KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Das nou precies waarom ik zo,n ruitje zou aanschaffen als je een tering stuk moet reizen op de autobaan ,binnendoor echt niet nodig .... het ziet er wel raar uit zo,n ding op de duke
 
Naja dat dus het is met name de wind wat lange afstanden op hogere snelheden beetje zwaar maakt.
Reizen, dan wil je toch wat zien van de omgeving :p dan maar beetje gas terug haha


Zie foto van mijn sd pagina terug. Ik heb er een windschermpje op. Tot 150 is het prima te doen. Kan het verschil wel merken vooral minder wind op de borst.
 
Mmm genieten daar zo !
Was vandaag half bevroren op het kreng brr koud 9 graden op ,t hok maar toch weer :) op smoel van braaaaappp !
 
Grr moet er idioot voor doen maar ze slipt nog steeds rustig opbouwen is het goed ,maar idioot op het gas .4,en 5 slipt ze heel even bij 6a 7 rpm en pak ze weer op .

Dus putoline er weer uit zonde geld ,en motul erin volgende week maar wr proberen .....

Bike heeft nu 29 plus km ,asv levers en oranje veren erin rijd altijd in sport stand . zouden toch de platen al vervangen moeten worden ?

Of vergeet ik iets .......
 
Ik heb in 1290 topic al eens een stuk gelezen, ik dacht van large, die ook een slippende koppeling had met de motul 300v, nadat er weer moterex in zat was het slippen weer over.
Maar koppelingsplaten die al vervangen moeten worden met nog geen 30k op de klok zou wel behoorlijk snel zijn, maar je weet niet hoed vorige eigenaar de motor behandeld heeft. Je kan voor je verder gaat de dikte van de platen opmeten en kijken of die nog binnen de tolerantie zit?
 
Dacht net andersom met de olie wat large had ..... large come in

Vorige eigenaar was zover ik weet wat ouder en verkeersbegleider wielrennen ectr en reed met koffers rond . Maar goed dat zegt niks natuurlijk .
Geef eerlijk toe ik ben niet lief voor de fiets , nog nooit meer als 200 km gehaald op een tank
Platen waren binnen spec hier en daar gelijk en wat minder maar binnen tol +/- 30 met een set is weinig
Gekke is tot tot in halverwege 4 doet ie het prima zou juist zeggen dat ie dan al zou slippen

Volgende wk maar eens orgineel hendel erop met drukstift kijken of dat wat veranderd ,want heb nu bijna geen vrije slag ,grijpt al vrij in begin aan met asv hendel.
 
Dacht net andersom met de olie wat large had ..... large come in

Volgende wk maar eens orgineel hendel erop met drukstift kijken of dat wat veranderd ,want heb nu bijna geen vrije slag ,grijpt al vrij in begin aan met asv hendel.
Dat kan heel goed het probleem zijn, komt vaker voor iig
 
Hey *D*D ik zie iets leuks in de OP
Een ECU reflash, is er al iemand van hier, die dat heeft gedaan en de resultaten/ervaringen wil delen?

En wat ik me al een tijdje afvraag en er niet achter kan komen wat dat nu is of inhoudt, is een autoblipper functie.
Wat doet zo'n ding nu eigenlijk? of is dat alleen maar het lampje wat gaat knipperen wanneer het tijd is om over te schakelen? Bij de SDR wanneer de toerenteller vakjes rood beginnen te kleuren?
 
Heb ik vanmiddag bijgeplaatst
Soms plaats ik wat zonder het te melden, zo blijft iedereen een beetje scherp hier:+
Hiermee kan ook de qs en autoblipper geaktiveerd en afgesteld worden dus dat is wel mooi.

Een autoblipper geeft even gas bij het terugschakelen, gaat het wat soepeler en blijft de motor stabieler bij remmen.

Er is ook nog een mogelijkheid met een speciale tablet. Zal ik even opzoeken binnenkort.


Groepsbuy doen?O-)
 
Laatst bewerkt:
Gekke is tot tot in halverwege 4 doet ie het prima zou juist zeggen dat ie dan al zou slippen

Koppeling slipt altijd eerst in de hogere versnellingen, bij rpm waar het koppel begint te pieken. In de lagere versnellingen is de weerstand kleiner.
 
Tot nog toe echt zeer tevreden over de SD van 2017, elke keer als ik hem zie staan vind ik hem super om te zien, echt een brute motor. Upgrades zijn het Track Pack, zadel en nummerplaathouder. Verder aangepast de vering wat echt een beter sturende Duke oplevert en een Austin Racing Slip on demper.
Ik ben verder wel nieuwsgierig wat het oplevert met het spul van Rottweiler en als je de middendemper vervangt door eentje zonder Kat erin. Gaat de Duke dan meer vermogen leveren en zijn er menen die hier met aangepaste software rondrijden zoals genoemd in de openingspost en zo wat levert het op tov de standaard Duke.
 

Ik rij met een standaard demper, open luchtfilter+kast decat pijp en akra map en dat merk je wel heel duidelijk.
Stukje feller en nog krachtiger.
Of de rottweilerkit het waard is moet je voor jezelf uitmaken maar die werkt zeker prima
 
Wat heb je veranderd aan de vering als ik vragen mag?



Tot nog toe echt zeer tevreden over de SD van 2017, elke keer als ik hem zie staan vind ik hem super om te zien, echt een brute motor. Upgrades zijn het Track Pack, zadel en nummerplaathouder. Verder aangepast de vering wat echt een beter sturende Duke oplevert en een Austin Racing Slip on demper.
Ik ben verder wel nieuwsgierig wat het oplevert met het spul van Rottweiler en als je de middendemper vervangt door eentje zonder Kat erin. Gaat de Duke dan meer vermogen leveren en zijn er menen die hier met aangepaste software rondrijden zoals genoemd in de openingspost en zo wat levert het op tov de standaard Duke.
 
Aande voorzijde zijn de glijbussen aangepast en heeft ie het binnenwerk wat aangepast, de achterschokbreker is geheel aangepast, verstelbereik is hier nu veel groter en er is een andere veer opgekomen. Met name de achterkant is naarmate deze in veert veel harder geworden.
Ik had met name op het circuit en bij de op en afritten last dat het voorwiel ging glijden en dan ook nog eens vrij abrupt, dat is nu weg en kan ook beduidend harder de hoek insturen en uit accelereren. Al met al nu echt een motor geworden die bij mij past.....topding.
 
Mijn vering staat ook klaar, weer een topjob Van HKsuspension

Nieuwe rubbertjes:
540.jpg

volledig aangepaste shock incl DLC coating op de spindel
540.jpg

Voorvork ook volledig aangepast, wauw
540.jpg


Van mij mag het zomer worden
 
Mijn vering staat ook klaar, weer een topjob Van HKsuspension

Nieuwe rubbertjes:
540.jpg

volledig aangepaste shock incl DLC coating op de spindel
540.jpg

Voorvork ook volledig aangepast, wauw
540.jpg


Van mij mag het zomer worden
Beetje schade aan de achtervelg rechtsboven ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan