KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

gisteren een bochtentraining gedaan. Kon met de superduke redelijk meekomen 😇
deze foto ga ik nog even bestellen.

CA2EE2E6-DEDA-490B-94F7-294777862A09.png
 
Vandaag tijdens het inrijden stilgevallen met MTC faillure in het scherm.
Na 1 minuut weer verder gereden maar het motor management bleef geel branden.
Is het verstandig om toch naar de dealer te rijden ?
Krijg waarschijnlijk een leenfiets mee
Pffff....... dát heb jíj weer
 
Iemand al eens met de positie van het stuur gespeeld? Stuur zit nu naar voren toe, dit weekend eens even kijken of ik een momentsleutel kan lenen zodat ik hem naar mij toe kan zetten. Zeker op de wat rustige stukken heb ik het gevoel dat ik erg naar voren zit namelijk.
 
Dat lukt ook wel zonder momentsleutel. Wel gelijk aandraaien anders gaan de klemmen krom staan en kun je ze kapot draaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
ABS + MTC failure meldingen zijn vaak vals alarm. Er zijn een aantal redenen waarom je die melding krijgt en in het merendeel van de gevallen is het slechts een brain fart van de ECU. Lage accuspanning bijvoorbeeld.

In de eerste maand van mijn SDR bleef die melding ook wel eens de hele rit lang staan. Toen was ie 100% standaard (nu niet meer). Lekker negeren dus, zeker gezien het feit dat jouw SDR nog niet eens 1000km oud is. Ik zie hem ook wel eens langskomen - voor ongeveer een seconde, precies tussen het starten en aanslaan, en verdwijnt direct weer. Geen big deal dus.
 
ABS + MTC failure meldingen zijn vaak vals alarm. Er zijn een aantal redenen waarom je die melding krijgt en in het merendeel van de gevallen is het slechts een brain fart van de ECU. Lage accuspanning bijvoorbeeld.

In de eerste maand van mijn SDR bleef die melding ook wel eens de hele rit lang staan. Toen was ie 100% standaard (nu niet meer). Lekker negeren dus, zeker gezien het feit dat jouw SDR nog niet eens 1000km oud is. Ik zie hem ook wel eens langskomen - voor ongeveer een seconde, precies tussen het starten en aanslaan, en verdwijnt direct weer. Geen big deal dus.
Geeft toch een niet lekker gevoel.
Cker als het motor management lampje blijft branden na de MTC faillure.
 
Iemand al eens met de positie van het stuur gespeeld? Stuur zit nu naar voren toe, dit weekend eens even kijken of ik een momentsleutel kan lenen zodat ik hem naar mij toe kan zetten. Zeker op de wat rustige stukken heb ik het gevoel dat ik erg naar voren zit namelijk.
Ja ikke....... zet ze altijd in de achterste stand.
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Dat lukt ook wel zonder momentsleutel. Wel gelijk aandraaien anders gaan de klemmen krom staan en kun je ze kapot draaien.

Ik heb bij mijn vorige motor het stuur toen vervangen voor een LSL streetbar (stuurde heerlijk maar je zat hierdoor ook erg voorover) en toen geeneens aan het feit gedacht dat ik mogelijk een momentsleutel nodig had.. Maar 40nm lijkt mij best veel?
 
Stuur naar achteren is meer rechtop zitten en meer op comfort en hooligan gericht :P
Stuur naar voren is meer druk op je voorwiel en dus meer op sportief rijden gericht.
Het is maar net wat je fijner vindt :)
 
Stuur naar achteren is meer rechtop zitten en meer op comfort en hooligan gericht :P
Stuur naar voren is meer druk op je voorwiel en dus meer op sportief rijden gericht.
Het is maar net wat je fijner vindt :)

Ja ik wil hem dus naar mij toe (achteren).
 
Ik heb bij mijn vorige motor het stuur toen vervangen voor een LSL streetbar (stuurde heerlijk maar je zat hierdoor ook erg voorover) en toen geeneens aan het feit gedacht dat ik mogelijk een momentsleutel nodig had.. Maar 40nm lijkt mij best veel?
De 2 bouten onder je stuur zouden inderdaad op 40Nm moeten maar als je hier loctite gebruikt en gewoon goed aandraait is er niks aan de hand.
Ik dacht dat je het eerder over de 4 bovenste bouten had van de klem.
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Ding uns ff laten lopen in garage , zonder licht aan en rijwind , die pijpen worden rood ....
glo in the dark :$ staat ie echt zo arm in standaard trim.....?
 
die pijpen worden rood ....
glo in the dark :$ staat ie echt zo arm in standaard trim.....?

zaterdag de 26 sept wordt de 1000km beurt gedaan, laat ik gelijk de akra map instaleren, op de aanhanger naar huis en dan het titanium uitlaatsysteem maken (begin er pas na de eerste beurt aan, heb ik igg daar geen gezeur over
 
ik vind wel dat de gen 2 met de evo line akra echt feller was als de standaard gen 3 , hoop dat straks wel weer hetzelfde zo niet beter is:Y
 
volgens mijn dealer is dat vrij eenvoudig te omzeilen. ik weet alleen niet hoe, dus eigenlijk heb je niets aan deze post
 
Terug
Bovenaan Onderaan