KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Heb hiervoor, 10 jaar een honda CBR600F gereden, daar was ik qua bochtenwerk toch iets soepeler mee. Maar aan andere kant, daar 60k km mee gereden en 15+ circuitdagen. Met de Duke (nu dan) 2.5k km gereden. Zal ook wel stukje gewenning zijn :)

Oowja een een achterband die op de slijtindicatoren zaten zal ook niet meehelpen. Aan begin van vakantie zat er nog zeker 3mm profiel op, gaat wel hard dan zo in Italië flink roppen.

Laten we maar zeggen dat aan 't baasje lag en niet aan de motor.
 
Krijgen we weer de eeuwige discussie, maar ik denk dat ik voor de S22 ga. Had die op de honda ook, beviel erg goed. Maar man man man, wat zijn de prijzen van banden omhoog gegaan.
 
Nog een ,
Iedereen van gas af ,......_O- ....nieuwe gasleidingen en nieuwe meter geplaats hier int dorp . Kost niks ...........

Ps :alles wat hier op forum staat is al tig x Herhaald ...|(
 
Laatst bewerkt:
Krijgen we weer de eeuwige discussie, maar ik denk dat ik voor de S22 ga. Had die op de honda ook, beviel erg goed. Maar man man man, wat zijn de prijzen van banden omhoog gegaan.
Hier valt de prijs van de S22 nogal mee...
 
Jawel...... maar dan wil je wel de SDR uitvoering... en dan wordt het moeilijker
Die verschillende uitvoeringen zijn specifiek voor de Duitse markt, omdat daar in de papieren staat welke er precies op mag. Hier in Nederland is dat geen vereiste en de banden zijn volgens mij gewoon (nagenoeg of geheel) hetzelfde. Gewoon de goedkoopste bestellen dus :)
 
Oei, alleen voor .be, heb je toevallig ook nog een tip waar best voor in NL te bestellen? @Padde1290

Wauw, gelukkig heb ik zelf ook google: Band Bridgestone 200/55 ZR17 78W Achterband | Battlax Hypersport S22 | BandenLeader.nl

€180 bij Oponeo
 
Ik heb een GT maar waarschijnlijk ook voor de SDR van toepassing.

Best wat gelezen over losse zijstandaardbouten en omgevallen motoren en dacht ik check het even. (2017 model GT 38000 km)

Nou geen moment te laat, één bout bijna verloren en de ander gewoon handvast. (er zat geen Loctite op de bouten)

Motor op achterbok, beide één voor één eruit gehaald, schroefdraad/bout schoongespoten met remmenreiniger en met Loctite weer vastgezet.

Boutkop is Torx 45

Dussss....
 
Laatst bewerkt:
ben al eens aan het zoeken geweest, maar vind het precies enkel voor de adventure modellen, kans zit er in dat ik binnenkort de spoilers en de tank ga laten spuiten, maar heb geen idee of de tank een beetje simpel in je eentje te verwijderen is, heeft er iemand tips, of eventueel een linkje naar een filmpje of zo? het gaat over een gen2, jaar 2019. zou het een beetje zonde vinden om eraan te beginnen en dan te moeten merken dat het toch niet zo simpel is als ik mij voorstel _O-
 
Bandje en dop binnen, bij de garage zal een band hier €260 kosten, ben dus Inc dop nog goedkoper uit...

Morgen naar de bandenboer om hem er op te laten leggen. IMG_20220615_213122.jpgIMG-20220615-WA0051.jpeg

Klopt het dat hij weer met 250 nm vast moet? (Inc likje kopervet?)
 
Ik heb mijn motor weer terug na de olie lekkage, was gelukkig zo simpel als ik al dacht: aluminium afdicht ringetje van de NAKS was gebroken, fabrieks foutje van de ringetjes producent. Simpel op te lossen maar lekte flink!
 
Heeft er iemand een quickshifter op zijn 2019 superduke?
Werkt dit goed op lage toeren en zit er ook een blipper bij?
Welke is beter? ktm of een aftermarket?
 
Heeft er iemand een quickshifter op zijn 2019 superduke?
Werkt dit goed op lage toeren en zit er ook een blipper bij?
Welke is beter? ktm of een aftermarket?
Dan haak ik daar in, voor de Gen1 is dit niet zomaar te monteren. Heeft iemand hier ervaring met Healtech of hebben jullie tips voor een aftermarket quickshifter? Hoor er namelijk verschillende verhalen over,
 
Dan haak ik daar in, voor de Gen1 is dit niet zomaar te monteren. Heeft iemand hier ervaring met Healtech of hebben jullie tips voor een aftermarket quickshifter? Hoor er namelijk verschillende verhalen over,
Ik heb om m'n Gen 1 een Quickshifter gekocht bij Lohmann ( Duitse Tuner )
Hiermee enkel opschakelen !
Geen blipper.
Werkt perfect.
Geen last van Backfire of rond vliegende shims........ werkte perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan