kat-vervanger lijkt mij ook wel wat, om iets meer geluid te beleven (standaard klinkt ie wel erg braaf en db-killer uit de Akra slopen is een redelijk risicovolle operatie imo).
Maar volgende winter wil ik ook een Rottweiler luchtfilter plaatsen.
Mijn vraag nu: hoeveel meer geluid maakt een Rottweiler + Bodis combo tov alleen een Bodis kat-vervanger?
Ik wil de buren ook weer niet TE veel verwennen met mooi geluid. ;-)
 
Ook maar eens onder m'n steen vandaan gekropen gisteren om nog even te genieten van het mooie weer.
Ik had de motor voorzien van nieuwe banden (SportSmartTT) een beurtje en remblokjes van EBC. Eerder had ik al bij HKsuspension de achterschokbreker laten doen en deze voelde goed aan. Ook had ik de Bodis katvervanger gemonteerd en alhoewel ik dacht dat dit me te luid zou zijn heb ik besloten dat de rest vd wereld er maar aan went. Loud pipes save lives after all.... O-)


Bekijk bijlage 1354204
Geluid goedgekeurd 😁
 

Bijlagen

  • 2FBBF65B-DECC-459A-94CF-7AAEA616FFD3.jpeg
    2FBBF65B-DECC-459A-94CF-7AAEA616FFD3.jpeg
    2,4 MB · Weergaven: 25
Hallo,

Ik ben Stein, een nieuwe gebruiker van dit forum.
Sinds kort ben ik eigenaar van een KTM 1290 r 2016.

Ik zit met een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden:

Gisteren kreeg ik voor de grap een klein duwtje van een andere motorrijder op mijn achterwiel. (bij een rood verkeerslicht)
Ik wou na dat duwtje direct mijn moto revven maar deze viel gelijk stil.

Kan het zijn dat dit een beveiliging is? (moest er nu een auto in mijn rug rijden ofzo)
Of heeft er iemand een idee wat het anders kon zijn?

Bedankt,
HeRSteiN
 
Mijn vraag nu: hoeveel meer geluid maakt een Rottweiler + Bodis combo tov alleen een Bodis kat-vervanger?
Ik wil de buren ook weer niet TE veel verwennen met mooi geluid. ;-)

Ik ben met rottweiler + bodis + akra + db-killer combo door meneer de agent aan de kant gehaald omdat hij vond dat m'n motor te veel geluid maakte :') .

Revbomb in een tunnel laat m'n trommelvlies trillen en ik heb in-ear oortjes in.

Dit alles gezegd hebbende, rijd zelf af en toe zonder db-killer. 't Geluid geeft gewoon oorgasmes.
 
Laatst bewerkt:
Ik zat vandaag even te kijken op de TuneEcu site.
Tot mijn grote verbazing zag ik dat je op de android versie onze 1290 SuperDuke kan aansluiten :+
Ik heb geen adapterkabel meer voor de KTM en het kan alleen maar via BT dus een kabel heb je niet meer nodig. Is er hier al iemand die het uitgeprobeerd heeft?
Je kan dan alleen maar uitlezen, een ander map is niet beschikbaar maar dat zou al een begin zijn wanneer je daarmee ook eventuele fout-codes kan uitlezen.

Ik ben benieuwd.

Wat ik me nu afvraag.......... wat wil je hiermee gaan doen / bereiken ?
Zomaar luk raak een andere mapping inlezen ?
 
Ik ben met rottweiler + bodis + akra + db-killer combo door meneer de agent aan de kant gehaald omdat hij vond dat m'n motor te veel geluid maakte :') .

Revbomb in een tunnel laat m'n trommelvlies trillen en ik heb in-ear oortjes in.

Dit alles gezegd hebbende, rijd zelf af en toe zonder db-killer. 't Geluid geeft gewoon oorgasmes.
Hmmmm.... even snel opgezocht maar €280 (minder dan 4dB teveel) of €420 (meer dan 4dB teveel, bron: om.nl) aan boete is net teveel om leuk te zijn. En dan laat ik de €9 administratiekosten nog buiten beschouwing. ;)

Wellicht dat het verstandiger is om dan alleen een K&N filter te monteren ipv een hele nieuwe Rottweiler airbox.
 
Wat ik me nu afvraag.......... wat wil je hiermee gaan doen / bereiken ?
Zomaar luk raak een andere mapping inlezen ?
Een willekeurige mapping erin is niet handig maar het zou ook een mogelijkheid kunnen zijn om de opties te activeren! ( quickshifter ed)
 
Verbrande kleppen in het ergste geval, motor word veel heter.
De mappen die op tunecu staan zijn allemaal rijker dus dat is geen probleem.

De akramap is echter prima voor alle uitlaten en luchtfilters.
Wil je het perfect en een paar PK extra dan moet hij (ook met tunecu)toch op een bank en kost het honderden euro's.
Niet echt nodig als je standaard al 177PK heb maar dat is mijn mening ;-)


ps, openingspost uitgebreid met wat linkje van facebook (extra carbon en racefoxx)
 
Laatst bewerkt:
Qs getest vandaag ,werkt prima ! maar nu nog ff fijn tune ...iemand settings delen voor probeer.

Morge beter weer zegt pietje :t
 
Hmmmm.... even snel opgezocht maar €280 (minder dan 4dB teveel) of €420 (meer dan 4dB teveel, bron: om.nl) aan boete is net teveel om leuk te zijn. En dan laat ik de €9 administratiekosten nog buiten beschouwing. ;)

Wellicht dat het verstandiger is om dan alleen een K&N filter te monteren ipv een hele nieuwe Rottweiler airbox.

Mocht je voor de K&N route gaan dan heb ik die voor je liggen, t.e.a.b. :)
 
Wat ik me nu afvraag.......... wat wil je hiermee gaan doen / bereiken ?
Zomaar luk raak een andere mapping inlezen ?

Ik zag op de TuneEcu site dat je er eigenlijk helemaal niets mee kan :+
" for diagnostic only"

Het was gewoon nieuwsgierigheid.
Ik ga met een splinternieuwe motor echt niet zelfstandig vogelen met allerlei map aanpassingen, daar gaat mijn nu nog 3 jaar en 7 maanden garantie _O-
 
Afgelopen week is m'n SDR 2.0 op de testbank geweest.
Met een vol AKRA systeem gemonteerd.. dus ook het K&N filter met de SAS er af.
177 pk en 148 NM op het achterwiel.
Lijkt mij zo slecht nog niet ?????
 
netjes, precies waar hij voor is opgegeven maar dan aan het achterwiel.:t

Die van mij is ook eindelijk klaar voor het nieuwe seizoen.
nieuwe banden, remmen, vering, kentekenhouder, achterkapje en een pp remschakelsetje
Alleen nog de remhendelsbescherming aanpassen en een klein beurtje.
 
Goede vraag, ik ben er nog steeds niet uit.
De motor heeft hier maanden zonder uitlaat gestaan maar ik heb de decat met standaard demper voorlopig weer teruggezet omdat ik wil kunnen rijden.

Ik wil graag het achterwiel vrijhouden maar eigenlijk ook boven het achterwiel.
Ook moeten de duopassagiersteunen erop kunnen.
Een uitlaat onder het blok is dan de enigste optie zoals op een duc/buell/rc8
Ik wil geen duc of buell onderdelen op de motor dus dan blijft de rc8 optie over en dat schijnt niet te passen......

bd95e36d0e71d3351d71bb42b876b9ce (1).jpg


Ik heb een termignoni demper van een duc streetfighter liggen maar die gaat waarschijnlijk de verkoop in
Hij lijkt ook wel erg laag te hangen
 
Laatst bewerkt:
Goede vraag, ik ben er nog steeds niet uit.
De motor heeft hier maanden zonder uitlaat gestaan maar ik heb de decat met standaard demper voorlopig weer teruggezet omdat ik wil kunnen rijden.

Ik wil graag het achterwiel vrijhouden maar eigenlijk ook boven het achterwiel.
Ook moeten de duopassagiersteunen erop kunnen.
Een uitlaat onder het blok is dan de enigste optie zoals op een duc/buell/rc8
Ik wil geen duc of buell onderdelen op de motor dus dan blijft de rc8 optie over en dat schijnt niet te passen......

Ik heb een termognoni demper van een duc streetfighter liggen maar die gaat waarschijnlijk de verkoop in

😂 dat wordt dan custum denk ik zo
 
Terug
Bovenaan Onderaan