KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Vandaag wat spul gemonteerd, ziet er top uit naar mijn bescheiden mening.
Met de achterkant ben ik nog aan het worstelen, wat en helse klus om de shock terug te plaatsen zeg.
540.jpg


Filmpje om in de stemming te komen:



@Geerd, wil je me niet meer zo later schrikken? het was bandenvet!
 
Laatst bewerkt:
Wat hebben ze verder aangepast bij HK?
Coating kunnen we zien, vooral voor wel mooi bij een zwarte.
Ook stil hier.
 
Wat hebben ze verder aangepast bij HK?
Coating kunnen we zien, vooral voor wel mooi bij een zwarte.
Ook stil hier.
SKF seals (minder wrijving en betere afsluiting) in 2019 kleuren
DLC coating
veer voorvork op gewicht aangepast (achter was standaard al juist voor mij (90kg))
Demping aangepast voor en veel groter stelbereik.
dunnere olie (minder temperatuursgevoelig) en meer demping shims
geserviced
De rest weet ik niet precies

Verder banden, Brembo T-drive en witte WP stickers
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor die zwarte vorkpoten:+
Maar al deze aanpassingen ga je toch alleen maar merken op het circuit, dat begrijp ik ook uit het filmpje en daar kom ik niet :N

Bovendien vind ik, voor mij, de Duke voldoende goed sturen met de vorkpoten op de 3e ring heb ik niks te klagen op de openbare weg.
Tja er zit op heel hoge snelheidsbochten wat beweging in het frame maar dat vang je met de vering toch niet op en bovendien word ik daar niet echt bang/anders van.

Wat ik soms wel vervelend :+ vind is dat op een (noodgedwongen) snelweg ritje met 150-160 in z'n 5, dat als je dan het gas tegen de stuit draait de Duke heeeel erg licht in het stuur wordt. Maar voor dit probleem is er een simpele, doeltreffende oplossing, minder gas geven _O-
 
Dus de vork doen is geen slechte investering.
Wat mag zo'n geintje kosten dan okkie, als ik vragen mag?

Achterveer hoef ik dan niet te doen want ik heb het zelfde gewicht als okkie
 
Ook naast het circuit ga je het zeker merken.
Het voelt allemaal gewoon wat lichter en toch zekerder.
Het is een van de eerste dingen die ik aanpas en altijd is het een grote verbetering.

voorvork service met aanpassingen zat rond de 250 euro meen ik.
coating v+a is iets van 400
gewoon even Edgar bellen en vragen.

Het totaalbedrag met banden, lipo accu, achterdemperaanpassing en remschijven is niet geschikt voor publicatie :+
 
Mijn vering staat ook klaar, weer een topjob Van HKsuspension

Nieuwe rubbertjes:
540.jpg

volledig aangepaste shock incl DLC coating op de spindel
540.jpg

Voorvork ook volledig aangepast, wauw
540.jpg


Van mij mag het zomer worden
Mag zoiets kosten, die vering upgrade?
 
Update slip koppe
Grr moet er idioot voor doen maar ze slipt nog steeds rustig opbouwen is het goed ,maar idioot op het gas .4,en 5 slipt ze heel even bij 6a 7 rpm en pak ze weer op .

Dus putoline er weer uit zonde geld ,en motul erin volgende week maar wr proberen .....

Bike heeft nu 29 plus km ,asv levers en oranje veren erin rijd altijd in sport stand . zouden toch de platen al vervangen moeten worden ?

Of vergeet ik iets .......
update : vandaag getest laatse dag morge winterstop .
motul 300 v erin , stift koppelings hendel (asv) en stopblok op hendel ongeveer 2 a3 mm afgevijld te samen ! Vrije slag , nu bij koude motor halve centimeter . dit wordt ongeveer 2mm bij warme motor .

Geen slip meer gehad , dus welke het was van de twee ....


maar ze gaat nu weer prima ! 29124 km op teller . Dus up to nex year
 
Goed gedaan denuff
Ga er maar vanuit dat het aan de hendels lag.
Probleem komt ook bij andere motoren voor met vervangingshendels
 
Goed gedaan denuff
Ga er maar vanuit dat het aan de hendels lag.
Probleem komt ook bij andere motoren voor met vervangingshendels

Ik had hetzelfde probleem , met originele handels …...

bij 1500 km slippende koppeling ,sterkere koppelingsveren gemonteerd, garantie
bij 15000 km weer slippende koppeling , versleten , geheel vervangen , eigen rekening;(
 
Ik ben mijn garage aan het opruimen heb nog war nieuwe originele onderdelen in de aanbieding :

- Originele uitlaat kompleet
- setje handvaten
- Setje knipperlichten
- Compleet SAS systeem
- Rechter spiegel
- COVER FUEL TANK
- Complete nummerplaathouder
- Seat
- Luchtfilter
- voetsteunen bijrijder+SUPPORT REAR

Powerpart :
- PILLION SEAT COVER zwart

Alles tegen aannemelijk bod

Alles Verkocht !!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik had hetzelfde probleem , met originele handels …...

bij 1500 km slippende koppeling ,sterkere koppelingsveren gemonteerd, garantie
bij 15000 km weer slippende koppeling , versleten , geheel vervangen , eigen rekening;(

Ja, maar dan had je er zeker Putoline in? Dat gaat natuurlijk niet werken dat weet iedereen:+
 
kun je op model 17-18 een catvervanger zetten en toch de klep laten zitten?
Ik bedoel, kom je dan nog wel uit met de lengte van het systeem.
Arrows heeft een catvervanger voor model 14-18 maar voor zover ik het kan volgen zou er verschil in lengte tussen beide modellen moeten zitten.
 
Klopt maar het past wel
De voetsteun heeft 2 gaten nl
De klep vervalt uiteraard want die zit vast aan de cat.
Dus een andere map is noodzakelijk
 
aha de klep zit er dus aan vast, daar had ik niet aan gedacht.
Waar laat je die toestanden van de klep en z'n bediening?
En welke map mag er dan in? een Akra map? als verder alles origineel is?
 
die hele meuk kan er dan af dus.
Door de akramap krijg je geen alarm.
Ook loopt hij netter (niet te arm) ook als de rest standaard is.
De meeste dealers rekenen 30 Euro, ben je helemaal klaar.

Evt kun je ook een servoeliminator nemen maar ik zie het voordeel niet (duurder,loopt te arm , onnodige meuk op je motor)
 
Zal een leuke rit zijn geweest maar het artikel is erg matig.
Zal wel goed verkopen door deze 2 toppers op de voorpagina met kerstmis te hebben.
(en de conclusie is : het zijn beide toppers)
 
Terug
Bovenaan Onderaan