KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

verheugd op mijn eerste ritje... rijdt de oprit af breekt ie me uit achter en ja hoor highsider ik zelf enkel gekneusd dikke teen gebroken en schouder flink gekneusd.
Schade behoorlijk :(

Chetsplaat links met pook en voetsteun -( zoek ik )
Zijkap links - (zoek ik)
Stuur
Tank flink beschadigd lekt niet
Radiator gedeukt mr lekt niet
Beide kappen kontje gescheurd
Linker voetsteun bijrijder

En wr een deuk in ego......

Mocht iemand wat hebben liggen graag.....
Wat naar te lezen, beterschap!
 
Wow... had je TC uitstaan? Sorry... ik lees net terug dat je alles aan had staan... Beterschap! De Gen 1 staat bekend om de iets traag ingrijpende TC, de Gen 2 zou beter reageren maar heeft mij echter ook al eens verrast. Weliswaar geen highsider maar een flinke stap opzij (ondanks volledig opgewarmde banden).
 
Laatst bewerkt:
Dan maar eens wat goed nieuws: heb 2 weken geleden mijn SDR terug gekregen van BRS Suspension in Maastricht. Na 3 jaar wennen op de gen 2 SDR vond ik de vering niet lekker aanspreken (weinig feedback bij insturen) en bewoog de voorkant bij harde acceleratie meer dan wenselijk was. Heb aanschaf van een stuurdemper overwogen maar na wat leeswerk toch maar dat gedaan wat alle veringsspecialisten vertellen; begin met een goede afstelling en componenten. Dan maar eens gebeld met Stefan Meijer van BRS in Maastricht (ik had geen zin om helemaal naar Tiel te rijden, Maastricht is voor mij om de hoek). Stefan verbrengt veel tijd op het circuit met o.a. ondersteuning als veringsspecialist voor IDM Superbike & Supersport / WSBK Superbike Team Bonovo Action- Jonas Folger, Team MGM Yamaha IDM Superbike / Supersport, Superbike TT Isle of Man, Pickes Peak en Bol d'Or... en nog veel meer. Een echte motorfreak... Stefan neemt uitgebreid (lees: alle) de tijd om mijn 'problemen' met de SDR te inventariseren en we zijn tot de volgende aanpassingen gekomen:

• originele voorvork opnieuw opgebouwd door HK Suspension (dit zijn van origine WP mensen en hij werkt met hen samen) met SKF sealkit, progressieve WP vering op rijdergewicht, Öhlins olie, andere stackshims, aanpassing van zuigers voor rebound en compressie voor betere oilflow, aanpassen van de setting.
• Wilbers 642 Competition Nightline shock op rijdergewicht, gepoedercoat in RAL 2009 (het oog wil ook wat).

Inclusief montage en afstelling voor een dikke € 1.600,-. Een bak geld, maar meer dan de helft goedkoper dan het WP Apex Pro spul... de fiets doet nu wat ik wil, en het lijkt alsof de motor 30 kg lichter is. De demping is stevig / sportief zonder oncomfortabel te zijn; de veren worden merkbaar beter terug geduwd door de krachtigere rebound. De motor ligt meteen weer vlak / stil na een hobbel. Met als gevolg veel meer controle en gevoel. Ook het wilde schudden met de kop bij harde acceleratie is weg.

Helaas heb ik nog geen gelegenheid gehad om de SDR eens echt aan de tand te voelen maar de eerste indruk is dat het verschil enorm is.
Ik hou jullie op de hoogte. Hierbij een paar fotootjes.
 

Bijlagen

  • IMG_0236.jpeg
    IMG_0236.jpeg
    674 KB · Weergaven: 87
  • IMG_0229.JPG
    IMG_0229.JPG
    758,3 KB · Weergaven: 90
  • IMG_0234.JPG
    IMG_0234.JPG
    416,5 KB · Weergaven: 79
  • IMG_0233.JPG
    IMG_0233.JPG
    150,7 KB · Weergaven: 80
  • IMG_0232.JPG
    IMG_0232.JPG
    174,3 KB · Weergaven: 79
  • IMG_0231.JPG
    IMG_0231.JPG
    219,7 KB · Weergaven: 73
  • IMG_0235.JPG
    IMG_0235.JPG
    413 KB · Weergaven: 75
  • IMG_0237.JPG
    IMG_0237.JPG
    271,9 KB · Weergaven: 81
Mooi man ! Steef weet wat ie doet toffe gast ,kwam er vroeger al , toen ie nog in steinerbos woonde werkplaats aan huis .

Stickerset misch ook een optie voor me ......,tank kost 1600 euro pff heb nu een jeckl en hyde kant . Dank aan mijn barr end spiegel
En mijn radiator is ook weg ding kost gewoon 5oo had ik niet gedacht ..
 
Dan maar eens wat goed nieuws: heb 2 weken geleden mijn SDR terug gekregen van BRS Suspension in Maastricht. Na 3 jaar wennen op de gen 2 SDR vond ik de vering niet lekker aanspreken (weinig feedback bij insturen) en bewoog de voorkant bij harde acceleratie meer dan wenselijk was. Heb aanschaf van een stuurdemper overwogen maar na wat leeswerk toch maar dat gedaan wat alle veringsspecialisten vertellen; begin met een goede afstelling en componenten. Dan maar eens gebeld met Stefan Meijer van BRS in Maastricht (ik had geen zin om helemaal naar Tiel te rijden, Maastricht is voor mij om de hoek). Stefan verbrengt veel tijd op het circuit met o.a. ondersteuning als veringsspecialist voor IDM Superbike & Supersport / WSBK Superbike Team Bonovo Action- Jonas Folger, Team MGM Yamaha IDM Superbike / Supersport, Superbike TT Isle of Man, Pickes Peak en Bol d'Or... en nog veel meer. Een echte motorfreak... Stefan neemt uitgebreid (lees: alle) de tijd om mijn 'problemen' met de SDR te inventariseren en we zijn tot de volgende aanpassingen gekomen:

• originele voorvork opnieuw opgebouwd door HK Suspension (dit zijn van origine WP mensen en hij werkt met hen samen) met SKF sealkit, progressieve WP vering op rijdergewicht, Öhlins olie, andere stackshims, aanpassing van zuigers voor rebound en compressie voor betere oilflow, aanpassen van de setting.
• Wilbers 642 Competition Nightline shock op rijdergewicht, gepoedercoat in RAL 2009 (het oog wil ook wat).

Inclusief montage en afstelling voor een dikke € 1.600,-. Een bak geld, maar meer dan de helft goedkoper dan het WP Apex Pro spul... de fiets doet nu wat ik wil, en het lijkt alsof de motor 30 kg lichter is. De demping is stevig / sportief zonder oncomfortabel te zijn; de veren worden merkbaar beter terug geduwd door de krachtigere rebound. De motor ligt meteen weer vlak / stil na een hobbel. Met als gevolg veel meer controle en gevoel. Ook het wilde schudden met de kop bij harde acceleratie is weg.

Helaas heb ik nog geen gelegenheid gehad om de SDR eens echt aan de tand te voelen maar de eerste indruk is dat het verschil enorm is.
Ik hou jullie op de hoogte. Hierbij een paar fotootjes.
Ik rijd een SDGT van 2018 en ondanks dat die semi-actieve vering heeft, herken ik wel jouw issues met de vering. Ik vind de mijne soms ook erg stuiterig, ongeacht of ik de vering op Street of Sport heb staan. Vind het vooral vervelend wanneer ik hard en plat door een bocht ga en dan ineens verrast wordt door gestuiter van een hobbelig stukje wegdek.

Mooie setup heb je nu iig :)
Wat voor Continental banden zijn dat eigenlijk? Lijken me sport-tour banden?
 
Ik rijd een SDGT van 2018 en ondanks dat die semi-actieve vering heeft, herken ik wel jouw issues met de vering. Ik vind de mijne soms ook erg stuiterig, ongeacht of ik de vering op Street of Sport heb staan. Vind het vooral vervelend wanneer ik hard en plat door een bocht ga en dan ineens verrast wordt door gestuiter van een hobbelig stukje wegdek.

Mooie setup heb je nu iig :)
Wat voor Continental banden zijn dat eigenlijk? Lijken me sport-tour banden?
Gewoon eens bellen voor een afspraak met een veringspecialist zoals bijv HK Suspension in Tiel of Stefan Meijer van BRS in Maastricht, ligt er natuurlijk aan waar je woont. De rebound van de standaard vering is 'la-la'. Mijn SDR kwam redelijk traag omhoog na het inveren en deinde dan even na, wat voor onrust zorgde. Misschien is het met een andere afstelling al deels verholpen.

Banden: Conti Road Attack 3 (CRA3). Op papier een sportievere sport-tourband maar ik vind het echt een sportband. Uitstekende feedback en oneindige grip. Doet niet onder voor pure sportbanden zoals bijv. Bridgestone S21 (en is zeker beter dan de Metzeler 7 RR, de 9 heb ik daarom niet geprobeerd). Ik zeg doen!
Veel rijders zijn lyrisch over deze set en ik ben er zeker fan van. Hierbij een video van Kurvenradius. De man is wat langdradig maar heb het idee dat ie weet waarover ie lult.

 
Gewoon eens bellen voor een afspraak met een veringspecialist zoals bijv HK Suspension in Tiel of Stefan Meijer van BRS in Maastricht, ligt er natuurlijk aan waar je woont. De rebound van de standaard vering is 'la-la'. Mijn SDR kwam redelijk traag omhoog na het inveren en deinde dan even na, wat voor onrust zorgde. Misschien is het met een andere afstelling al deels verholpen.

Banden: Conti Road Attack 3 (CRA3). Op papier een sportievere sport-tourband maar ik vind het echt een sportband. Uitstekende feedback en oneindige grip. Doet niet onder voor pure sportbanden zoals bijv. Bridgestone S21 (en is zeker beter dan de Metzeler 7 RR, de 9 heb ik daarom niet geprobeerd). Ik zeg doen!
Veel rijders zijn lyrisch over deze set en ik ben er zeker fan van. Hierbij een video van Kurvenradius. De man is wat langdradig maar heb het idee dat ie weet waarover ie lult.

Test is uit 2017....... er inmiddels weer veel gebeurd in bandeland
 
Dan maar eens wat goed nieuws: heb 2 weken geleden mijn SDR terug gekregen van BRS Suspension in Maastricht. Na 3 jaar wennen op de gen 2 SDR vond ik de vering niet lekker aanspreken (weinig feedback bij insturen) en bewoog de voorkant bij harde acceleratie meer dan wenselijk was. Heb aanschaf van een stuurdemper overwogen maar na wat leeswerk toch maar dat gedaan wat alle veringsspecialisten vertellen; begin met een goede afstelling en componenten. Dan maar eens gebeld met Stefan Meijer van BRS in Maastricht (ik had geen zin om helemaal naar Tiel te rijden, Maastricht is voor mij om de hoek). Stefan verbrengt veel tijd op het circuit met o.a. ondersteuning als veringsspecialist voor IDM Superbike & Supersport / WSBK Superbike Team Bonovo Action- Jonas Folger, Team MGM Yamaha IDM Superbike / Supersport, Superbike TT Isle of Man, Pickes Peak en Bol d'Or... en nog veel meer. Een echte motorfreak... Stefan neemt uitgebreid (lees: alle) de tijd om mijn 'problemen' met de SDR te inventariseren en we zijn tot de volgende aanpassingen gekomen:

• originele voorvork opnieuw opgebouwd door HK Suspension (dit zijn van origine WP mensen en hij werkt met hen samen) met SKF sealkit, progressieve WP vering op rijdergewicht, Öhlins olie, andere stackshims, aanpassing van zuigers voor rebound en compressie voor betere oilflow, aanpassen van de setting.
• Wilbers 642 Competition Nightline shock op rijdergewicht, gepoedercoat in RAL 2009 (het oog wil ook wat).

Inclusief montage en afstelling voor een dikke € 1.600,-. Een bak geld, maar meer dan de helft goedkoper dan het WP Apex Pro spul... de fiets doet nu wat ik wil, en het lijkt alsof de motor 30 kg lichter is. De demping is stevig / sportief zonder oncomfortabel te zijn; de veren worden merkbaar beter terug geduwd door de krachtigere rebound. De motor ligt meteen weer vlak / stil na een hobbel. Met als gevolg veel meer controle en gevoel. Ook het wilde schudden met de kop bij harde acceleratie is weg.

Helaas heb ik nog geen gelegenheid gehad om de SDR eens echt aan de tand te voelen maar de eerste indruk is dat het verschil enorm is.
Ik hou jullie op de hoogte. Hierbij een paar fotootjes.
Netjes... met die oranje achterveer !!!
 
Bij mij komt er binnenkort gewoon weer een nieuw setje S22 op, heerlijke band :Y

Sport-tourbanden ben ik niet zo'n fan van.
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Voor de mensen die nu de KTM myRide app hebben (of opnieuw willen downloaden) deze is uit de appstore gehaald en wordt vervangen door KTM Connect. Echter ondersteund deze op op dit moment enkel 2022 modellen.

Zeer slecht geregeld door KTM en had ze daarom ook maar een zeik mail gestuurd, haal niet iets weg voordat de vervanger beschikbaar is (ook al was de myRide app bedroevend slecht).

Vandaag kreeg ik een reactie:
Thank you for your interest in the KTMconnect App.

We are currently working on enabling MY 2021 bikes and older in the app as well.

There is no fixed release date by now, but we are targeting end of spring.
Vertraagd dus want in de appstore staat "Before your spring ride".

Maar goed, als je nu een overjarig model koopt of de app opnieuw wil installeren dan zal dat niet van harte gaan ;(.
 
was idd behoorlijk eleurgesteld dat mn nieuwe 2021 niets deed Met my ride. Voor woonwerknavigatie zou dat mooi zijn
Icm met zumo voor navigeren is de ktm bediening sowiezo moeilijk. Muziek kan je wel mooi met de knoppen op je stuur regelen, maar dan hoor je de navigatiestem van zumo en de flitsmeister weer niet.
ook onduidelijk wat nu de beste verbinding is. Telefoon met ktm en zumo, headset alleen met zumo? Maar wat als ik zumo voor werk niet mee wil. Dan weer alles opnieuw pairen? Blijft gepiel
(Sena 10u)
 
Terug
Bovenaan Onderaan