KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Vakantieplannen,

Ik ga dit jaar een weekje weg op de SDR 2018. Nu wil ik mijna bagage op de motor meenemen. Ik heb de volledige Akra lijn er op zitten en KTM zelf geeft aan dat dit niet in combi met hun tassen werkt, ivm smelten van de tassen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ander tassen systeem? En zo ja, welk systeem. Ik sta open voor suggesties.
Voor een weekend is dit ruim voldoende
 

Bijlagen

  • 20200910_161921.jpg
    20200910_161921.jpg
    425,9 KB · Weergaven: 29
  • 20200910_154629.jpg
    20200910_154629.jpg
    234 KB · Weergaven: 33
  • 20200910_154626.jpg
    20200910_154626.jpg
    298,6 KB · Weergaven: 30
Wat een prachtige motor is zo'n SDGT toch. Ik heb nu nog een Honda Crosstourer maar denk dat de volgende een SDGT wordt. Zo mooi.
We hebben ook een eigen SD GT topic :)

 
We hebben ook een eigen SD GT topic :)

Thanks. Het zal vloeken in de kerk zijn en wellicht een vooroordeel maar het enige dat ik "vrees" is de betrouwbaarheid. Krijg de indruk dat het gevoelige motoren zijn.
 
Vakantieplannen,

Ik ga dit jaar een weekje weg op de SDR 2018. Nu wil ik mijna bagage op de motor meenemen. Ik heb de volledige Akra lijn er op zitten en KTM zelf geeft aan dat dit niet in combi met hun tassen werkt, ivm smelten van de tassen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ander tassen systeem? En zo ja, welk systeem. Ik sta open voor suggesties.
Heb zelf Kriega tassen, top spul en goed vast te maken aan de brommer.
Zie foto, niet mijn eigen motor trouwens.
 

Bijlagen

  • 264B4CF7-E150-40C4-989C-CB7B48998C88.jpeg
    264B4CF7-E150-40C4-989C-CB7B48998C88.jpeg
    657,9 KB · Weergaven: 31
Thanks. Het zal vloeken in de kerk zijn en wellicht een vooroordeel maar het enige dat ik "vrees" is de betrouwbaarheid. Krijg de indruk dat het gevoelige motoren zijn.
Achja.... Soms wat electronica gedoe, maar het mooie is dat de ktms op dat gebied meestal self-repairing blijken te zijn 🤣

Ga wel voor een SDGT vanaf 2017, de 2016 modellen hadden nog wat kinderziektes.

Verder is het gewoon onwijs degelijk. Net niet Japans, maar ik denk beter dan BMW.
 
Heb zelf ook een kriega (20 liter dacht ik) maar afgelopen jaar een KTM tas via Marktplaats gescoord voor een nette prijs (dacht €70,-) namelijk:
61312928000.jpg

Zat eerst zelf ook te kijken voor de SW motech blaze tassen maar zag toen deze voorbij komen. Inderdaad wel even klooien met bandjes. Kriega spul is wel een stap beter. Voordeel van bovenstaande tas is dat je er wat sneller even iets uit kan pakken.

Voor een weekend is dit ruim voldoende

Die plaat op dat zadel is wel een erg nette oplossing moet ik zeggen!
 
Voor een weekend is dit ruim voldoende
Ja klopt, ik had zo'n vergelijkbare setup voor de weekendjes weg. Ik ga nu echter 10 dagen op pad en dan wordt het toch wat krap.

De tassen van Kriega hieronder zien er interessant uit, anders zit ik nog wel te denken aan een setup als de eigen KTM sidebags met dan iets van een hitteschild onder de rechtertas gemaakt. De akra lijn staat net iets verder omhoog gericht dan de slip on namelijk...
 
Ja klopt, ik had zo'n vergelijkbare setup voor de weekendjes weg. Ik ga nu echter 10 dagen op pad en dan wordt het toch wat krap.

De tassen van Kriega hieronder zien er interessant uit, anders zit ik nog wel te denken aan een setup als de eigen KTM sidebags met dan iets van een hitteschild onder de rechtertas gemaakt. De akra lijn staat net iets verder omhoog gericht dan de slip on namelijk...

Heb je de sidebags al? Die van SW motech zijn een stuk beter geprijsd, universeel (behalve de motor specifieke beugel) en zitten wat hoger. De tassen en beugel is (volgens mij) zo los en je ziet er dan amper nog wat van.
 
Vakantieplannen,

Ik ga dit jaar een weekje weg op de SDR 2018. Nu wil ik mijna bagage op de motor meenemen. Ik heb de volledige Akra lijn er op zitten en KTM zelf geeft aan dat dit niet in combi met hun tassen werkt, ivm smelten van de tassen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ander tassen systeem? En zo ja, welk systeem. Ik sta open voor suggesties.
Sportrack mdi werkt super kost wel wat.
Nu ook weer besteld voor de 2020
 
Vakantieplannen,

Ik ga dit jaar een weekje weg op de SDR 2018. Nu wil ik mijna bagage op de motor meenemen. Ik heb de volledige Akra lijn er op zitten en KTM zelf geeft aan dat dit niet in combi met hun tassen werkt, ivm smelten van de tassen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ander tassen systeem? En zo ja, welk systeem. Ik sta open voor suggesties.
Sportrack van mdi.
Eventueel met verbreedt 1 keer klik en je bent weg.
Tas zet je vast met 2 Spanbandjes.
 
Laatst bewerkt:
Bevestigingspunten aan het frame waar je de tas aan vast kan “knopen”.

Bekijk bijlage 1588967
Heb deze (kriega) ook, voldoet erg goed. Met een beetje handigheid heb je hem er enkele minuten goed op vast. Je kan ook voor de aliexpres versie gaan. Als je op uglybros zoekt vind je hem wel. Heb de 10 liter variant daarvan besteld, qua kwaliteit doet het niet veel onder.
 
Weet iemand of een gebroken achterlicht op een gen2 te repareren is? Ik ben aan de beurt.
Ding is 166 Euro!
Ik kan me vaag iets herinneren dat er iemand was die een soort plaatje 3d uitprinten?
 
Laatst bewerkt:
Ja er is ergens een bestandje voor 3 d printje zo heb ik het ook gefixt

Staat ook ergens op forum hiero...

Alstublief...
 
Dat is hem! Thx Denuff
Ik heb alleen geen printer dus ik draai er wel twee bouten doorheen.
 
Had ik eerst ook 2 gaatjes geboord en parker er door ging net goed met printplaatje (binnendeel rammelt )
zit helaas in elkaar gelijmd dus niet los te halen zonder te slopen
 
Ja, ik moet zowiezo nog even de moeite nemen om te kijken hoe het achterlicht in elkaar zit en hoe het beste te repareren.
Wat ik snel zag was dat hij volledig dicht zit dus een bout erdoor zal niet eenvoudig zijn.
Hoe dat printplastje werkt is me ook niet helemaal duidelijk. Moet dat ertegenaan gelijmd worden?
Ik ga me er in het weekend maar eens echt in verdiepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan